30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Řidička na dálnici D10 vybrzdila dodávku, která se převrátila na střechu  (Přečteno 8807 krát)

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 890
    • Zobrazit profil

A furt ste mě nepřesvědčili že ta T4 je vrak, mi se to auto vždycky líbilo.

Emh, nikdo snad netvrdí, že model T4 je vrak :) Pouze toto konkrétní auto rozhodně nemělo v pořádku brzdovou soustavu a proto jsme ho otitulovali vrakem ....
IP zaznamenána

Golfista

  • Příspěvků: 8
    • Zobrazit profil

T4 hlavně ABS vůbec mít nemusí.
IP zaznamenána

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil

Já myslím, že je úplně jedno, jestli měl nebo neměl ABS. Tady je hlavní problém rychlost a reakce. Když jsem to video viděl prvně, říkal jsem si, že ta dodávka začala brzdit hrozně pozdě. No a pokud to ve 120 zašlápnul a navíc trhnul volantem. Těžko odporovat fyzice.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 890
    • Zobrazit profil

To je pravda, ale zadní kola by se neměla zablokovat dřív než přední....navíc je otázkou zda trhnul volantem nebo se díky dupnutí na brzdu kouslo to pravé zadní kolo a tím tu dodávku rozpohybovalo... další neznámou je co měl vevnitř a jak to bylo upevněno - to taky udělá svoje.....
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 924
    • Zobrazit profil

Presne naopak - zadni kola pri brzdeni na krev pujdou do smyku driv nez predni. Do jiste miry se tomu snazi zabranit rozdelovace nebo omezovace brzdneho ucinku, ale o jejich funkcnosti a ucinnosti bych si nedelal u takto stareho auta velke iluze.
A pochopitelne velice zalezi na tom, kolik a jak toho mel nalozeno. Ja bych tipoval, ze jel prazdnej.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 890
    • Zobrazit profil

Já tedy nevím...opravdu na krev jsem brzdil autem bez jakýchkoliv pomocníků (Peugeot Partner) 2x - jednou asi z cca 100 mi tam z neposekanýho příkopu přesně před čumák vlítnul kanec -výsledek probržděný plošky na předních kolech (asi holt ten omezovač zadního brzdnýho účinku fungoval) - to bylo to auto nový - pak asi po 7 letech jsem pospíchal z Olomóca po D1 a v pravotočivé zatáčce si mnou předjížděný polský šofér asi trochu dáchnul jel rovně a začal mne tlačit na svodidla takže tentokrát v cca 155...plavalo to jako prase, ale opět - zadní gumy nic - přední vybržděný plošky tak  že jsem pokračoval max 80 km/m - rychleji to nešlo.
Takže logický je, že když se zablokujou zadní kola a přední ne jde auto do smyku (viz trik s ruční brzdou) ....
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

pk: Auta zhruba od šedesátých let by měly mít minimálně mechanický omezovač brzdného tlaku zadní nápravy, což v principu je ventil, který v závislosti na poloze zadní nápravy vůči karoserii (vlastně je to taková kostička s páčkou) omezuje brzdný tlak do zadní nápravy. U úplně moderních aut se stabilizací, kde si vlastně čerpadlo dokáže brzdit každé kolo zvlášť, to může být jinak.
Takže by se nemělo zablokovat zadní kolo dřív než přední.
Motorce při krizovém brzdění odvádí přední kolo klidně víc jak 60 % z celkového brzdného výkonu, u aut to nebude jinak.
Jinak moderní auta mají pak už i takové softwarové vymyšlenosti, že při krizovém brzdění začne nepatrně dřív brzdit zadek, aby stabilizoval auto a hlavně aby si karoserie kecla na předek a ten pak mohl brzdit intenzivněji.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Já tedy nevím...opravdu na krev jsem brzdil autem bez jakýchkoliv pomocníků (Peugeot Partner) 2x - jednou asi z cca 100 mi tam z neposekanýho příkopu přesně před čumák vlítnul kanec -výsledek probržděný plošky na předních kolech (asi holt ten omezovač zadního brzdnýho účinku fungoval) - to bylo to auto nový - pak asi po 7 letech jsem pospíchal z Olomóca po D1 a v pravotočivé zatáčce si mnou předjížděný polský šofér asi trochu dáchnul jel rovně a začal mne tlačit na svodidla takže tentokrát v cca 155...plavalo to jako prase, ale opět - zadní gumy nic - přední vybržděný plošky tak  že jsem pokračoval max 80 km/m - rychleji to nešlo.
Takže logický je, že když se zablokujou zadní kola a přední ne jde auto do smyku (viz trik s ruční brzdou) ....

