30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické  (Přečteno 12707 krát)

j0hn

  • Příspěvků: 268
    • Zobrazit profil

Zdravím,

právě jsme přivezli pětileté auto z Německa, které má čerstvou německou technickou. Žiju v tom, že od poslední novelizace umožňuje zákon použít při přihlášení doklad o technické z ciziny. Na Bohdalci ale technik tvrdil, že cizozemský protokol musí obsahovat všechny položky jako na tuzemském protokolu a navíc musí být úředně přeložen. To už je jednodušší udělat dovozovou technickou.

V zákoně 56/2001 stojí:
§ 6.....
5. osvědčení o schválení vozidla s platností ve všech členských státech,
b) doklad o technické prohlídce, jde-li o provozované silniční vozidlo, s výjimkou silničního vozidla registrovaného v jiném členském státě, u něhož ode dne jeho první registrace neuplynula ke dni podání žádosti lhůta pro první pravidelnou technickou prohlídku podle § 40 (pozn. v § 40 se řeší 4 roky pro nové auto a pak každé dva roky); dokladem o technické prohlídce je

1. doklad o provedení pravidelné technické prohlídky v jiném členském státě, ve kterém je vozidlo registrováno, nemá-li vlastník povinnost zajistit provedení technické prohlídky podle § 5a,
.......

Povinnost podle § 5a mi ale taky nevychází:
§ 5a

(1) Před podáním žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel zajistí vlastník silničního vozidla jeho přistavení k technické prohlídce za účelem zápisu silničního vozidla do registru silničních vozidel, jde-li o vozidlo, které je registrováno

a) v jiném než členském státě, nebo

b) v jiném členském státě a ode dne jeho první registrace v jiném členském státě nebo ode dne provedení pravidelné technické prohlídky bezprostředně předcházející podání žádosti uplyne ke dni podání žádosti lhůta pro první nebo následnou pravidelnou technickou prohlídku podle § 40 nebo vlastník silničního vozidla nemá doklad o provedení pravidelné technické prohlídky bezprostředně předcházející podání žádosti.

Klíčové slovo "překlad" jsem v zákoně nenašel.

Víte někdo, jak to tedy je? I kdybych měl pravdu, tak je otázka jestli jít do pře, protože čekat 30 dní na značky není zrovna motivace.

A nakonec trochu fantasy. Víte někdo o obci s rozšířenou působností v okolí jihu Prahy, kde by s protokolem německé technické nedělali ofuky?

Díky za případné odpovědi.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #1 kdy: 21 Listopadu 2018, 11:51:36 »

Problém asi bude že to řízení bude podle správního řádu.. kde je §16(2)
Citace
(2) Písemnosti vyhotovené v cizím jazyce musí účastník řízení předložit v originálním znění a současně v úředně ověřeném překladu do jazyka českého, pokud správní orgán nesdělí účastníkovi řízení, že takový překlad nevyžaduje. Takové prohlášení může správní orgán učinit na své úřední desce i pro neurčitý počet řízení v budoucnu.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #2 kdy: 21 Listopadu 2018, 12:32:28 »

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A52012AE0382
3.1.5

Spolupráce mezi členskými státy: Do tří let po vstupu nařízení v platnost budou muset stanice technické kontroly předávat výsledky svých zákroků nebo osvědčení o technické způsobilosti pouze elektronickou cestou příslušným orgánům své země, která určí vnitrostátní kontaktní místo pověřené výměnou informací s ostatními členskými státy a Komisí v rámci provádění nařízení. Doklad o tom, že vozidlo prošlo technickou prohlídkou v jednom členském státě, se bude uznávat i v ostatních členských státech.

Preklad by tedy nemel byt nutny.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 074
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána

j0hn

  • Příspěvků: 268
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #4 kdy: 21 Listopadu 2018, 19:03:00 »

Patrně máte na mysli článek 10:

3.   Pro účely volného oběhu uzná každý členský stát doklad vydaný stanicí technické kontroly nebo příslušným orgánem jiného členského státu v souladu s odstavcem 1.

Díky všem za odpovědi.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #5 kdy: 21 Listopadu 2018, 22:37:32 »

vedl jsem o tom debatu na STK, kde prohlásili
"mě je to jedno, ale až najdeš úředníka, kterej to udělá, tak dej vědět..."

