30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: víceletá gymnazia  (Přečteno 14032 krát)

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 880
    • Zobrazit profil
Re:víceletá gymnazia
« Odpověď #45 kdy: 05 Března 2018, 22:23:14 »

Pepíček přinese domů poznámku:
"Váš syn nechce pracovat v hodině matematiky!"
Otec to přečte, chvíli přemýší a poté do žákovky napíše:
"Vážená paní učitelko, Váš žák nechce jíst k večeři mrkev!"
IP zaznamenána

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:víceletá gymnazia
« Odpověď #46 kdy: 05 Března 2018, 22:49:23 »

Skutečné porozumění jakemukoli oboru lidské činnosti vyžaduje práci a studium "přesčas". Takže jen doufejte, že se to dítě, jehož otec ho tak zoufale chrání před stresujícímí domácími úkoly, nevyskytne třeba jako operatér u stolu, na kterém budete ležet. Nebo v pracovním kolektivu, kde bude potřeba skutečný výkon a vědomosti. Prostě z něho vznikne tuctový pracovník, který bude chtít odkroutit svých osm hodin nebo i méně a vydělat si tolik, aby si mohl užívat života. Vše ostatní bude mít na háku. V zaměstnání ho bude ho muset někdo zaškolit, nachystat mu práci, vymyslet mu postup a pak ho v průběhu kontrolovat. A co bude, až dojdou ti chytří, kteří dělali domácí úkoly a co pro ty blbé budou musí všechno vymýšlet? Přijdou Číňani.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 880
    • Zobrazit profil
Re:víceletá gymnazia
« Odpověď #47 kdy: 05 Března 2018, 23:37:03 »

No nemyslím si, že by vypracovávání/flákání DÚ bylo nějak relevantní k výsledným znalostem. Já DÚ vždy flákal, v odbornejch předmětech, který mi lezly do hlavy samy jsem jejich absenci vyvažoval často nadstandardními znalostmi, získanými vlastními praktickými elektropokusy, a samostatnou četbou odborné , či polodborné literatury. Zatímco flákání DÚ z ruštiny, češtiny a matematiky vedlo pouze k obvykle o stupeň snížené známce - ale mně dvojka z matiky a ty 4ky z jazyků a chemie nevadily a upřímně řečeno, kdyby mně měl operovat doktor, kterej neumí rusky, nebo nemrská na první doboru větnej rozbor z češtiny - je mi to úplně, ale úplně fuk....takže to co píše uziv vůbec nesouvisí s tím co měl na mysli onen otec. A pravdou je , že  jsem při školní docházce svých dětí zaznamenal, že někteří učitelé velmi rádi svoji neschopnost učit a dodržet osnovy, nahrazují tím, že dětem "naloží" DU a rodiče starejte se !
IP zaznamenána

jakubb

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 560
    • Zobrazit profil
Re:víceletá gymnazia
« Odpověď #48 kdy: 06 Března 2018, 00:56:10 »

Mě taky úkoly štvaly, nikdy mě nic nenaučily  jako dítě jsem na ně zhusta kašlal. Ale stejně jsem tak kašlal na prospěch, protože mi na základce nikdy nikdo nedokázal vštípit, co dobrého je na jedničce a proč o ni usilovat – důležitý pro mě bylo projít. Snažil jsem se jen tam, kde mě to bavilo a nebo jsem věděl, že mi to jde a tam jsem se sám hecoval.

Táta parťák dost možná pro svého syna udělal dobrou věc. U něho se dá čekat, že syna zná, věnuje mu pozornost i čas a podpoří ho ve věcěch, které ho zajímají a může (a bude) se v nich rozvíjet.

Problém vidim hlavně v tom, že to vytroubil do světa přiliš jednoduchodu formou. Takže se toho chytí i rodiče-dementi, co svýho malýho rozmazlenýho dementa považujou neprávem za střed vesmíru a ušijou z toho na učitele bič – sami se pak ale k rozvoji dítěte postaví nanejvýš v tom, že mu koupí novější verzi Playstationu. A to není dobře.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 636
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:víceletá gymnazia
« Odpověď #49 kdy: 06 Března 2018, 06:34:59 »

 :o V dnešní všeobecné sociální kdemohkradcii má být rád, že do baráku neprší, nemrznou tam a dokonce tam je někdo, kdo do těch děcek něco žvaní. Kdokoli, cokoli. Protože za chvílu už nebudou prachy ani na to.

Esli chce pokrokovou školu, tak si holt musí připlatit za soukromou. (Máme henten sociální stád, takže pěkně po socialisticku je vše stádní k hovnu a všechno si člověk musí sehnat mimo).
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:víceletá gymnazia
« Odpověď #50 kdy: 17 Března 2018, 12:07:37 »

K Hejného metodě výuky matematiky. Provedl jsem průzkum názorů ve své sociální bublině mezi kantory matematiky, víceméně se shodují v tom, že její efektivita je extrémně závislá právě na učiteli. Kantor se musí s metodou ztotožnit, pochopit proč a jak funguje - potom jsou výsledky výborné a žáci se tu mechanickou část naučí mimochodem, aniž by museli dřít mnohokrát dokola třeba malou násobilku. Velkou komparativní výhodu pak mají v dalším, kdy je nutné zapojit do řešení i úvahu o tom, jaké kopyto na úlohu nasadit - protože to kopyto si sestavili sami. Pokud to učí neznalý kantor bez zájmu na povel vrchnosti, výsledky jsou tristní a pokud ke správnému přístupu žáka nenavede někdo doma či není výjimečně inteligentní, neumí nic.
Aspoň tak nějak jsem to pochopil, snad je to správně. Problematiku někteří spojovali i s inkluzí jako velkou brzdou, protože mechaniku se dokáže nadřít víceméně každý, samostatný aktivní přístup je pro některé žáky nedosažitelný.
« Poslední změna: 17 Března 2018, 12:13:02 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.