X elektrikářů by měl někdo varovat, že budou-li kromě elektriky poskytovat i právní poradenství, přijde si pro ně polednice (ČAK)

Smlouva je písemná? Co v ní stojí (ohledně stavu auta, té vybité baterie atd.)? Jsou nějaké jiné dokumenty, předávací protokol apod.? Píšete cosi o komisi a následném prodeji na vlastní pěst, co to znamená, je prodej aut součástí vaší podnikatelské činnosti (a tedy se na vás vztahuje pododdíl začínající § 2158 OZ)?
Jinak platí, že prodávající odpovídá za to, že při přechodu rizika na kupujícího (tj. k okamžiku předání) má věc jakost odpovídající smlouvě (při chybějícím ujednání jde o jakost odpovídající účelu patrnému ze smlouvy, což je u auta za 15k vcelku jasné). Vadou je cokoliv, co neodpovídá stanovené jakosti (§ 2095 OZ, § 2099 OZ) a právo lze uplatňovat i tehdy, pokud se vada projevila později, ale byla tam už v okamžiku prodeje. Pokud ale nejde o podnikatelský prodej, tak má kupující komplikovanější postavení, protože musí to, že tam ta vada už byla, taky prokázat (v opačném případě mu svědčí vyvratitelná domněnka podle § 2161(2) OZ, tedy naopak prodávající musí prokazovat, že vada vznikla později).
Obecně bych byl v klidu, protože bylo-li ujednáno zhruba to, že je sice o křáp, ale pojízdný, tak nadměrné vybíjení baterie není vadným plněním. Klíčová je také lhůta 6 měsíců, píšete o telefonátu po 5 měsících, tak bych to asi chvíli ignoroval nebo se vymluvil na prázdniny, dovolené atp., pak budete mít mnohem silnější pozici. Chce-li kupující od smlouvy odstoupit, tak si takovou věc musí včas a jednoznačně zvolit, jinak má smůlu (§ 2106 odst. 3 OZ), pokud by se něco rozhodl později žalovat, můžete namítnout opožděné vytknutí (něco jako promlčení, § 1921 OZ) a kupující by musel prokázat ten telefonát i kdy k němu došlo ...