30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník  (Přečteno 6148 krát)

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« kdy: 14 Září 2017, 20:08:30 »

Zdravím,

bohužel vlastní blbostí jsem způsobil nehodu, která však byla záhadně uzavřena až pár dnů před koncem výročního období, ačkoliv od poškozeného vím, že auto měl už dávno spravené.
Při sjednání pojistné smlouvy jsem si sjednal extrabenefit dobrého řidiče, že pokud během 36 měsíců nabourám, vracím rozdílnou slevu. Osobně o tom vím a akceptuji to, vedoucí pobočky mi tvrdil sumu XY v řádech stokorun, bohužel však přišel několikanásobek určené částky v řádech tisíců.

Matematicky to ani neodpovídá rozdílu, co je sjednáno ve smlouvě a na pobočce v systému mají opět jiná vstupní čísla pojistek.

Nastává tedy otázka, co se s tím dá dělat?

Díky

IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #1 kdy: 14 Září 2017, 20:31:31 »

S pojišťovnou máte smluvní vztah. Pojišťovna po vás něco chce, pokud jste přesvědčen, že to je v rozporu se smlouvou, tak jim to neplaťte a pokuste se jim to vysvětlit (nebo se naopak pokuste od nich získat nějaké rozklíčování vzneseného nároku) no a nedohodnete-li se po dobrém, případně nad tím jedna ze stran nemávne rukou, tak se nejspíš potkáte u soudu.

Bez podkladů (tj. smlouvy, pojistných podmínek, výše té slevy ...) k tomu těžko říct něco konkrétního.
IP zaznamenána

Šušínek

  • Příspěvků: 121
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #2 kdy: 15 Září 2017, 13:04:50 »

S čpp jsem se soudil už dvakrát ( kvůli amortizaci) pokaždé prohráli a platili. Ale v obou případech do poslední chvíle stáli za svým. Z toho plyne, že je třeba v boji s nimi vytrvat až do soudního rozhodnutí.

With Tapatalk from my Expee Z1C. :-P

IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #3 kdy: 15 Září 2017, 13:31:03 »

Zdravím,
bohužel vlastní blbostí jsem způsobil nehodu, která však byla záhadně uzavřena až pár dnů před koncem výročního období, ačkoliv od poškozeného vím, že auto měl už dávno spravené.
Při sjednání pojistné smlouvy jsem si sjednal extrabenefit dobrého řidiče, že pokud během 36 měsíců nabourám, vracím rozdílnou slevu. Osobně o tom vím a akceptuji to, vedoucí pobočky mi tvrdil sumu XY v řádech stokorun, bohužel však přišel několikanásobek určené částky v řádech tisíců.
Matematicky to ani neodpovídá rozdílu, co je sjednáno ve smlouvě a na pobočce v systému mají opět jiná vstupní čísla pojistek.
Nastává tedy otázka, co se s tím dá dělat?
Díky

Z veřejné nabídky ČPP - textace benefitu:
 Extrabenefit PROFI je určen pro dobré řidiče, kteří předpokládají, že nezpůsobí pojistnou událost v období 3 let od data počátku smlouvy. Sjednejte si Extrabenefit PROFI a získejte slevu 15 %.
Extrabenefit PROFI je možné využít:
•Pouze pro nové smlouvy sjednané na dobu neurčitou (nikoli sezónní či krátkodobé)
•Pro všechny kategorie vozidel
•Při roční nebo pololetní platbě pojistného
•Při rozhodné době za bezeškodní průběh větší nebo rovné 0
Dojde-li během tříletého období od vzniku smlouvy k pojistné události, pojistník se zavazuje pojistiteli vrátit slevu na pojistném za všechna pojistná období, v nichž byla sleva od počátku pojištění poskytnuta.


