1) Nemá, ale na 99,9 % to udělá vždy předtím, než přistoupí k nějakým razantnějším krokům. I pro úřad je jednodušší poslat upomínku a doufat v dobrovolné plnění než rovnou provádět správní exekuci - i kdyby to dělali schválně kvůli nákladům, tak u malých částek jim těch 500 Kč (§ 183 DŘ) reálné náklady ani nepokryje.
2) Bude, úplně přesně jako u daní, ony se totiž pokuty vybírají podle stejných pravidel (§ 106(3) SprŘ). Ale u malé částky to nestojí za řeč, navíc se samozřejmě nekapitalizují (počítat se budou pouze z jistiny, tedy dluh narůstá lineárně, ne exponenciálně).
3) Správně fungující úřad by si všimnout měl vždy. Jednak z hlediska administrativy by tu věc měli mít tzv. „na lhůtě“, tedy i když chybí konkrétní trigger, který by je upozornil přesně v okamžiku konce odkladu, nemělo by to hnít někde ve skladu, ale periodicky (třeba po půl roce) to přistát někomu na stole, kdo aktuální stav ověří. Zároveň soud sice rozsudek doručuje jen SO2, ale zároveň mu vrátí zapůjčený spis, ve kterém zpravidla bývá jako matrjoška založen spis SO1, který pak SO2 obratem pošle SO1, což by je též mělo aktivovat, zejména pokud jim tam SO2 pro info přihodí i kopii rozsudku. Na druhou stranu, už jsem víckrát viděl i to, že odklad podle § 83 považoval zmatený SO1 za pro ně konečnou a podle toho to i zúřadoval (asi si mysleli, že řidiče případně potrestá soud, jako když se přestupkové věc překlopí do trestního řízení).
Pravomocně uložené pokuta se stejně jako nezaplacené daně promlčí po 6 letech (§ 160 DŘ), takže v úplně nejhorším případě riskujete jen úroky za tuto dobu.