Já sem s tou cihlou zagumoval jedinkrát loni a musím dát za pravdu karosáři, že jsou ty gumy nějaký šišatý :D Teda u spolujezdce sem dal rezervu eště se slušným vzorkem pže sem tam zapíchl nějakeh hřebíček, ale u řidiče sem si teď už i všiml že to je viditelně nějaký divný a v některejch rychlostech to háže pěkně. Myslim ale že už to i muselo být nějaký divný přetím, při blokaci se sedře celkem malá ploška (když vůbec), ne? Mám to v jednom místě sjetý nějakejch 30° a eště dost i k okraji, nejen malá ploška, to mi přijde docela hodně ujetý :D No teď budu pořizovat druhou sadu a nový pořádný zimáky (asi nejlíp vychází céčkový Pirelli?), ne tady ty sračky matador a nankang a podobný, tak to prohlídnu pořádně jak to bude sundaný a dyžtak vyřadím i tu druhou šišatou gumu… :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Myslim ale že už to i muselo být nějaký divný přetím, při blokaci se sedře celkem malá ploška (když vůbec), ne?
To zalezi na rychlosti, adhezi, pritlaku (dle nakladu), vlastnostech gumy (jak se bude treba bocnice kroutit), teplote silnice, aktualni teplote gumy, nahusteni a tech promennych je tam tolik, ze se to snad ani neda takhle rict.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil

Myslim ale že už to i muselo být nějaký divný přetím, při blokaci se sedře celkem malá ploška (když vůbec), ne?
To zalezi na rychlosti, adhezi, pritlaku (dle nakladu), vlastnostech gumy (jak se bude treba bocnice kroutit), teplote silnice, aktualni teplote gumy, nahusteni a tech promennych je tam tolik, ze se to snad ani neda takhle rict.
Všiml jsem si, že na některých místech asi bude problém s povrchem silnice. Je tady v okolí několik míst na kterých se v určité rychlosti (45-60km/h) auto vlní jak had. Nedělá to mně jen jedno auto. Silnice jsou nové a tak si myslím, že byl problém s finišerem  ???. Šnek blbě rozhrnoval materiál, následně byl blbě uválený....
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

To je naprosto běžný, různý vozovky dělají různý věci. Třeba na některých úsecch některých dálnic to rozpoznatelně pohazuje.

Mimochodem už i na jen pár let starých úsecích některejch z betonu jsou poznat jednotlivý pole, i když se to naleje jako jeden blok a až pak rozřeže kvůli dilataci tak to prostě pracuje. Časem to bude rozmrdaný jako D1 všechno. Proč se probůh nepoužívá na povrch živice? Tam se sice vyjedou koleje ale dá se to velice jednoduše třeba co deset let zfrézovat a nanést novej rovnej povrch. Jak opravíš beton?
« Poslední změna: 01 Listopadu 2018, 06:41:25 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

Behemot: při nouzovém brzdění na adhezním povrchu (dálnice) z rychlosti kolem 180 km/h se zablokováním kol (bez ABS) probrzdíte plochu cca 10 cm x šířka pneu do hloubky vzorku. Ta pneu je pak už nepoužitelná, auto nepříjemně drncá, poskakuje, je vůbec problém dojet. Vlastní zkušenost.
Zajímalo by mě, kde se nová  dálnice kazí, jak píšete. Nevím přesně, ale 8 let jistě se do nově pokládaného betonu zalívají ocelové trny, kterými jsou spojeny panely vzniklé po nařezání spáry a segmenty se tedy mohou pohybovat jen vodorovně v rámci dilatace, nikdy výškově. Dokonce se to nejspíš zkoušelo i na starém povrchu, protože občas vidím frézované a zalité díry přesně v místech, kam se ukládají podélně a příčně trny.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

fu: ...vozovka se vzedmula kvůli přívalovým dešťům...
A trny tam dali až při opravě. D5 je o dost starší, než 8 let, co vím, že se používá lepší technologie.
Ale díky za odkaz, kdo neví, o co jde, tam na obrázku ty trny dobře vidí.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

cyklista: nikoliv, pricnou  bylo spatne utesneni spar a nasledkem byla ASR[1] a pote vzedmuti smesi a tam Vam zadne kotvy ani trny nepomohou[2], ty zajistuji pouze smykove namahani.
Tedy nepomohou ani, kdyz se pohne podlozi v horizontalni rovine[3] a zajistuji pouze absenci schudku na sparach[4,5].
Je rozdil mezi kotvou a trnem[6]

[1] http://tpm.fsv.cvut.cz/student/documents/files/DSM/DSM_P2.pdf
[2] foto: https://www.tyden.cz/obrazek/201806/5b1948e74e775/crop-1530751-p201806010221801_520x250.jpeg z https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/rsd-popraskany-usek-d5-by-mel-byt-opraven-do-konce-tydne_483509.html
[3] https://www.jpcz.cz/files/7914/9803/1435/42cs.pdf#page=4
[4] foto: http://www.ceskedalnice.cz/image/povrchy/D1-schody.jpg z http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/rozdily-mezi-cb-a-ab/
[5] http://www.betontks.cz/sites/default/files/2014-2-42_0.pdf#page=8 obr.26
[6] https://core.ac.uk/download/pdf/30304613.pdf#page=23
« Poslední změna: 31 Října 2018, 20:52:34 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin