Překvapivě hodně lidí si myslí, že když nepřijímá poštu na trvalém bydlišti (protože tam nežije), má nastavenou v registru doručovací adresu a zároveň ještě má datovou schránku, nemůže se mu nic moc zásadního stát z důvodu nedoručení.
Pojďme si utvořit seznam institucí, které se ozývají samy bez aktivního objednání ze strany občana, na jejichž korespondenci je zpravidla nutné reagovat a doručují defaultně na trvalou adresu a nikoli do datovky (např. protože nejsou OVM a tu povinnost nemají)
Nemyslím tím teď instituce či firmy, jejichž služby si občan objedná sám a má tudíž šanci jim proaktivně sdělit doručovací adresu (např. plynárny, ČEZ atd.)
- ČKP - posílají výzvy k úhradě daně za nepojištěné vozidlo zásadně na adresu vlastníka/provozovatele z registru, kam AFAIK nelze uvést jakoukoli adresu, ale je tam vždy trvalá
při uplatnění našeho nároku na úhradu příspěvku dle § 4 zákona č. 168/1999 Sb. jsme povinni vycházet vždy z údajů, které nám předávají pojišťovna a registr silničních vozidel. Proto i v případě, že by Vám vzniklo další nepojištěné období, jsme povinni Vám výzvu zaslat na adresu uvedenou právě v registru silničních vozidel.
Jelikož jsem o pár nepojištěných dnech mého vozu věděl, volal jsem na ČKP se žádostí, ať mi doručují do datovky; jejich reakce byla "pošlete nám tuhle žádost mailem na prispevky@ckp.cz". To jsem učinil a stejně do datovky neposílají (odepsali a následně předpis poslali mailem, který padnul do spamu)
Víte-li někdo o dalších, prosím, napište sem a aktualizuji tento první příspěvek. Zfleku mě napadá - máte přehled, jak doručuje Česká Televize (výzva/vymáhání televizního poplatku), OSA, zdravotní pojišťovny atd.?