30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla  (Přečteno 8873 krát)

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/transport/vehicles/docs/report_fuel_consumption_en.pdf

Komisaře EU trápí reálná spotřeba aut jezdících po silnicích Evropské unie. Nová metodika stanovení kombinované spotřeby (WLTP) vyřešila problém jen částečně, nastoupit proto mají účinnější nástroje sledování její reálné úrovně. Evropská unie chce monitorovat spotřebu každého auta a sledovat její odchylku od normované spotřeby. Řidiče chce pomocí dalších nástrojů a poplatků následně přinutit jezdit úsporně.
https://www.autojournal.cz/od-roku-2020-bude-eu-monitorovat-spotrebu-kazdeho-ridice-a-vyvozovat-sankce/
« Poslední změna: 05 Února 2020, 19:27:03 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil

Člověk by řekl, že vysoká spotřeba je sankcionována vysokou cenou PHM. Komisař EU zřejmě myslí jinak.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 999
    • Zobrazit profil

A co když někdo jezdí pernamentně plně obsazen? Např. Vozí kolegy do práce. Pochopitelně auto pak víc žere, než tomu co jezdí v autě do práce sám. Kdo je větší eko. škodič podle burusele?
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil

A co když někdo jezdí pernamentně plně obsazen? Např. Vozí kolegy do práce. Pochopitelně auto pak víc žere, než tomu co jezdí v autě do práce sám. Kdo je větší eko. škodič podle burusele?
Tak to systém samozřejmě zjistí a hezky odmění. A jako bonus to dá přepis hovorů posádky z e-call.
IP zaznamenána

yyz9a1

  • Příspěvků: 259
    • Zobrazit profil

Za chvíli bude hitem koupit ai nějaký čistý železo bez elektroniky, třeba Š favotit s karburátorem....
IP zaznamenána

plešoun

  • Příspěvků: 193
    • Zobrazit profil

To nenastane, protože EURO 0 a tudleta ekológyje, takže staré plečky zakážem a on proti tomu beztak nikdo moc remcat nebude, leda pár důchodců a co je nám po nich.
Pod žábou už se roztápí, však presstituti občas vytáhnou ten "plán" zpoplatnění vysokoemisních aut, aby si masy zvykly že to jednou přijde a moc se pak nestavěly na zadní.
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil

Tak to upozorním na benzínová auta s nepřímým vstřkováním a katalyzátorem, produkovaná od začátku devadesátek tak do cca. roku 2010. Nic čistšího z pohledu emisí se asi nedá vymyslet a proto je budou (snad) zakazovat docela těžko. Proto si je hýčkám :-)
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Za chvíli bude hitem koupit ai nějaký čistý železo bez elektroniky, třeba Š favotit s karburátorem....

Naopak.. nejlepší bude elektronika a pak aktualizace která vám z toho udělá nejúspornější auto na světě  ;D ;D

Problém bude u firem jestli to bude propojené s tím kolik dávají do nákladů za tankování  ;D ;D
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 738
    • Zobrazit profil

Za chvíli bude hitem koupit ai nějaký čistý železo bez elektroniky, třeba Š favotit s karburátorem....

Naopak.. nejlepší bude elektronika a pak aktualizace která vám z toho udělá nejúspornější auto na světě  ;D ;D

Problém bude u firem jestli to bude propojené s tím kolik dávají do nákladů za tankování  ;D ;D

Taky mně to napadlo. Bude to tuningový black box. Už vidím realitu, když budu slušný, tak reálná spotřeba : 2

Pak je samozřejmě otázka to tankování atd.(zase jiná věc je, že více možností asi nechá vozový park). Nepochybuji, že to časem provážou, ale všechny tyhle fíčury a jejich implementace je naštěstí taky na pár let zabaví.

Ojebat lze téměř vše. Viz ten vymazlený článek o parkování se značkama na přání "EL...." na eltodu.



lc
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Nepochybuji, že to časem provážou

Asi pak půjde hůř vykazovat průměrnou spotřebu 29 litrů jako mělo auto soudruha Andera z magistrátu Brna  ;D ;D

Ale řešení asi bude flotila aut se spotřebou 2 litry a jedna Felicie na dvoře se spotřebou 50 litrů  :) :)
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil

Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil

Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..
Rally samozřejmě zakážou a to kde to auto jede ví minimálně krabička ecall. Stačí se ho zeptat.
IP zaznamenána

mungo

  • OSBID
  • *
  • Příspěvků: 229
    • Zobrazit profil

Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..

Podle mě ani žádné čachry se sledováním pozice v tomhle případě nebudou potřeba. Emise nejsou vázané k soukromému pozemku, jsou objektivní hrozbou pro společnost, tak si je zaplatíte ať jezdíte kde chcete.

K tomu oblbování měření. Abych pravdu řekl, jsem k možnostem zásahů do počítače v autě pořád více skeptický. Pokud by se jednalo o nějakou oddělenou jednotku, je prostor k manévrování poměrně velký, ale to je z hlediska výrobce i EU blbost, takže IMHO půjde o funkci zabudovanou do centrální jednotky. Určitě napojenou i na různé další funkce, aby vyřazení nebylo jednoduché.

A to je pořád nejprve třeba se do řídící jednotky vůbec dostat. Směřujeme k době, kdy to budou umět jen autorizáky (automobilky vyřadí garážovou servisní konkurenci, EU bude moct zajistit zabezpečení sběru dat), které nám nepomůžou a podobné úpravy se mohou přesunout na úroveň různých "hacků". Jak něco takového probíhá je vidět třeba na scéně hacků pro herní konzole - výrobce se snaží kombinací HW + SW zamezit jakýmkoli úpravám -> hacker najde chybu a tu využije v získání přístupu a ůpravám -> výrobce chybu opraví aktualizací -> proces se do nekonečna opakuje. Aktualizace budou možné kvůli always-online automobilové budoucnosti. Snad se mýlím, ale nějakou snadnou cestu úprav/vypnutí těchhle vynucených fíčur v budoucnosti nevidím :(

Co by fungovat mohlo, je zkusit odstřihnout autu všechna spojení ven. Otázkou je, co to s ním udělá :)
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

K tomu oblbování měření. Abych pravdu řekl, jsem k možnostem zásahů do počítače v autě pořád více skeptický. Pokud by se jednalo o nějakou oddělenou jednotku, je prostor k manévrování poměrně velký, ale to je z hlediska výrobce i EU blbost, takže IMHO půjde o funkci zabudovanou do centrální jednotky. Určitě napojenou i na různé další funkce, aby vyřazení nebylo jednoduché.

Šance tam je protože za vysoké emise bude postihovaný jak výrobce tak provozovatel (když se zavedou nějaké emisní poplatky.. a to je asi jen otázka času).. a tak na hlášení nižších čísel mají zájem oba.
IP zaznamenána

Luban

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil

mungo> není třeba složitě přistupovat do jednotky a crackovat její šifrování. Už dneska jsou možnosti úpravy seriové jednotky u většiny automobilů možné v zásadě s dobrým ntb+kabelem (s továrním wiring diagramem) z pohodlí domova/garáže.

Na druhou stranu, pokud to nepůjde vyřešit takto "jednoduše", pořád se nabízí možnost stand-alone řídící jednotky a odladit ji dle požadavků klienta a konkrétního vozu, tak jako se nyní děje v motorsportu, kdy se původní jednotka často vůbec nepoužije.
IP zaznamenána