Hlavně nezaměňujte klasické DRNR (Doprava raněných a nemocných) to jsou ty menší povětšinou, co vozí pacienty mezi nemocnicemi nebo z nem. domů , s klasickou záchrannou službou. Klasická záchranka, aspoň v kraji kde pracuji to má velmi kontrolované a omezené. Maják si nemůže pustit kdy chce řidič, ale odpovídá a rozhoduje o tom cestou tam dispečink záchranky dle naléhavosti případu a cestou zpátky o tom rozhoduje vedoucí posádky tj. buď lékař - nebo sestra v případě RZP(Posádka bez lékaře).
Dokonce již nemohou ani jezdit jak rychle chtějí , je to rozděleno do kategorií dle naléhavosti s tím, že při těch nejnižších naléhavostech jsou za "blbce" a jedou v souladu se zákonem a nesmí tyto rychlosti překročit. A zase se to namátkově kontroluje a postihuje v případě porušení. Každá prvosledová sanitka má sledovací zařízení kde se archivuje a eviduje každý prd včetně zapnutí a vypnutí výstražného zařízení, rychlosti, přetížení, ekonomiky jízdy apod.
Takže bordel je většinou na straně těch převozovek, které jsou zhusta soukromé nebo patřící pod nemocnice a ty mohou prasit jak chtějí. Majáky mají proto, že patří pod krizový managment s tím, že v případě hromadných neštěstí jsou zařazeny do IZS.
Tohle co píšu se jemně liší kraj od kraje samozřejmě.
A to byste se divili kolik chodí různých bonzů a stížností na které musí odpovídat vedení záchranky .