tak asi tak
STK Praha
úřad Praha-východ
IP zaznamenána

j0hn

  • Příspěvků: 268
    • Zobrazit profil

Před třemi týdny jsme přivezli z Německa Ducato. S papírama jsem se stavil na Registru v Praze na Bohdalci. S otázkou, co potřebujou úředně přeložený. Pán prohlíží papíry a řiká, že nemám evidenční kontrolu. Odjel jsem na STK, nechal udělat za 5 kil evidenčku + 11 kil COC. COC bych ale při dovozový technický musel platit taky, protože mi ho prodávající nedal.
Pak už mi to bez řečí přihlásili na německý nepřeložený papíry. A to to auto není úplnej standard. Je třímístný, celoprosklený s lištama v podlaze a může vozit 6 lidí na invalidních vozících.
Auto má čerstvou TÜV, takže na STK až za dva roky.
Bavil jsem se o tom s jedním mekánikem a ten na měl koukal čemu se divím. Že je to normální. Jen je blbost to tak dělat na auto, kterýmu končí TÜV za pár měsíců.
IP zaznamenána

éRooo

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 613
    • Zobrazit profil

Nemá někdo nějaké nové zkušenosti? Přivezl jsem auto, které jsem koupil v německu, ale má NL papíry včetně kartičky a abych mohl jet na značkách, udělal jsem novou stk v německu(jinak nevydaj žluté spz) a v čr mi na stk tvrdí, že musím udělat dovozovou stk, kamarád zas, že uznání platí jen do 4 let stáří a na úřad sem se nedovolal dneska nikomu, kdo by to věděl..

Ale dle informací na netu, stk se již má uznávat z jakéhokoliv členského státu, tudíž mi přijde logické, že jí můžu udělat kdekoliv nezávisle na tom, kde je auto přihlášeno a to předat tady na úřadě.

to j0hn: kde ti vystavili COC za 1100? nepleteš si to s něčím jiným?
IP zaznamenána
In dubio pro reo

KWB

  • Příspěvků: 48
    • Zobrazit profil

Nemá někdo nějaké nové zkušenosti? Přivezl jsem auto, které jsem koupil v německu, ale má NL papíry včetně kartičky a abych mohl jet na značkách, udělal jsem novou stk v německu(jinak nevydaj žluté spz) a v čr mi na stk tvrdí, že musím udělat dovozovou stk, kamarád zas, že uznání platí jen do 4 let stáří a na úřad sem se nedovolal dneska nikomu, kdo by to věděl..

Ale dle informací na netu, stk se již má uznávat z jakéhokoliv členského státu, tudíž mi přijde logické, že jí můžu udělat kdekoliv nezávisle na tom, kde je auto přihlášeno a to předat tady na úřadě.

to j0hn: kde ti vystavili COC za 1100? nepleteš si to s něčím jiným?

Jestli to auto bylo z NL, tak jsi si měl nechat vystavit převozní značky v NL (jen se zruší původní SPZ a na kus kartonu ti vytvoří stejnou SPZ - trvá to asi 10 minut a dělají to v každém větším servise).

Já jsem taky minulý rok dovezl auto z NL. Nijak jsem to nekomplikoval, a jelikož NL STK končila cca. za pul roku, tak jsem si vesele jezdil na ty NL značky (POV jsem měl udělané na VIN). Za celou dobu mě nikdo nestavěl, ani když se za mnou táhli pomahači. Za půl roku jsem jel normálně na STK, nechal udělat dovozovou technickou a pak jsem šmaroval na úřad, kde mi do druhé dne udělali techničáky a vydali SPZ. Potom už jsem jen překlopil POV z VIN na SPZ.

Jinak pokud by někdo chtěl dovézt auto z NL, tak zde zjednodušeně:

1) Vyberete auto
2) Doletíte nebo dojede k prodávajícímu
3) Pokud se dohodnete na koupi, tak pokud je to bazarník, tak vystaví fakturu (fakturu klidně může nat'ukat i soukromá, nepodnikající osoba ve wordu, tam je jim to úplně fuk) Ale musí se na ní uvést stav kilometru.
4) S touto fakturou, plastovým techničákem a autem se dostavíte na na VWE https://www.vwe-netherlands.com/exportlocation.aspx
nemá cenu špekulovat nad vlastními SPZ apod. Na 14 dní to stojí 150 EUR vč. převozek
6) Pracovník si vezme fakturu, techničák a odebere se ke kompu. Tam vše nat'uká a vyrobí jednoduché převozní SPZ (u mě to netrvalo ani 10 minut - borec mi dal kafe a než jsem stihl venku dokouřit, tak už na mě mával, že vše je hotovo).
7) Dostanete zpět převozní SPZ, techničák (kartu), potvrzení o pojištění a exportní dokument
8  Dojede zpět, vyměníte SPZ a můžete frčet. (původní SPZ asi bývalý majitel skartuje, hodí do koše, nebo odnese na úřad ?)

Technická se samozřejmě uznává, ale pro vytvoření velkého TP je potřeba COC, a pokud ho nemáš, tak klasicky dovozová STK. I když je to auto mladší jak 4 roky (ale tam si nejsem 100% jistý).

