Nemá někdo nějaké nové zkušenosti? Přivezl jsem auto, které jsem koupil v německu, ale má NL papíry včetně kartičky a abych mohl jet na značkách, udělal jsem novou stk v německu(jinak nevydaj žluté spz) a v čr mi na stk tvrdí, že musím udělat dovozovou stk, kamarád zas, že uznání platí jen do 4 let stáří a na úřad sem se nedovolal dneska nikomu, kdo by to věděl..
Ale dle informací na netu, stk se již má uznávat z jakéhokoliv členského státu, tudíž mi přijde logické, že jí můžu udělat kdekoliv nezávisle na tom, kde je auto přihlášeno a to předat tady na úřadě.
to j0hn: kde ti vystavili COC za 1100? nepleteš si to s něčím jiným?
Jestli to auto bylo z NL, tak jsi si měl nechat vystavit převozní značky v NL (jen se zruší původní SPZ a na kus kartonu ti vytvoří stejnou SPZ - trvá to asi 10 minut a dělají to v každém větším servise).
Já jsem taky minulý rok dovezl auto z NL. Nijak jsem to nekomplikoval, a jelikož NL STK končila cca. za pul roku, tak jsem si vesele jezdil na ty NL značky (POV jsem měl udělané na VIN). Za celou dobu mě nikdo nestavěl, ani když se za mnou táhli pomahači. Za půl roku jsem jel normálně na STK, nechal udělat dovozovou technickou a pak jsem šmaroval na úřad, kde mi do druhé dne udělali techničáky a vydali SPZ. Potom už jsem jen překlopil POV z VIN na SPZ.
Jinak pokud by někdo chtěl dovézt auto z NL, tak zde zjednodušeně:
1) Vyberete auto
2) Doletíte nebo dojede k prodávajícímu
3) Pokud se dohodnete na koupi, tak pokud je to bazarník, tak vystaví fakturu (fakturu klidně může nat'ukat i soukromá, nepodnikající osoba ve wordu, tam je jim to úplně fuk) Ale musí se na ní uvést stav kilometru.
4) S touto fakturou, plastovým techničákem a autem se dostavíte na na VWE
https://www.vwe-netherlands.com/exportlocation.aspx nemá cenu špekulovat nad vlastními SPZ apod. Na 14 dní to stojí 150 EUR vč. převozek
6) Pracovník si vezme fakturu, techničák a odebere se ke kompu. Tam vše nat'uká a vyrobí jednoduché převozní SPZ (u mě to netrvalo ani 10 minut - borec mi dal kafe a než jsem stihl venku dokouřit, tak už na mě mával, že vše je hotovo).
7) Dostanete zpět převozní SPZ, techničák (kartu), potvrzení o pojištění a exportní dokument
8 Dojede zpět, vyměníte SPZ a můžete frčet. (původní SPZ asi bývalý majitel skartuje, hodí do koše, nebo odnese na úřad ?)
Technická se samozřejmě uznává, ale pro vytvoření velkého TP je potřeba COC, a pokud ho nemáš, tak klasicky dovozová STK. I když je to auto mladší jak 4 roky (ale tam si nejsem 100% jistý).
Na tom NL považuju za super, že se tam nic nehrotí, nemusíte za žádným parazitem na úřad, všechno dělají soukromé subjekty, které z toho asi něco mají a tak nikdo nezdržuje. Všichni jsou nápomocní a vědí, co dělat. V kontrastu s ČR to tam je jak v ráji.