Tedy za tento konkrétní typ produktu - extrabenefit Profi - je poskynuta sleva 15% (lze tušit že z každoročního) pojistného.
Dojde-li v průběhu uváděných 36 měsíců k pojistné události  - pojistník vrací slevu za všechna období, od kdy byla sleva poskytnuta. V podstatě se jedná o 45% ročního pojistného, nebereme-li v potaz každoroční úpravu, ke které je pojišťovna oprávněna dle pojistných podmínek ve vazbě na škodní průběh blablabla.
Nenapadá mě žádný typ vozidla s výjimkou mopedu, kde by zmíněných 45% dělalo "řádově stokoruny" jak uvádíte.
Tedy závěr: pokud to byla sleva 15% proti "normálnímu běžnému pojistnému"   - pak jste měl svoje pojistné nižší o tuto slevu, kterou nyní pouze vracíte kvůli nedodržení podmínek.
Co vám tedy nesedí?

edit: dodatečně: přečtěte si pořádně podmínky tohoto produktu. Pokud je ujednáno, že se zároveň s pojistnou událostí přepočte vaše bezeškodní doba za celou dobu pojištění od počátku kvůli zmíněné jedné pojistné události, pak se asi nedivím vašemu překvapení, jak to naskočilo. Nicméně  - smlouvy se obvykle čtou a jejich podpis je vyjádřením vůle a souhlasu s jejich obsahem.
« Poslední změna: 15 Září 2017, 13:37:20 od gumidos »
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #4 kdy: 15 Září 2017, 19:43:35 »

gumidos:

Děkuji za ponaučení, ale to neřeší mou situaci. Tohle všechno vím a s podmínkama jsem se seznamoval.

Mimochodem je dejme tomu základní výchozí taxa úplně neočesaná sjednaná ve smlouvě 6 tisíc Kč, kdežto pojištovna počítá z 9 tisíc, přestože jsem smlouvu neměnil. A první nehoda dokonce bez vlivu na bonus, tak jsem zvědavý, jestli mi zůstane základní sazba pojistného, ona mi totiž smlouva končí za pár dnů. Zažádal jsem minulý týden o změnu frekvence, takže dorazí nové vyúčtování s novou platbou. Tu si zaplatím samozřejmě.

Řešeno tak, že jsem zkusil podat stížnost - zamítnuto (samozřejmě ze zákaznické linky). Osobně jsem to řešil s daným vedoucím pobočky, který mě tehdy ujišťoval, že v případě nehody ten doplatek nebude tak velký a přišla rozdílná suma několikanásobně. Tak zažádal o přepočítání a vysvětlení, příští týden přijde vyjádření a nový výpočet, tak uvidíme.

IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #5 kdy: 16 Září 2017, 01:31:11 »

edit: dodatečně: přečtěte si pořádně podmínky tohoto produktu. Pokud je ujednáno, že se zároveň s pojistnou událostí přepočte vaše bezeškodní doba za celou dobu pojištění od počátku kvůli zmíněné jedné pojistné události, pak se asi nedivím vašemu překvapení, jak to naskočilo. Nicméně  - smlouvy se obvykle čtou a jejich podpis je vyjádřením vůle a souhlasu s jejich obsahem.
Tomu nerozumím, ta přepočtená bezeškodní doba se následně použije na pojistné do budoucna (ex nunc), nebo i do minulosti? Jak je to formulováno? Doplacení předem známé slevy je asi ještě s odřenýma ušima OK, ale závazek doplatit v případě pojistné události pojistné do výše, která teprve bude stanovena, by byla odvážná smlouva v opačném gardu a pravděpodobně nad rámec původní známé ceny, ze které byla dána sleva, nevymahatelná.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #6 kdy: 22 Září 2017, 09:02:42 »

Děkuji za ponaučení, ale to neřeší mou situaci. Tohle všechno vím a s podmínkama jsem se seznamoval.
Mimochodem je dejme tomu základní výchozí taxa úplně neočesaná sjednaná ve smlouvě 6 tisíc Kč, kdežto pojištovna počítá z 9 tisíc, přestože jsem smlouvu neměnil. A první nehoda dokonce bez vlivu na bonus, tak jsem zvědavý, jestli mi zůstane základní sazba pojistného, ona mi totiž smlouva končí za pár dnů. Zažádal jsem minulý týden o změnu frekvence, takže dorazí nové vyúčtování s novou platbou. Tu si zaplatím samozřejmě.
Řešeno tak, že jsem zkusil podat stížnost - zamítnuto (samozřejmě ze zákaznické linky). Osobně jsem to řešil s daným vedoucím pobočky, který mě tehdy ujišťoval, že v případě nehody ten doplatek nebude tak velký a přišla rozdílná suma několikanásobně. Tak zažádal o přepočítání a vysvětlení, příští týden přijde vyjádření a nový výpočet, tak uvidíme.
Tak mi to pošlete jako soukromou zprávu a já se na to podívám.
Pokud popisujete problém jako "dejme tomu"  - neumím odpovědět pro neznalost vstupních podmínek. Navíc mám pocit, že to nepopisujete úplně přesně.  Jediné co z toho vykoukám je, že se to spustilo před koncem 3 leté "povinné doby" pro udržení slevy a tedy to zřejmě platíte za celou tu dobu a proto je částky vysoká.   

