medved: ČKP, resp. její kauzy do 15.1.2015, kdy byly příspěvky zrušeny, byly ale právě obvykle u nějakých "mrtvol" - typu shnilý vrak na dvoře, sešrotované vozidlo a neodevzdané značky apod. Důvodem neoprávněnosti vymáhat příspěvek bylo "neprovozování vozidla (a neponechání na komunikaci). V tomto případě se asi ani nejedná o případ, kdy už to dříve ČKP neúspěšně zkusila, protože by to po 1.1.2018 nepochybně rádi, nyní již legálně, opakovali. Takže pochybuju o modu - sledování změn.
Povinné ručení se ale spustilo od 1.1.2000. Motorky byly provozované "před převratem". Do doby účinnosti 168/1999 platil 56/1950 a zákonné pojištění. Žádné reálné porovnávání registrovaných a pojištěných vozidel nikdo nedělal. - obvykle bylo zjištěno při kontrole či nehodě. Nebyl regres pojišťovny - pouze zvýšené pojistné, docela pohoda.
Spuštění POV pamatuji - byla to v podstatě chaotická akce, kdy se stály fronty na přesjednání pojištění (do dnešní doby jsou k vidění trika s Bobem a Bobkem, jako bonus za sjednání u tehdejšího provozovatele zákonného pojištění) a evidence pojišťoven se tvořila pouze z údajů nových klientů.
Příspěvek za nepojištěné vozidlo začal platit až od 1.1.2009
Tady vidím možný počátek problému - tím, že to nebylo od počátku POV - tedy 1.1.2000, prostě to nebylo nikdy v databázi žádné z pojišťoven, a možná že došlo k rozhodnutí tyhle mrtvoly někdy v roce 2009 "odříznout" ze systému.
Docela by mě zajímal vývoj případu - jestli mch nalezne nějakou stopu v registru vozidel.