30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [?] Stání na chodníku - delikatesa  (Přečteno 6478 krát)

Venki

  • Příspěvků: 1
    • Zobrazit profil
[?] Stání na chodníku - delikatesa
« kdy: 06 Září 2014, 23:13:06 »

Dobrý den všem.

Poprosil bych Vás o názor:
Mé auto znesvětilo chodník a to takovým fatálním způsobem, že stáním (celkem čtyřmi koly) ohrozilo nespočet chodců, dětí, sraj*cích psů, koček, ale i senilních babiček a těhotných žen s roztahujícími se rodidly apod.

Jak to vzniklo:
Tzv. Opice - šlapka nechala za stěračem lísteček, který "záhadně odfoukl", načež mi ve schránce přistála "Výzva k podání vysvětlení... bla bla...". Na ni jsem v mém vytíženém pracovním tempu (ne)vědomky úplně zapoměl.

Místo, kde auto stálo (Brno, ul. Minská):
https://www.google.cz/maps/@49.2120799,16.5800765,3a,75y,345.02h,80.74t/data=!3m4!1e1!3m2!1sBkfHASrdA7BVK5pBeTmf_g!2e0

Fakta:
- Auto stálo před domem č.p.94 - viz. streetview (tam, kde stojí červený kombík)
- Nikde u cesty před tímto místem není zákazová značka (stání/zastavení).
- cca 10m po směru jízdy je Informativní značka IP11e - stání na chodníku podélné se dvěma dodatkovými tabulkami - šipkou směrem od auta - po směru jízdy a limitem max. 30min (tato značka se tedy mého stání netýká).
- Zajímavější je však ta stejná značka IP11e ještě o kousek dále s dodatkovou šipkou oběma směry a neuvedenou vzdáleností po kterou toto platí.
- Nikde mezi zmíněnými značkami a údajným znesvěcením chodníku, sloužícím nemohoucím babičkám, není křižovatka.
- Dle katastru se jedná o využití: ostatní komunikace a vlastníkem je město.
- Chodník je téměř ve stejné výškové úrovni s cestou a nejsou zde nalajnovány žádné čáry - viz. street.

Můj dotaz:
1, Předpokládám čekat až mi doručí dopis ouřada? Pozn.: Je to můj první "postih", který nejsem ochoten tupě nasolit městské (ne)policii.
1, Je možné se hájit značkou stání na chodníku se šipkou oběma směry? Počítám, že oněch 30 minut uhádám vždy (jelikož jsem tam samozřejmě nestál déle a k tomu mi dopomáhej bůh nehledě na to, že toto výzva ani neřeší).
2, O cca 50 metrů se na tom stejném (stejně širokém) chodníku parkovat může a na mém místě už to "ohrožuje chodce"? Rovněž se jedná v katastru o ostatní plochu. Lze argumentovat, že z tohoto faktu chodník v místě, kde stálo auto evidentně mohl sloužit svému účelu?

Jelikož mé auto prozatím nemá karoserii "pod proudem" a tudíž nevím jak by mohlo na chodníku o celkové šíři cca 4,57m (měřeno z mapy katastru) někoho ohrozit.

Děkuji moc za každý názor co s tím a přeji mnoho úspěchů... rád budu informovat o průběhu...
IP zaznamenána

chom

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Stání na chodníku - delikatesa
« Odpověď #1 kdy: 07 Září 2014, 10:42:20 »

Ta druhá značka se šipkou zpět na na to vliv nemá.
Nicméně je možno se dočíst v ČSN řady 73 61 10 mimo jiné toto:

3.1.13 chodník
část přidruženého dopravního prostoru určená zejména pro chodce. Chodník je oddělen od hlavního
dopravního prostoru vertikálně a/nebo horizontálně. Vertikální oddělení tvoří zvýšená obruba případně
doplněná zábradlím, sloupky apod., horizontální oddělení může tvořit postranní dělicí (zelený) pás do
šířky 3,00 m případně odvodňovací proužek (viz 3.1.1)
, nebo cyklistický pruh/pás a dále varovný pás
podle zvláštního předpisu.5, 6) Jednotlivé možnosti oddělení se mohou užít samostatně nebo společně. Do
stavební šířky chodníku se započítávají pruh/pás pro chodce a bezpečnostní odstup/odstupy (viz tabulka 4)
a tato šířka tvoří průchozí prostor (viz 10.1.2.2 a 10.1.2.4 a obrázky 27 až 32). Bezpečnostní odstup na
straně hlavního dopravního prostoru je součástí tohoto prostoru.

10.1.2.12
Zvýšené pásy pro chodce jsou od jízdních pruhů/pásů, přídatných a přidružených pruhů,
odvodňovacích proužků (vodicích proužků) odděleny obrubníky s podstupnicí s výškovým rozdílem
0,10 m až 0,20 m (u rekonstrukcí se může výškový rozdíl snížit až na 0,08 m). Snížené obrubníky se
navrhují u samostatných sjezdů do přilehlých staveb a pozemků a u vjezdů do obytných a pěších zón
s výškovým rozdílem od úrovně hlavního dopravního prostoru 0,02 – 0,05 m. Délka sníženého obrubníku
musí být < 6,0 m.

Z toho bych dovodil, že chodník zde dle požadavků normy není dostatečně oddělen od komunikace, čili lze považovat Vámi užitou plochu za odstavnou plochu. Ještě být Vámi tak si ověřím, zda vedle Vašeho vozidla zůstal dostatečný prostor pro chodce (tuším je to 1,5 m). Dalo by se argumentovat také tím, že na druhé straně vozovky je obruba vyšší, čili tato straně patrně slouží pro chodce a Vámi užitá pro odstavování vozidel (což ostatně potvrzuje i ta značka o kousek dále). 
IP zaznamenána