30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další  (Přečteno 16235 krát)

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 139
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #30 kdy: 29 Května 2019, 19:14:05 »

připravte se ale na to, že jihomoravský kraj jim to s nejvyšší pravděpodobností (která se limitně blíží jistotě) podrží…
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #31 kdy: 19 Června 2019, 12:15:48 »

Dle ust. § 90 odst. 1 písm. b) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, se rozhodnutí Městského úřadu Bučovice ze dne 13. 05. 2019, č. j.: MUB/OD-30608/2019 pal
r u š í
a věc se vrací orgánu I. stupně k novému projednání.
...
Ze správního spisu vyplývá, že žadatel podal svou žádost dne 11 03. 2019 prostřednictvím své datové schránky. Na tuto žádost reagoval povinný subjekt nejprve „Výzvou k doplnění žádosti o poskytnutí informace dle zákona 106/1999 Sb.“, ze dne 18. 03. 2019, č. j.: MUB/OD-16485/2019 pal (dále jen „Výzva“), kterou žadatele informoval o tom, že žádost je příliš obecná, a proto v souladu s ustanovení, § 14 odst. 5 písm. b) InfZ žadatele požádal o její specifikaci a doplnění za jaké časové období tyto informace požaduje. Zároveň jej poučil o tom, že uvedené informace lze zjistit pouze časově náročným fyzickým vyhledáváním, a příslušná informace tak bude v souladu s § 17 odst. 3 InfZ zpoplatněna dle schváleného Sazebníku úhrad za poskytování informací, přičemž výše úhrady bude sdělena po upřesnění žádosti. Tato Výzva byla odvolateli doručena dne 18. 03. 2019 do jeho datové schránky.

Vzhledem k tomu, že odvolatel na Výzvu nijak nereagoval, vydal povinný subjekt dne 13. 05. 2019 rozhodnutí č. j.: MUB/OD-30608/2019 pal, kterým žádost dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ v celém rozsahu odmítl. V odůvodnění povinný subjekt toliko zrekapituloval průběh řízení a uzavřel, že vzhledem k tonu, že svoji žádost žadatel ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení výzvy k doplnění neupřesnil, správní orgán rozhodl o jejím odmítnutí dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ.

Toto rozhodnutí bylo odvolateli doručeno prostřednictvím jeho datové schránky, a to dne 24. 05. 2019 poté, co uplynula lhůta 10 dnů od jeho dodání do datové schránky, aniž by se do schránky během této doby přihlásila oprávněná osoba a rozhodnutí tak bylo doručeno fikcí. Odvolatel pak toto rozhodnutí napadl odvoláním, a to dne 29. 05. 2019 prostřednictvím své datové schránky, a tedy včas v zákonné patnáctidenní lhůtě pro podání odvolání. Odvolání je taktéž přípustné, podal jej přímo žadatel o informaci prostřednictvím své datové schránky, nevzdal se práva na odvolání, odvolání nevzal zpět a v neposlední řadě bylo odvolání podáno proti rozhodnutí, proti němuž je odvolání přípustné.

Ve svém odvolání odvolatel uvedl toliko, že nesouhlasí s tím, že by požadované informace bylo možné zjistit pouze časově náročným vyhledáváním, přičemž neobdržel informaci o tom, kolik času by vyhledávání zabralo a kolik by za to povinný subjekt požadoval. K odvolání odvolatel taktéž přiložil sdělení řady úřadů, jež mu odpověď na jeho žádost poskytly. Závěrem požádal o poskytnutí informace v autoremeduře, případně aby odvolací orgán přikázal požadovanou informaci zdarma poskytnout.
...
Odvolací orgán v první řadě konstatuje, že orgán I. stupně odmítl poskytnout požadované informace proto, že odvolatel nedoplnil svou žádost poté, co byl dle § 14 odst. 5 písm. b) vyzván k jejímu doplnění proto, že dle orgánu I. stupně byla tato žádost příliš obecná. Dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ povinný subjekt posoudí žádost a v případě, že je nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, a neupřesní-li ji do 30 dnů od doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti. Z řečeného tedy plyne, že důvody pro odmítnutí žádosti nijak nesouvisely s poučením povinného subjektu, jež ve Výzvě také uvedl, že uvedené informace lze zjistit pouze časově náročným fyzickým vyhledáváním. Orgán I. stupně rozhodnutím informace odmítl, neboť žadatel ve lhůtě nedoplnil na výzvu své odvolání, a nikoliv proto, že neuradil úhradu stanovenou dle § 17 InfZ či jinak v souvislosti s případnou úhradou za náročné vyhledávání požadovaných informací. Namítá-li tedy odvolatel ve svém odvolání nesouhlas s tvrzením, že požadované informace lze zjistit pouze takovýmto vyhledáváním a že orgán I. stupně neoznámil požadovanou úhradou ani mu ji neodůvodnil, je odvolací orgán nucen konstatovat, že tato argumentace je pro napadené rozhodnutí nepřípadná. Napadá-li přitom žadatel rozhodnutí, kterým byla jeho žádost odmítnuta v souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. b) InfZ, odvolací orgán jej přezkoumává pouze z hlediska oprávněnosti aplikace tohoto ustanovení, tedy zda žádost byla upřesněna, ale i zda byla takový výzva pouze důvodná. S tímto však námitka odvolatele nijak nesouvisí, a proto se jí odvolací orgán dále nezabýval.

Odvolací orgán taktéž nepovažuje za nutné se blíže vyjadřovat s odvolatelem namítaným postupem jiných správních orgánů, které požadovanou informaci odvolateli měly poskytnout. Orgán I. stupně a už vůbec orgán odvolací není nijak vázán individuální správní činností jiných správních orgánů, byť v obdobných věcech, které jim nejsou přímo nadřízené, tj. mimo funkční vazby mezi ním a jemu nadřízeným orgánem. Zásada právní jistoty realizovaná především ustanovením § 2 odst. 4 správního řádu se přitom vztahuje na rozhodování a postup správního orgánu jako takového, tj. že správní orgán sám dbá na to, aby byl jeho vlastní postup předvídatelný a aby v obdobných případech postupoval v zásadě shodně. Nijak jej tedy tato zásada neváže na rozhodovací praxi jiných správních orgánů, jež mu nejsou nadřízeny, případně nad rámec pro něj závazných rozhodnutí správních soudů. Správní orgány v předmětném řízení tak nejsou odvolatelem dokladovanými podklady nijak vázány a nejsou tedy povinny se jimi při svém postupu řídit. Orgánu I. stupně pochopitelně nic nebrání rozhodnout v souladu s touto tvrzenou praxí jiných správních orgánů „dobrovolně“, není k tomu však zákonem nijak povinen. Odvolací orgán se tedy těmito podklady dále podrobněji nezabýval.

Odvolací orgán je však přes výše řečené toho názoru, že se orgán I. stupně dopustil při vyřizování žádosti o informace pochybení, přičemž toto považuje za natolik podstatné, a nikoliv pouze formálního charakteru, že si jejich přezkum žádá veřejný zájem.

Odvolací orgán je toho názoru, že aby mohlo být ustanovení § 14 odst. 5 písm. b) InfZ náležitě aplikováno, musí být výzva dle tohoto ustanovení důvodná. Z toho dle něj přitom plyne, že tato výzva musí být také náležitě odůvodněna, aby z ní bylo patrné, že důvodná je, neboť v opačném případě může taková výzva jevit známky svévole ze strany správního orgánu. Je přitom sice pravdou, že je to primárně žadatel, kdo by měl svou žádost podávat v takovém dostatečně specifickém stavu, aby ji povinný subjekt mohl vyřídit, s čímž souvisí, že by měl mít především sám zájem na tom, aby tuto žádost případně doplnil, není-li dostatečně jednoznačná. Na druhou stranu však platí, že pokud se již správní orgán rozhodne žadatele vyzvat k doplnění žádosti (tj. mu vlastně stanoví určité překážky ve vyhovění této žádosti), mělo by být z této výzvy zjevné, že jde o výzvu důvodnou. Vzhledem k základním zásadám činnosti správních orgánů a základního práva na svobodný přístup k informacím se tak dle odvolacího orgánu nelze spokojit pouze s tím, že si žadatel sám nese následky nedoplnění výzvy, i kdyby snad taková výzva byla nedůvodná či nadbytečná (tj. nelze uzavřít, že pokud žadatel informace skutečně chce, žádost doplní a neučiní-li tak, musí snést, že žádost bude odmítnuta, neboť akceptace takovéto praxe by vlastně schvalovala zasílání výzev žadatelům bez jakéhokoliv smyslu či odůvodnění).

O příliš obecně formulovanou žádost se přitom jedná v případě, kdy předmět požadovaných informací z žádosti jednoznačně vyplývá, avšak vzhledem k jeho „obecné“ formulaci nemůže povinný subjekt zcela jednoznačně identifikovat veškeré konkrétní informace, které se předmětu žádosti týkají a které bude muset vyhledat a poskytnout. Výzva k doplnění příliš obecné žádosti bude taktéž přípustná v situaci, kdy je sice předmět žádosti specifikován relativně jednoznačně a lze i poměrně snadno identifikovat veškeré konkrétní informace týkající se žádosti, avšak žádost souvisí s tak vysokým objemem dat, že se správní orgán může oprávněně domnívat, že vyhledání takové kvantity informací by bylo spojeno s tak rozsáhlým vyhledáváním, že vzniklé náklady by žadatel nanejvýše pravděpodobně nebyl ochoten či schopen uhradit a zároveň lze očekávat, že by žadateli postačovalo poskytnutí pouze specifičtějšího okruhu dotčených informací. V krajním případě lze akceptovat takováto výzva i v situaci, kdy by byl dotčený okruh údajů natolik rozsáhlý, že jej povinný subjekt bez specifičtějšího vymezení nebude schopen poskytnout vůbec. Odvolací orgán je každopádně přesvědčen, že tyto důvody musí orgán I. stupně ve své výzvě náležitě objasnit, aby tím jasně vymezil, co vlastně po žadateli chce, ale aby bylo zjevné, že z jeho strany nejde o pouhé nedůvodné a svévolné překážky právu žadatele na svobodný přístup k informacím.

Po prostudování původní žádosti ze dne 11. 03. 2019 došel odvolací orgán k závěru, že splnění výše uvedených předpokladů pro aplikaci postupu dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ z úkonů povinného subjektu nevyplývá, resp. z Výzvy není patrné, že tato byla skutečně v daném případě odůvodněna. V první řadě je odvolací orgán toho názoru, že ze samotné žádosti tak, jak je formulováno, není nijak zcela zjevné, že by byla skutečně nadmíru obecná (tj. nejde o případ, kdy by bližší odůvodnění ve Výzvě nebylo nutné, neboť bylo zcela očividné, že je specifikace žádosti nezbytná). Co se týče odpovědi na otázky pod body 1 a 3, je dle odvolacího orgánu zcela zjevné, že je zde jasný předmět žádosti a bylo možné jednoznačně identifikovat, které konkrétní informace se předmětu žádosti týkají. Není ani zjevné, že by se mělo týkat o přespříliš vysoký objem dotčených dat, neboť na obě otázky bylo možné odpovědět v podstatě pouze „Ano/Ne“, případně v případě otázky číslo 3 by mohlo být případně nutné zaslat poslední verzi řečeného seznamu. Co se pak týče otázky č. 2, zde již může být poskytovaná informace složitější, avšak ani v tomto případě dle orgánu odvolacího není zjevné, že by se mělo jednat o příliš obecný okruh dat. Žádost se dotýká dokumentu ze dne 19. 01. 2017, tj. lze mít za to, že jakékoliv požadované informace mohou pocházet pouze z období od 19. 01. 2017 do okamžiku podání žádosti, tj. z období dlouhého pouze něco málo přes dva roky. Odvolací orgán má tedy za to, že žádost na první pohled nebudí dojem, že by měla být příliš obecná, případně že by se zcela zjevně týkala obzvláště velkého objemu dat. Předmět žádosti je poměrně jasně vymezen, týká se zcela konkrétního okruhu informací za relativně krátké časové období.

Za takovéto situace se tedy odvolací orgán domnívá, že byly-li skutečně dány důvody pro aplikaci ustanovení § 14 odst. 5 písm. b) InfZ, bylo nezbytné toto blíže objasnit do Výzvy. Lze si totiž představit, že byť se informace týkají relativně krátkého časového období, mohou fakticky souviset s vysokým objemem údajů, které by bylo třeba dlouhodobě vyhledávat a vzniklé náklady by byly natolik značné, že by se jevilo jako nepravděpodobné, že dojde k jejich uhrazení. To však z Výzvy nijak nevyplývá. Je to přitom pouze orgán I. stupně, kterému jsou tyto interní skutečnosti známé a musí tak o nich náležitě žadatele informovat a „obhájit“ tak důvodnost výzvy. Ve Výzvě bylo přitom pouze konstatováno, že je žádost příliš obecná, že je nutné specifikovat časové období a že bude požadována úhrada za mimořádně rozsáhlé vyhledávání. Z toho však nijak blíže nevyplývá, že byly naplněny předpoklady pro náležitou aplikaci ustanovení § 14 odst. 5 písm. b) InfZ. Ve Výzvě je sice uvedeno, že informaci lze zjistit pouze časově náročným vyhledáváním, to však samo o sobě neznamená, že je žádost koncipována natolik obecně, že ji nelze zpracovat, případně že snad je toto časově náročné vyhledávání takového rozsahu, že by vzniklé náklady byly očividně neúměrně vysoké (a pak by tedy bylo pochopitelné, že se povinný subjekt doptá). Výše uvedené ostatně nevyplývá ani ze samotného rozhodnutí.

Odvolací orgán tedy uzavírá, že orgán I. stupně blíže neobjasnil důvodnost své výzvy, její důvodnost není z podané žádosti nijak zjevná, a jeho postup tak není náležitě odůvodněný a přezkoumatelný, a to v alespoň v takové míře, aby bylo patrné, že se vůči žadateli nedopouští svévole. Postup povinného subjektu je tak v rozporu se zákonem a toto pochybení je dle odvolacího orgánu také závažnosti, že se jím musel zabývat i přesto, že nejde o odvolací námitku. Z tohoto důvodu se odvolací orgán rozhodl napadené rozhodnut zrušit a vrátit věc orgánu I. stupně k novému projednání.

V rámci nového projednání žádosti odvolatele prvoinstanční orgán opětovně projedná žádost odvolatele a zváží, zda je skutečně nezbytné vyzývat jej k specifikaci jeho žádosti. Dojde-li k závěru, že to nutné je, opětovně žadatele vyzve a náležitě svou výzvu odůvodní a příslušné odůvodnění obsáhne i do svého rozhodnutí, aby byl jeho postup řádně přezkoumatelný. Bude přitom pochopitelně dbát na všechna ostatní příslušná ustanovení relevantní pro danou věc.
...

Mgr. Karel Frölich, v. r. vedoucí oddělení dopravně správních agend odboru dopravy
IP zaznamenána

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #32 kdy: 20 Června 2019, 10:29:45 »

Předpokládám, že to zpracovával Mgr. Zounek. Nebo že by se na JMK vyskytoval ještě jeden inteligentní úředník?
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #33 kdy: 02 Července 2019, 20:57:29 »

Pardon, ten konec uz jsem nekopiroval... Za správnost vyhotovení: Mgr. Štěpán Zounek

A Bucovice samozrejme delaji zatim mrtveho brouka, za nejaky tyden ocekavam opet vyzvu k upresneni pozadavku o informace. Precejen urednicke ego v tuto chvili nemuze ustoupit a zkopirovat odpoved v duchu "ano, ne, nevim".
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #34 kdy: 15 Července 2019, 20:19:10 »

Dnes odeslan dotaz kraji i obci, zda nebylo rozhodnuti do obce za ctyri tydny zatim doruceno, nebo zda jsou v obci urednici neschopni a lini, ze pozadovane informace stale nemam. O vysledku budu informovat...
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #35 kdy: 18 Července 2019, 11:46:32 »

Do Bucovic trva doruceni zpravy datovou schrankou 23 dni, tedy alespon dle jejich vyjadreni:

K Vašemu dotazu ze dne 15.07.2019 sděluji, že Rozhodnutí Krajského úřadu Jihomoravského kraje, čj. JMK 87899/2019 ze dne 17.06.2019 nám bylo doručeno dne 10.07.2019 a Vaše žádost bude vyřízena v zákonem stanovené lhůtě.
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #36 kdy: 23 Července 2019, 18:02:02 »

Včera z Bučovic:
1. Ano, byl nám doručen
2. Byl využit informativně, konkrétní případy ale neevidujeme. V případě že budete trvat na sdělení jednotlivých čísel jednacích/spisových, která je možné zjistit pouze ručním vyhledáváním v archivu, bude tato informace vzhledem k časové náročnosti tohoto vyhledávání zpoplatněna.
3. Zda byl aktualizován, nám známo není


Včera o chlup později z kraje:
...dle dokladu o doručení bylo toto rozhodnutí spolu se správním spisem k věci vráceno orgánu I. stupně dne 10. 07. 2019. Pro úplnost upozorňujeme, že až od tohoto okamžiku započala orgánu I. stupně běžet nová zákonná lhůta pro opětovné vyřízení dané věci...