Na tom NL považuju za super, že se tam nic nehrotí, nemusíte za žádným parazitem na úřad, všechno dělají soukromé subjekty, které z toho asi něco mají a tak nikdo nezdržuje. Všichni jsou nápomocní a vědí, co dělat. V kontrastu s ČR to tam je jak v ráji.


« Poslední změna: 12 Října 2020, 22:07:27 od KWB »
IP zaznamenána

éRooo

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 613
    • Zobrazit profil

Auto uz bylo v nemecku dotazeny, takze proto.
Coc list nemam, je to stary auto. Data na vTP si musej prece nekde stahnout, dyt je tolik databazi, prijde mi to zbytecny. Ikdyz ho bemas, pri dovozovy si stahnou data, takze by stacilo aby tyhle data dali na papir a protoze to ma hotovou stk, tak uz jen prihlasili.. teoreticky, ale sme v cechach.
IP zaznamenána
In dubio pro reo

j0hn

  • Příspěvků: 268
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #10 kdy: 13 Října 2020, 08:27:31 »

@eRooo

Na informace STK a mekániků nedejte. Pokud Vám nebudou auto přihlašovat oni.

Přileťte s papírama na registr vozidel a uvidíte, co Vám řeknou. Já se tam šel zeptat před koupí*, jestli potřebujou papíry z TÜV úředně přeložený. Odpověď byla "Jo." nebo dokonce "Samozřejmě."
Po koupi jsem tam přesto přišel bez překladu. Týpek na mě kouká a řiká "Kde máte evidenčku a COC?". Nevim, jestli COC umí každá STK nebo jen ty dovozový.

Tady tvrdí, že pokud není COC, pak je nutná dovozová STK.
Pokud jste k dovezenému vozidlu neobdrželi COC list je třeba provést kompletní dovozové protokoly ,skládající se z technického protokolu, přílohy k technickému protokolu, protokolu o technické prohlídce před registrací a evidenční kontroly.

*U nás jsou dovozy jinde než standardní přepisy a většinou je to tam opravdu na počkání. Kdyby mě čekala hodinová fronta, volil bych jiný postup.

to j0hn: kde ti vystavili COC za 1100? nepleteš si to s něčím jiným?

Formálně asi ano, fakticky ne. Dodatečně vystavený COC z STK patrně není COC, ale nějaký výpis, který COC nahrazuje.
IP zaznamenána

éRooo

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 613
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #11 kdy: 13 Října 2020, 08:36:23 »

j0hn: aha, tak ten vypis z stk, o tom patrne mluvil vcera jeden pracovnik na stk a rikal ze to je v ramci dovozove stk, zkusim se tedy zeptat, zda by mi dal vypis bez dovozove misto coc, udelal evidencku a pak snad to na urade nejak schroupaj. Diky!
IP zaznamenána
In dubio pro reo

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Přihlášení auta na protokol z německé TÜV místo dovozové technické
« Odpověď #12 kdy: 13 Října 2020, 23:42:56 »

v principu nedá, protože úkon-peníze
COC umí samo i výrobce - dovozce
to bývá dražší než ta dovozová STK

zase ale z DE techničáku vyčtou většinu údajů, co chtějí
s rakouským tak spokojeni nejsou ( ačkoli to kamarád dovezl před 10lety, tak nevím jek teď )
IP zaznamenána

MT

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil

Přidám jednu aktuální zkušenost s jedním pražským dopravním.

Mám vozidlo z DE, dostal jsem k němu origo TP (velký + malý) a kopii z technické (DEKRA). Pro přihlášení ovšem chtěli originál, tudíž bylo nutné zajet a nechat si udělat dovozovou STK a protože z TP nebylo možné zjistit všechny potřebné údaje, byl nutný i popis vozidla.

Když bych měl originál německé technické, stačila by jen evidenčka a popis voizdla. Je také vhodné si telefonicky ověřit zdali technikům na daném pracovišti nevadí technická v němčině a nebo chtějí překlad (s razítkem).

A samozřejmě pro oba případy je nutný ještě doklad o pojištění neboli zelená karta.

Celkem lze celé vyřídit za jeden den a do cca. 5000 Kč. Nejvíc "lite" scénář je když máte origo protokol o technické a nechtějí ho přeložit. Pak jsou náklady jen evidenčka (kolem 500 Kč) a pojištění.
IP zaznamenána

j0hn

  • Příspěvků: 268
    • Zobrazit profil

Je také vhodné si telefonicky ověřit zdali technikům na daném pracovišti nevadí technická v němčině a nebo chtějí překlad (s razítkem).
Jak píšu výše. Když jsem se ptal dopředu, tak mi řekli, že TUV chtějí přeložit.
Přesto jsem to zkusil bez překladu a prošlo to.
IP zaznamenána