30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [?] Brzdná dráha v závislosti rychlosti vozidla  (Přečteno 9601 krát)

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Brzdná dráha v závislosti rychlosti vozidla
« Odpověď #15 kdy: 28 Července 2017, 17:26:05 »

já tvrdím že pokud by se plně věnoval řízení, tak že je 22 m. dostatečně dlouhý úsek (suchý asfalt po mrakem) na zastavení a zabránění zranění mého vnuka.

Ale 22 metrů je horní hranice.. když by až do srážky celou dobu jel 40.. dolní hranice když by ke srážce došlo až na konci brzdné dráhy je asi 13,7 metru..
..brzdná dráha byla 8,5 metru.. a tak zbývá mezi 5,2 a 13,5 metru na reakční dobu řidiče a prodlevu brzd..
..když rychlost auta byla 40km/h tak to je součet reakční doby a prodlevy brzd mezi 0,5 a 1,2 sekundy..

..a tak odpověď je ne.. není to dost času aby řidič mohl srážce zabránit.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 312
    • Zobrazit profil
Re:Brzdná dráha v závislosti rychlosti vozidla
« Odpověď #16 kdy: 29 Července 2017, 00:35:32 »

2M: Ano, prakticky totéž (jen vyjádřeno časem místo vzdálenosti) tvrdím výše. Pokud řidič jel 40 km/h a brzdná dráha byla 8,5 m, tak brždění trvalo 1,5 s. Pokud kluk běžel 10 km/h a od kraje silnice na místo střetu to měl 5,5 m, tak mu to trvalo 2,0 s. Zabránit střetu by tedy řidič mohl jen v případě, že by od okamžiku vběhnutí chodce do vozovky začal brzdit do 0,5 s, a to včetně reakční doby brzd, což by bylo na úrovni supermana. Jen čistě optická reakce je minimálně 0,3 s (mimo žlutou skrvnu zkrátka systém oko - zrakový nerv - preprocesing v mozku rychleji nefunguje) a i kdyby to následně maximálně soustředěný řidič zpracoval za zbývající 0,2 s (což je opět na samé hraně fyziologických možností), stále tam bude nějaká další desetina na sešlápnutí pedálu, reakci a náběh brzd, a tedy i v tomto případě by minimálně k nějakému lehkému ťuknutí ke konci brždění došlo.

Pokud tedy ta zdrojová data sedí, je jakákoliv snaha svalit část viny na řidiče chucpe a jak již někdo poznamenal, řidiči by měla rodina kluka poděkovat, dát mu jednoznačně najevo, že jej nemají za viníka, a aktivně mu nabídnout kompenzaci újmy (nejen materiální), zejména lze-li to uplatnit např. z té odpovědnostní pojistky, co bývá součástí pojištění domácnosti.
IP zaznamenána