Tak vaham, zda nabidku remizy od Bucovic prijmout, nebo jeste pozadat o vycisleni, co by me takove casove narocne vyhledavani stalo
IP zaznamenána

ryuu

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 308
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #37 kdy: 24 Července 2019, 06:53:28 »

Pokud se nepletu, tak na jakoukoliv zadost o informaci musi urad budto:
a) informaci poskytnout
b) vycislit naklady po jejichz zaplaceni informaci poskytne
c) s rozumnym oduvodnenim odmitnout poskytnuti

Tady urad neudelal ani jedno, jen tak nejak rekl, ze to asi bude drahe a pokud chcete vycisleni nakladu, podejte si dalsi zadost. Takze mi prijde, ze nejde o spravne vyrizeni zadosti a melo by se to opet preposlat nadrizenemu organu.

Mozna by stalo za to do toho nejak zakomponovat:

Citace
(3) V případě, že bude povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena. Součástí oznámení musí být poučení o možnosti podat proti požadavku úhrady nákladů za poskytnutí informace stížnost podle § 16a odst. 1 písm. d), ze kterého je patrné, v jaké lhůtě lze stížnost podat, od kterého dne se tato lhůta počítá, který nadřízený orgán o ní rozhoduje a u kterého povinného subjektu se podává.

(4) Nesplní-li povinný subjekt vůči žadateli oznamovací povinnost podle odstavce 3, ztrácí nárok na úhradu nákladů.
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #38 kdy: 29 Července 2019, 15:20:17 »

O dalsim vyvoji budu informovat. Dnes poslano:
****************************
Dobrý den.

Podávám stížnost na "vyřízení" žádosti o informace dle §16, odstavce jedna, písmen a), b), c), d) zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb, dále jen Zákona.

Odůvodnění- na otázku

"2) jakým způsobem byl u Vás využit a pokud ano, tak uveďte čísla jednací/spisová, ve kterých informace z přílohy byla použita"

jsem dostal odpověď

"2. Byl využit informativně, konkrétní případy ale neevidujeme. V případě že budete trvat na sdělení jednotlivých čísel jednacích/spisových, která je možné zjistit pouze ručním vyhledáváním v archivu, bude tato informace vzhledem k časové náročnosti tohoto vyhledávání zpoplatněna."

tedy požadovanou informaci jsem ani neobdržel, ani poskytnutí informace nebylo odmítnuto, ani jsem dle §17 odstavce 3 Zákona nebyl informován o částce, kterou by vyhledávání informací stálo. O chybějícím poučení raději ani nemluvě.

Proto žádám nadřízený orgán, aby poskytnutí informace přikázal a to dle §17 odstavce 4 Zákona (cituji: "Nesplní-li povinný subjekt vůči žadateli oznamovací povinnost podle odstavce 3, ztrácí nárok na úhradu nákladů.") zdarma.

Předem děkuji a přeji pěkný zbytek týdne a prázdnin
S pozdravem...
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #39 kdy: 10 Srpna 2019, 21:22:00 »

Vážený pane ...,

oznamujeme Vám, že Vaši stížnost ze dne 29.07.2019, kterou evidujeme pod č. j. MUB/KT-43478/2019 kov, na postup při vyřizování žádosti o informace v intencích zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) jsme v souladu s ust. § 16a zákona postoupili nadřízenému orgánu, kterým je Krajský úřad Jihomoravského kraje.

Pevně věříme, že využitím svého práva na informace, dosáhnete ochrany veřejného zájmu či přispějete k diskuzi o věcech veřejných, ke kterým toto právo primárně slouží!


Mgr. Andrea Kovářová
tajemnice
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #40 kdy: 26 Srpna 2019, 11:05:22 »

Kraj narizuje, ze zadost ma byt vyrizena lepe, ale dle ocekavani vocad pocad, takze prikladam vyzivne zduvodneni, proc pozadavek na uhradu nakladu jeste rozhodne neni ztracen.

ROZHODNUTÍ
Krajský úřad Jihomoravského kraje, odbor dopravy (dále též jen „KrÚ JmK, OD“) rozhodl na podkladě stížnosti, jež podal pan xxxxx (dále jen „stěžovatel“, případně „žadatel“), ze dne 29. 07. 2019 ve věci žádosti o informace podané u Městského úřadu Bučovice (dále též jen „povinný subjekt“) dne 11. 03. 2019, vedené pod sp. zn.: OD-6595/2019-pal,

t a k t o:

Povinnému subjektu se podle § 16a odst. 6 písm. b) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, přikazuje, aby žadatelovu žádost ze dne 11. 03. 2019 vedenou pod sp. zn.: OD-6595/2019-pal v souladu se závěry uvedenými v odůvodnění tohoto rozhodnutí řádně vyřídil, a to lhůtě 2 týdnů ode dne vrácení věci a doručení tohoto rozhodnutí povinnému subjektu.


