Ty záběry z kamery nejsou úplně nejlepší, ale provedl jsem si taktování času při míjení pruhů středové čáry a za předpokladu, že jsou čáry ve shodných vzdálenostech od sebe mi vychází, že ten autobusák v podstatě až do okamžiku těsně před nárazem nebrzdil vůbec a napral to do fóbie úmyslně, či chrápal. Video zabírá fobii až v okamžiku, kdy je již dost před busem a určitě jí viděl.
Na videu je vidět, kdy se rozsvítí brzdová světla fabie. Od rozsvícení světel do okamžiku nárazu jsem naměřil 4,5 s. Za shodných 4,5 s od okamžiku nárazu již autobus téměř stojí.
Pokud navíc sleduju zpomalení fabie před nárazem, pak si myslím, že je o dost pomalejší,, než je zpomalení autobusu po nárazu - takže "prudké brzdění to nebylo"
Tedy nějak nesedí popisované bezpečné zpomalení s ohledem na cestující - před nárazem nelze zaznamenat nějaké zpomalení autobusu a po nárazu to zpomalení je již úplně zjevné. A nebyl to takový náraz, aby autobus musel flokovat na místě.
Takže lituju - mám za to, že je to vina autobusáka, protože chrápal, případně s ohledem na hodně výrazný stín fabie, mohl být oslněn sluncem z boku a neviděl brzdy fabie.
Umím si představit, že řidič fabie brzdil aby si přečetl tu tabuli před odbočkou, protože před tím byla kryta kandelábry, případně že se skutečně navzájem školili s autobusákem a ten to do něj napral.