Tomu nerozumím, ta přepočtená bezeškodní doba se následně použije na pojistné do budoucna (ex nunc), nebo i do minulosti? Jak je to formulováno? Doplacení předem známé slevy je asi ještě s odřenýma ušima OK, ale závazek doplatit v případě pojistné události pojistné do výše, která teprve bude stanovena, by byla odvážná smlouva v opačném gardu a pravděpodobně nad rámec původní známé ceny, ze které byla dána sleva, nevymahatelná.
reaguji pozdě, protože jsem si toho nevšimnul. Představte si modelovou situaci - máte základní pojistné pro vaše vozidlo 10.000,- Kč ročně. Máte před sjednáním popisovaného 3-letého pojištění vyježděný bonus 40% a tedy vaše individuální roční pojistné je 6.000,- Kč (to je ovšem jakési podmíněné pojistné vázané na škodní průběh). Zavážete se nepáchat škody v dalších 3 letech, za což obdržíte ihned slevu 15%  - tedy 900,- Kč ročně z vašeho individuálního pojistného. Pokud porušíte podmínku - spácháte škodu před koncem 3-leté doby (což Měšec naznačil) - pak vracíte 3 x 900 = 2.700,- Kč.
Jenomže Měšec naznačil ještě jednu věc - "škoda byla záhadně uzavřena až pár dnů před koncem výročního období.....". Pokud tedy došlo ke škodě v prvním roce trvání popisovaného 3-letého cyklu, mohlo po skončení 3 let dojít ještě k přepočtu toho individuálního pojistného, které v 1. roce činilo 6.000,- Kč pro 2. a 3. rok - v důsledku snížení bonusu. Snížení bonusu je 15%, tedy individuální pojistné pro 2. rok již nemělo být 6.000,- Kč(snížené o 40%), ale 7.500,- Kč (bonus snížen o 15% na výsledných 25%) a shodně i pro 3 rok. Pojišťovna by tedy mohla požadovat 2.700 + 2x1500 = 5.700,- Kč. Vše může být popsáno ve smlouvě, vyčísleno a vzájemně odsouhlaseno. Nevidím v tom problém. To je ten mnou zmíněný přepočet od počátku. Vzhledem k tomu, že Měšec uvádí částky 6 tis. případně 9 tis. Kč, tak skutečně netuším, proč popisuje nějakých "pár stovek". Nicméně je to všechno o "smluvním ujednání" podmínek -  a Měšec mnoho nesdělil.
« Poslední změna: 22 Září 2017, 09:34:17 od gumidos »
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #7 kdy: 22 Září 2017, 10:36:58 »

gumidos: Tak jak to popisujete by to bylo (o prsa indiánské ženy) OK, odhlédneme-li od toho, že pojišťovna má na likvidaci a uzavření případu nějakou lhůtu, která je zcela jistě kratší než 2 roky. Já některý z příspěvků četl tak, že by se po vzniku škody hýbalo i s těmi 6000 Kč za první období, což už by ze strany pojišťovny nebylo nic jiného než provozování loterie.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #8 kdy: 22 Září 2017, 11:03:43 »

odhlédneme-li od toho, že pojišťovna má na likvidaci a uzavření případu nějakou lhůtu, která je zcela jistě kratší než 2 roky....
Lhůta je zákonem stanovená - ale je to dle §2798 do 15 dnů "od skončení šetření" - v případě překročení 3 měsíců pak s jakousi informační povinností. U vozidel a v případě různých oprav svépomocně, případně u montéra Jardy pomocí rozpočtu..... šetření může trvat dlouho. Ale to je jen teorie - Měšec nepopsal konkrétní podmínky a cítí se poškozen. Pokud došlo k chybnému výpočtu a je požadována částka  v takové výši, že v souhrnu překračuje "poskytnutou slevu", pak ho chápu, ale umím si představit i to, že to bude v pořádku.