Odůvodnění

KrÚ JmK, OD (dále také „nadřízený orgán“), předložil povinný subjekt spolu s příslušným spisovým materiálem stížnost žadatele podanou ve věci jeho žádosti o informace dle z. č.: 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“).
Ze správního spisu vyplývá, že žadatel podal svou žádost dne 11. 03. 2019 prostřednictvím své datové schránky. Konkrétně touto žádostí požadoval informace související s písemností Městského úřadu Rosice „Součinnost při řešení přestupků a správních deliktů dle zákona č. 361/2000 Sb.“: 1) zda byl tento soubor povinnému subjektu doručen; 2) jakým způsobem byl povinným subjektem využit a pokud ano, tak v jakých číslech jednacích/spisových byla tato informace použita; 3) zda byl později seznam v tomto souboru uveden aktualizován a pokud ano, požádal o zaslání poslední verze tohoto seznamu (dále jen „Žádost“).
Na tuto Žádost reagoval povinný subjekt nejprve „Výzvou k doplnění žádosti o poskytnutí informace dle zákona 106/1999 Sb.“ a posléze rozhodnutím ze dne 13. 05. 2019, č. j.: MUB/OD-30608/2019 pal, kterým žádost dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ v celém rozsahu odmítl, neboť dle povinného subjektu byla tato žádost příliš obecná a žadatel ji v zákonné lhůtě neupřesnil. Toto rozhodnutí napadl odvolatel odvoláním, kterému odvolací orgán vyhověl, když rozhodnutí ze dne 13. 05. 2019 zrušil, a to rozhodnutím č. j.: JMK 87899/2019 ze dne 17. 06. 2019, a věc povinnému subjektu vrátil k novému projednání.
Dne 22. 07. 2019 pak povinný subjekt vyhotovil novou písemnost „Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb.“, č. j.: MUB/OD-42436/2019 pal, v které odpověděl na otázky pod body 1 a 3 žádosti, přičemž k bodu 2 odpověděl, že dotčená písemnost byla použita informativně, přičemž konkrétní případy povinný subjekt neeviduje a v případě, že bude žadatel trvat na sdělení jednotlivých případů, bude třeba tyto zjistit vyhledáváním, které povinný subjekt zpoplatní. Na tuto výzvu pak žadatel reagoval dne 29. 07. 2019 stížností na vyřízení žádosti o informace, kdy namítl, že informaci požadovanou pod bodem dva neobdržel a ani mu poskytnutí této informace nebylo odmítnuto. Taktéž nebyl ani informován o částce, kterou by vyhledávání informací stálo. Taktéž nebyl poučen. Žádá tedy o přikázání poskytnutí informace dle § 17 odst. 4 InfZ, a to zdarma.
Nadřízený orgán především konstatuje, že stížnost byla podána včas a osobou k tomu příslušnou (žadatelem o informace).
Co se pak kvalifikace stížnosti samotné týče, jde dle jejího obsahu (§ 37 odst. 1 správního řádu) o stížnost podle § 16a odst. 1 písm. c) InfZ, neboť žadateli byla informace poskytnuta pouze částečně, aniž by o zbytku žádosti bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí. Je přitom třeba upozornit, že byť žadatel ve své stížnosti uvedl, že se jedná o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. a), b), c), i d) (přičemž označil sice ustanovení § 16, avšak vzhledem k tomu, že toto ustanovení se týká odvolání a nikoliv stížností, má odvolací orgán za zřejmé, že měl na mysli ustanovení § 16a), nelze se s touto kvalifikací stížnosti ztotožnit, neboť žádost nebyla vyřízena dle § 6 InfZ odkazem na zveřejněnou informaci (tj. nemůže jít o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. a) InfZ), informace byla poskytnuta alespoň částečně (tj. nejde o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. b) InfZ) a ani nebyla žadateli oznámena žádná požadovaná náhrada dle § 17 odst. 3 InfZ (což je ostatně jeden z argumentů stěžovatele), pouze byl poučen o tom, že ji povinný subjekt bude vyžadovat, bude-li žadatel na poskytnutí příslušných informací trvat (což však není totéž jako oznámení dle § 17 odst. 3 InfZ, tj. nemůže jít ani o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. d) InfZ – stěžovatel nemůže rozporovat výši či oprávněnost úhrady, pokud žádná nebyla oznámena a povinný subjekt ji nepožadoval).
S tím taktéž souvisí, že v dané věci nelze postupovat postupem dle § 16a odst. 7 InfZ, který upravuje, jak nadřízený orgán rozhoduje právě o stížnosti podle odstavce 1 písm. d) InfZ, neboť není-li oznámená žádná úhrada, nepřichází v úvahu, že by její výši nadřízený orgán potvrdil či snížil. V dané věci tak bude nadřízený orgán postupovat dle ustanovení § 16a odst. 6 InfZ.
Nadřízený orgán se nejprve rozhodl vypořádat s odkazem stěžovatele na ustanovení § 17 odst. 4 InfZ, resp. s jeho žádostí o přikázání bezplatného poskytnutí požadované informace ve spojení s odkazem na řečené ustanovení. Stěžovatel má tedy za to, že povinný subjekt výše popsaným postupem nesplnil svou oznamovací povinnost dle § 17 odst. 3 InfZ a ztratil tak nárok na náhradu nákladů. Z ustanovení § 17 odst. 3 vyplývá, že bude-li povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně tuto skutečnost oznámí spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Petit stěžovatele tak zřejmě vychází z názoru, že požadavek na úhradu nákladů za poskytnutí informací lze vznést pouze ve lhůtě 15 dnů od podání žádosti, což povinný subjekt neučinil a pouze deklaroval, že výši požadované úhrady oznámí, pokud na poskytnutí zbývající části požadovaných informací bude žadatel trvat. K zodpovězení otázky, zda nárok na úhradu nákladu skutečně zaniká nedodržením zákonné 15denní lhůty pro poskytnutí informace (tj. jde o obdobný, jako nynější případ) se přitom již velmi obsáhle a podrobně vyjádřil Nejvyšší správní soud ve svém rozsudku ze dne 29. 06. 2017, č. j.: 7 As 300/2016 – 21. Nejvyšší správní soud konkrétně vyslovil následující úvahy a závěry:
[27] Stěžovatel se domnívá, že mu marným uplynutím patnáctidenní lhůty k vydání rozhodnutí dle § 14 odst. 5 písm. d) informačního zákona, pokud nebyla žádost o informace podle § 15 odmítnuta, vzniká právo, aby byly informace poskytnuty a povinný ztrácí uplynutím této lhůty právo požadovat úhradu nákladů.
[30] Komentářová literatura vychází z toho, že požadované informace mají být poskytnuty v patnáctidenní lhůtě dle § 14 odst. 5 písm. d) a svazuje oprávnění povinného požadovat úhradu nákladů za poskytnutí informace s touto patnáctidenní lhůtou (srov. Furek, A., Rothanzl, L., Jirovec, T.: Zákon o svobodném přístupu k informacím. Komentář. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2016, 1256 s.). Přiklání se k názoru, že o žádosti má být povinným rozhodnuto v zákonné lhůtě od podání žádosti resp. od jejího případného doplnění.
[31] Tomuto názoru je třeba přisvědčit, pokud zdůrazňuje, že informace mají být poskytovány nejpozději v zákonem stanovených lhůtách od podání žádosti resp. od jejího doplnění nebo má být řádným procesním způsobem rozhodnuto, že informace poskytnuty nebudou a proč. Podle přesvědčení Nejvyššího správního soudu však právní úprava účinná 7 As 300/2016 - 24 pokračování v době podání a vyřízení žádosti o informace neumožňuje vyslovit stěžovatelem zastávaný názor, že marným uplynutím patnáctidenní lhůty dle § 14 odst. 5 písm. d) informačního zákona automaticky zaniká oprávnění povinného požadovat úhradu shora uvedených nákladů a povinný je povinen informace poskytnout bez této úhrady.
[35] Jestliže nemá marné uplynutí lhůty za následek fikci vydání rozhodnutí o poskytnutí informace, nelze spojení „před poskytnutím informace“ užité v § 17 odst. 3 věta první vyložit tak, že by marným uplynutím lhůty byla informace poskytnuta a již neplatí, že dosud poskytnuta nebyla. Zákon o svobodném přístupu k informacím neumožňuje de lege lata jiný závěr, než že je třeba tento pojem vztahovat k faktickému poskytnutí informace, nikoli ke lhůtě, ve které má být informace poskytnuta. Tím spíše, pokud § 17 odst. 4 výslovně podmiňuje právo povinného na náhradu těchto nákladů splněním oznamovací povinnosti. Pokud by zákonodárce zamýšlel vázat oprávnění požadovat po žadateli úhradu nákladů na dodržení shora specifikované lhůty, zřetelně by to vyjádřil. Učinil tak např. v § 14 odst. 7, kde v souvislosti s prodloužením lhůty k poskytnutí informace užívá spojení „před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace“.
Z výše uvedeného je tedy patrné, že Nejvyšší správní došel k závěru, že formulaci „před poskytnutím informace“ je třeba vykládat jako faktické poskytnutí informace, tj. že povinný subjekt musí tuto částku nárokovat a oznámit předtím, než informace fakticky poskytne. Učiní-li tak naopak až zároveň s poskytnutím informace, případě dokonce poté, co informace poskytl, nárok na úhradu ztrácí. Dokud tedy povinný subjekt informace, za jejichž poskytnutí či vyhledání má úmysl si nárokovat úhradu vzniklých nákladů, dosud fakticky neposkytl, nárok na jejich uhrazení neztrácí.
Nadřízený orgán se s tímto názorem přitom plně ztotožňuje. Formulace dotčených ustanovení je dle jeho názoru jednoznačná a tento výklad považuje i za zcela logický. Ve spojení s ustanovením § 17 odst. 3 InfZ tak lze uzavřít, že v případě, že bude povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, musí toto písemně oznámit a výši úhrady vyčíslit, a to předtím, než žadateli příslušné informace fakticky poskytne. Ve spojení s § 17 odst. 4 InfZ pak platí, že pokud tuto povinnost nesplní, tj. požadavek na úhradu a její výši žadateli vůbec neoznámí a informace poskytne, případně úhradu oznámí spolu s poskytnutím informací či dokonce až po jejich poskytnutí, nárok na úhradu nákladu ztrácí a nemůže se tak jejího uhrazení domáhat zpětně. Takovýto závěr je ostatně logický i proto, že v opačném případě by se o případné úhradě žadatel mohl dozvědět třeba až v okamžiku, kdy mu informace byla poskytnuta a nemohl by se již rozhodnout, že mu za tuto úhradu vlastně nestojí (přičemž dotýkají-li se žádosti velkého objemu dat, mohou náklady spojené s vyhledáním a poskytnutím informací dosahovat relativně vysokých částek).
S opačným názorem nelze souhlasit mimo jiné i proto, že by mohl vést k některým krajně nesmyslným situacím. Žádal-li by totiž žadatel natolik rozsáhlý objem informací, může se zcela pochopitelně stát, že správní orgán ani nestihne vypočíst výši příslušných nákladů a pokud by v takovém případě o nárok na jejich uhrazení přišel, přestože není pochyb, že takové náklady vznikly, bylo by to zjevně nesmyslné a nepřiměřené. I z procesního hlediska by taktéž mohly například nastat situace, kdy správní orgán nejprve vyhodnotí příslušné žádosti tak, že požadované informace je třeba odmítnout, aby posléze, co je jeho rozhodnutí zrušeno a věc je mu vrácena k novému projednání, zjistil, že byť má nově v úmyslu informace již poskytnout, nemůže si za jejich vyhledání nárokovat ani nepochybně vzniklé náklady. Výklad zastávaný Nejvyšším správním soudem přitom ani neznamená oslabení účastníkova postavení v řízení či aprobování případných obstrukcí ze strany povinného subjektu, neboť výše řečené nic nemění na tom, že účastník má stále k dispozici možnost podat stížnost na včasné nevyřízení žádosti (jak ostatně stěžovatel učinil), nebude-li s ní v řádných lhůtách nijak naloženo (tj. ani tak, že povinný subjekt dosud nevyhotovil a nezaslal oznámení o úhradě) a tímto způsobem se bránit proti zbytečným průtahům či nečinnosti povinného subjektu.
Nadřízený orgán se tedy s názorem stěžovatele ve světle výše citované judikatury neztotožnil. Na nárok povinného subjektu požadovat úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s poskytnutím požadovaných informací nemá vliv, zda již uplynula lhůta ve smyslu § 14 odst. 5 písm. d) InfZ, nýbrž je podstatné, zda byla oznamovací povinnost ve smyslu § 17 odst. 3 téhož zákona splněna před faktickým poskytnutím požadované informace. Protože povinný subjekt dosud informace, jejichž zpoplatnění ve své písemnosti avizoval, žadateli neposkytl, nemohl ani ztratit nárok na případnou úhradu nákladů s jejich poskytnutím spojených.
Nadřízený orgán každopádně konstatuje, že stížnost je i přes výše řečené důvodná.
Podle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ povinný subjekt posoudí žádost a nerozhodne-li podle § 15 (tj. o odmítnutí žádosti), poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění; je-li zapotřebí licence podle § 14a, předloží v této lhůtě žadateli konečnou licenční nabídku.
Dle § 15 odst. 1 InfZ vydá povinný subjekt ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, pokud žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví.
Jak již bylo uvedeno výše, platí dle § 17 odst. 3 InfZ, že bude-li povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně tuto skutečnost oznámí spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Postup upravující svobodný přístup k informacím dle InfZ tak předpokládá, že povinný subjekt požadované informace v zásadě buď poskytne, nebo jejich poskytnutí rozhodnutím odmítne a požaduje-li žadatel informace, jejichž poskytnutí bude vyžadovat mimořádně rozsáhlé vyhledávání, případně ve spojení s tímto poskytnutím vzniknou jiné náklady, povinný subjekt tuto skutečnost žadateli před poskytnutím informace oznámí, vyčíslí výši vzniklých nákladů a tyto náležitě objasní (přičemž přichází v úvahu také další postupy dle § 14 odst. 5 písm. a), b) či c) brání-li vyřízení žádosti nedostatek údajů o žadateli, je-li žádost nesrozumitelná, nejasná či příliš obecná, či se informace nevztahují k působnosti povinného subjektu, což však není tento případ).
Tento zákon tak nezná postup, který zvolil povinný subjekt, tj. že poskytne pouze část informací, aniž by o zbytku vydal odmítavé rozhodnutí a k zbývajícím informacím předběžně avizuje, že bude-li na jejich poskytnutí žadatel skutečně trvat, bude za jejich poskytnutí povinný subjekt požadovat úhradu (jde tedy o jakési „předběžné oznámení“). Povinný subjekt tak měl tyto zbývající informace buď poskytnout, případně žadatele přímo vyzvat dle § 17 odst. 3 InfZ, nebo jejich poskytnutí odmítnout. Žadatel by se pak mohl přímo rozhodnout, zda-li na poskytnutí informací trvá a vyčíslené náklady uhradí. Neučinil-li tak povinný subjekt, postupoval způsobem, který je v rozporu se zákonem a je tedy nečinný ve smyslu § 16a odst. 1 písm. c), neboť informace poskytl pouze částečně, aniž by o zbytku žádosti vydal rozhodnutí. V tomto je tak na místě dát stížnosti žadatele zapravdu. V takové situaci je pak na místě, aby nadřízený orgán rozhodl dle ustanovení § 16a odst. 6 písm. b) a povinnému subjektu přikázal, aby ve stanovené lhůtě žádost vyřídil (přičemž není případné, aby nadřízený orgán převzal věc usnesením dle písm. c), neboť takový postup by byl nejen nesystematický a neekonomický, ale nadto informacemi, jež požaduje žadatel, nedisponuje, a nemůže tedy ani například nijak posoudit, zda bude třeba k poskytnutí těchto informací provést mimořádně rozsáhlé vyhledávání a tedy vzniknou nějaké náklady, které bude možné po žadateli nárokovat).
Vzhledem k výše řečenému tedy KrÚ JmK, OD, jakožto nadřízený orgán přikazuje povinnému orgánu, aby žadatelovu žádost v souladu s výše uvedenými závěry řádně vyřídil, tedy aby tu část žádosti, které dosud nevyhověl, náležitě přehodnotil a posléze řádně rozhodl o odmítnutí těchto dosud neposkytnutých informací (existují-li zde zákonné důvody pro jejich odmítnutí), nebo takovéto informace poskytl (či postupoval jinak v souladu s příslušnými ustanoveními InfZ). Vzhledem k výše řečenému nadřízený orgán připomíná, že je i nadále zachováno případné právo povinného subjektu žádat před poskytnutím těchto informací úhradu vzniklých nákladů ve smyslu ust. § 17 InfZ, dojde-li k závěru, že mu nějaké náklady, například spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním požadované informace, vzniknou. V takovém případě je na povinném subjektu, aby tyto náklady řádně a přezkoumatelným způsobem vyčíslil a odůvodnil a náležitým způsobem pak žadateli ve smyslu § 17 odst. 3 InfZ oznámil svůj úmysl požadovat úhradu za poskytnutí příslušných informací spolu s výší požadované úhrady. Bude také dbát na to, aby případné oznámení mělo všechny zákonné náležitosti dle § 17 odst. 3. K tomu mu nadřízený orgán stanovuje lhůtu 2 týdnů ode dne vrácení věci a doručení tohoto rozhodnutí povinnému subjektu, tedy lhůtu o něco málo kratší, než je zákonná lhůta dle ustanovení §14 odst. 5 písm. d) InfZ, přičemž tuto lhůtu považuje nadřízený orgán za přiměřenou vzhledem povaze nutných úkonů a dané věci a není mu známa žádná skutečnost, jež by odůvodňovala stanovení lhůty kratší.
Nadřízený orgán tedy v souladu s ustanovením § 16a odst. 6 písm. b) rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí, tj. že povinnému subjektu přikázal v přiměřené lhůtě sjednat nápravu spočívající řádném vyhodnocení zbývající části žádosti a případně v řádném vyčíslení vzniklých nákladů a zaslání příslušného oznámení dle § 17 odst. 3 InfZ.

