Ke generálnímu povolení pravého odbočení na červenou bych se stavěl velmi rezervovaně. Značná část křižovatek by však takovou úpravu snesla, takže spíše cestou plechové zelené šipky.
Současný stav vnímání doplňkové šipky je tristní zejména ze strany řidičů, převážná většina ji považuje za ekvivalent směrového signálu ve smyslu
§ 70 odst. 2 písm. e), není tam žlutý chodec => nemusí se dávat přednost nikomu. Tento stav vznikl historicky kladnou zpětnou vazbou mezi řidiči na jedné straně a projektanty a dopraváky policie dříve/silničního správního orgánu později na straně druhé, takže výsledek až na vzácné výjimky je takový, že funkčně o směrový signál opravdu jde. Prosadit kolizní doplňkovou šipku vpravo je téměř nemožné, občas se to podaří v (Ostrava) a to spíše na křižovatkách, které mají připojovací pruh za křižovatkou. V posledních letech se prosazuje, zejména v Brně, rigidní pohled na doplňkovou šipku tak, že i když by mohla na křižovatkách tvaru T:
a) plynule následovat po ukončení zelené po přímce a
b) při opačném přechodu od zelené z nohy na zelenou po přímce trvat až do zelené,
tak tyto přechody nejsou plynulé. Opět si to vynutili svým absolutně bezohledným chováním řidiči. V přechodu fází ad a) nenechali vlevo odbočující do křižovatky najetá vozidla opustit křižovatku a ta pak blokovala výjezd z nohy vlevo a v přechodu fází ad b) bezohledně najížděli do chodců na přechodu, souběžném s přímkou, kterým se rozsvítila zelená. Například Olomoucká x Průmyslová, Řípská x Švédské valy, Bělohorská x Jedovnická.
Plechová šipka by snad mohla vrátit obecný pohled na povolené pravé odbočení na červenou do souladu s původním záměrem zákona.