edit:
Já některý z příspěvků četl tak, že by se po vzniku škody hýbalo i s těmi 6000 Kč za první období, což už by ze strany pojišťovny nebylo nic jiného než provozování loterie.
To je pouze terminologické nedorozumění - proces se spouští hned po registraci škody, tedy klidně v prvním období, reálně ale dopadá až od "následujícího pojistného roku".

edit 2: je to typicky strojová operace - kdy žádná Blaženka či Maruška nemůže příliš zasáhnout a zmrvit to a výpočetní algoritmy jsou obvykle testovány. Jenže pokud se dostaneme do roviny - "dostanete slevu 15% předem pane"  "a kolik budu vracet v případě škody?" - "maximálně pár stovek" - "tak jo, beru to" - pak chápu následující rozčarování.
« Poslední změna: 22 Září 2017, 14:09:11 od gumidos »
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #9 kdy: 22 Září 2017, 20:20:52 »

gumidos

Čekám na vyjádření pojišťovny, zažádal jsem u vedoucího pobočky o nový přepočet, případně i o podrobnější vysvětlení a pak to nahodím sem.

Z jejich zákaznické linky přišly jen obecné řeči a žádná čísla.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #10 kdy: 25 Září 2017, 12:15:06 »

gumidos
Čekám na vyjádření pojišťovny, zažádal jsem u vedoucího pobočky o nový přepočet, případně i o podrobnější vysvětlení a pak to nahodím sem.
Z jejich zákaznické linky přišly jen obecné řeči a žádná čísla.

O.K. - klidně to navěste - jenom to musí být všechno, tedy včetně smluvních ujednání, aby to šlo prohlédnout.
Rozlište ale, jestli se cítíte jenom a) obecně nespokojen nebo b) finančně poškozen. Variantu a) lze popsat jako obecné brblání (neberte to ve zlém, děláme to každý) protože máte vracet peníze a možná trochu tušíte, že jste si trochu naběhl, nebo něco nepřečetl, nebo tomu nevěnoval pozornost. Zde vám nelze pomoct - prostě to příště pročtěte pořádně. Varianta b)  - něco je opravdu špatně. Pak ale prosím pěkně nekomunikujte se zákaznickou linkou, jejíž principy lze popsat jako "nikdo nic neví a máme to správně". Obdobně nekomunikujte s vedoucím pobočky - který v podstatě také nevyřeší nic. Je obvykle pouze vedoucím obchodním a nemá mnoho kompetencí ani s likvidací, ani  s vyúčtováním či reklamací plateb. Postupujte pouze takto: napište doporučený dopis na adresu pojišťovny dle OR a sdělte že je vám účtováno pojistné v rozporu se smlouvou. Vyzvěte je ke sdělení způsobu výpočtu pojistného v souladu s ustanoveními OZ a žádáte o podrobný výpočet pro jednotlivá období. Dále doplňte, že posíláte stížnost na dozorový orgán - tedy ČNB a skutečně jí pošlete (lze to přes jejich webovku). Obvykle to generuje velice promptní  a úplnou odpověď - případný audit ČNB při nalezení chyby bývá protivnou záležitostí. Ve stížnosti můžete v podstatě zmínit i případné telefonické či osobně sdělené informace o "pár stovkách", pokud jste je dostal - bude to řešeno. V dnešní době možností nahrávání ani toto není bagatelní záležitost.
« Poslední změna: 25 Září 2017, 14:56:52 od gumidos »
IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil
Re:Nespokojenost s likvidací u ČPP - viník
« Odpověď #11 kdy: 29 Září 2017, 19:46:43 »

Tak dnes dorazila další korespodence - tentokrát přišlo obsáhlejší vysvětlení a najednou ze 1 700 Kč máme necelých 1 200 Kč, že udělali nový přepočet. Je to už přeci lepší, nicméně znovu promluvím s vedoucím o pracovním dni.
IP zaznamenána