Poučení
Proti tomuto rozhodnutí se dle ustanovení § 16a odst. 9 věta první zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, nelze dále odvolat.
Mgr. Karel Frölich, v. r.
vedoucí oddělení dopravně správních agend odboru dopravy
...
Za správnost vyhotovení:
Mgr. Štěpán Zounek
oprávněná úřední osoba
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 139
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #41 kdy: 26 Srpna 2019, 13:25:07 »

Jó Frölich, ten nikdy nezklame…
IP zaznamenána

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #42 kdy: 31 Srpna 2019, 18:09:09 »

Pan Zounek nevytváří až tak špatná rozhodnutí, nicméně nesleduje nám důsledně judikaturu:

Pro všechny lidi, co si rádi občas za106kují, je tu lahůdka:

IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #43 kdy: 12 Září 2019, 08:32:47 »

Sdělení o úhradě nákladů za poskytnutí informace a výzva k zaplacení
...
Vzhledem k tomu, že vámi požadované informace uvedené v bodu 2 nejsou žádným způsobem souhrnně evidovány, (povinný subjekt nemá ze zákona povinnost evidovat informace o tom, v jakých rozhodnutích odkázal na ten který konkrétní podklad či jej jinak ve svém rozhodnutí využil), bude nutné jejich časově náročné vyhledání, proto jsme v souladu s ustanovením § 17 odst.1 InfZ oprávněni požadovat úhradu nákladů v souvislosti s poskytnutím požadované informace, a proto Vám v souladu s ustanovením § 17 odst. 3 InfZ oznamujeme, že budeme požadovat úhradu v celkové výši 6.500 Kč za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací potřebných k vyhotovení odpovědi.

Výše úhrady byla stanovena v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, dle platného Sazebníku úhrad za poskytování informací, schváleného usnesením Rady města Bučovice č. 508/34/RM/2016 ST02 ze dne 25.05.2016 a zveřejněného na webu města Bučovice.

Výše poplatku je stanovena jako náklad za mimořádně rozsáhlé vyhledávání, neboť Vámi požadované informace nelze získat jinak než ručním prolistováním správních spisů za období od vyhotovení písemnosti, na kterou se odkazujete (leden 2017) do data podání vaší žádosti o informace (březen 2019). Informace ze souboru se týkaly opakovaně sdělovaných řidičů při řešení přestupků provozovatelů vozidel, zjištěných automatizovaným měřícím zařízením. Pouze v těchto rozhodnutích mohly být informace z uvedené písemnosti využity.
V daném období bylo vydáno 1515 rozhodnutí ve správním řízení týkajících se přestupků zjištěných automatizovaným měřícím zařízením. Pro získání vámi požadované informace bude nutné prolistovat jednotlivé správní spisy uložené v krabicích ve spisovně Městského úřadu v Bučovicích, z těchto spisů vytáhnout jednotlivá rozhodnutí, pročíst odůvodnění s cílem najít text, či jeho část, ve které se nachází informace získané z předmětného dokumentu a ze zjištěných informací sestavit seznam jednotlivých čísel jednacích.
Pro stanovení výše úhrady bylo zkušebně z krabice vytáhnuto a prolistováno 10 spisů, kdy průměrná délka pro prolistování jednoho spisu, vyhledání rozhodnutí, pročtení odůvodnění byla 1 minuta. Při počtu spisů 1515 ks byl stanoven celkový čas potřebný k prolistování všech těchto spisů na 25 hodin 15 min. Při sazbě 250 Kč/h (za každou započatou hodinu) dle platného sazebníku se tedy jedná o částku 6.500 Kč.
...
Poučení:
Pokud nesouhlasíte s výší úhrady, máte možnost podat proti požadavku úhrady nákladů za poskytnutí informace stížnost podle ust. § 16a odst.1 písm. d) InfZ ústně nebo písemně, a to u Městského úřadu v Bučovicích, Jiráskova 502, 685 01 Bučovice ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení tohoto sdělení. O stížnosti rozhoduje nadřízený správní orgán, kterým je Krajský úřad Jihomoravského kraje, Odbor dopravy. Dle ustanovení § 17 odst.5 InfZ je poskytnutí informace podle ustanovení § 17 odst. 3 InfZ podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatíte, povinný subjekt žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta podle věty druhé neběží.
Úhrada je příjmem povinného subjektu.

Mgr. Andrea Kovářová v.r.
tajemnice

Za správnost vyhotovení:
Eva Palátová
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
« Odpověď #44 kdy: 18 Září 2019, 20:36:36 »

Cau lidi. Ma nekdo nejaky napad, jak to nevzdat a ouradu jeste zabavit? I kdyby to melo byt zbytecne a jen si poslali spis na kraj a zpet. Staci strucne, pul vety, jen me navest spravnym smerem. Osobne me napada jen to, ze v 21. stoleti bych ocekaval rozhodnuti psana na pocitaci, tedy netreba zpetne prohledavat krabice s papirama. Ale takovy argument na kraji nepochopi, se obavam. Sazebnik opravdu meli a maji, to jsem kontroloval. Anebo z recese pozadat jen o prvnich 100 spisu, coz je podle nich 100 minut, coz neni mimoradne obsahle vyhledavani? Predem diky
IP zaznamenána