Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..
Podle mě ani žádné čachry se sledováním pozice v tomhle případě nebudou potřeba. Emise nejsou vázané k soukromému pozemku, jsou objektivní hrozbou pro společnost, tak si je zaplatíte ať jezdíte kde chcete.
K tomu oblbování měření. Abych pravdu řekl, jsem k možnostem zásahů do počítače v autě pořád více skeptický. Pokud by se jednalo o nějakou oddělenou jednotku, je prostor k manévrování poměrně velký, ale to je z hlediska výrobce i EU blbost, takže IMHO půjde o funkci zabudovanou do centrální jednotky. Určitě napojenou i na různé další funkce, aby vyřazení nebylo jednoduché.
A to je pořád nejprve třeba se do řídící jednotky vůbec dostat. Směřujeme k době, kdy to budou umět jen autorizáky (automobilky vyřadí garážovou servisní konkurenci, EU bude moct zajistit zabezpečení sběru dat), které nám nepomůžou a podobné úpravy se mohou přesunout na úroveň různých "hacků". Jak něco takového probíhá je vidět třeba na scéně hacků pro herní konzole - výrobce se snaží kombinací HW + SW zamezit jakýmkoli úpravám -> hacker najde chybu a tu využije v získání přístupu a ůpravám -> výrobce chybu opraví aktualizací -> proces se do nekonečna opakuje. Aktualizace budou možné kvůli always-online automobilové budoucnosti. Snad se mýlím, ale nějakou snadnou cestu úprav/vypnutí těchhle vynucených fíčur v budoucnosti nevidím

Co by fungovat mohlo, je zkusit odstřihnout autu všechna spojení ven. Otázkou je, co to s ním udělá
