30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Některé její části by se mohly zbourat, ř  (Přečteno 18872 krát)

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil

Pane Behemote, poslední varování. Přestaňte tu laskavě na lidi křičet, nadávat či jinak ad hominem útočit a trochu zkultivujte svůj projev. Nestane-li se, začnou vám vaše příspěvky bez dalšího upozornění a zcela podle libovůle moderátorů mizet.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Tak jste už vopravdu vadnej?

Jak vidím tak bude lepší tu debatu ukončit.. tímhle směrem pokračovat nehodlám..
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil

Citace
Vono to tak nakonec dopadne..
Nedopadne, rošt se bude omezovat, jak bude narůstat dostavěnost vnitřního okruhu. Cíl je jasný: kdo může, ať jede MHD, kdo nemůže, ať jede IAD po vnitřním okruhu a kdo musí dovnitř vnitřního okruhu, nějak to bude muset přetrpět. Ve městech nad 1M nemá sebemenší smysl dělat kapacitní rošt, vždycky bude přetížený, protože je to nejkratší cesta. Jak přesně poznamenal Behemot, město samo generuje takovou dopravu co do množství vozidel i průměrné délky jedné jízdy, že nepotřebuje příliv vozidel zvenku (tranzit), aby se zahltilo na libovolně kapacitních roštových komunikacích - tedy pokud mezi těmi silnicemi má zůstat nějaké město. V Praze je další problém, tranzit a dálkovou vnitroměstskou dopravu nemá kam poslat díky polotovaru, zvaném nyní D0 - ta nula je celkem výstižná.

Něco naprosto jiného jsou města pod cca 750k, obvykle stačí jeden třípruhový rozumně postavený okruh, k tomu inteligentní rošt, fungující svižná MHD a je pokoj. Vzorem s drobnými výhradami může být Ostrava.

Citace
V Brně odlehčený nic není, ve špičkách je to tam zasekaný pořád a ježdění do centra je o nervy.
Celkem přesný popis katastrofy z pohledu dopravy přerostlé vesnice. A to prosím páteřní linky šalin jezdí v intervalu 4 – 5 minut se 35 m soupravami, na polokruhu vnitřním městem (okolo divadel a nádraží) si soupravy navzájem zavazí, víc se jich tam nevleze, a stejně jsou naravaný. Nicméně kdo nemusí do wagenu, tak do něj raději nevleze, protože Brno cca 7 hodin denně připomíná parkoviště. Pro představu – páteřní okružní dvojlinka busů 44/84 má běžně ve špičce sekeru 20 minut na trase s jízdní dobou 63 minut.
EDIT: Trasa 44/84 je cca 25 km.
« Poslední změna: 21 Dubna 2017, 17:28:10 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Celkem přesný popis katastrofy z pohledu dopravy přerostlé vesnice. A to prosím páteřní linky šalin jezdí v intervalu 4 – 5 minut se 35 m soupravami, na polokruhu vnitřním městem (okolo divadel a nádraží) si soupravy navzájem zavazí, víc se jich tam nevleze, a stejně jsou naravaný. Nicméně kdo nemusí do wagenu, tak do něj raději nevleze, protože Brno cca 7 hodin denně připomíná parkoviště. Pro představu – páteřní okružní dvojlinka busů 44/84 má běžně ve špičce sekeru 20 minut na trase s jízdní dobou 63 minut.

Brno urednici/politici zasekali umyslne ci z vlastni blbosti:
- mestky okruh - vytvoreny umele prekazky :
           - typicky vyhrazene pruhy pro TAXI, BUS, BIKE, TROLEJ
           - stani TROLEJ  hend za krizovatnou , kde je jeden pruh
           - totalne neprujezdny
           - nesmyslne ostrovky
           - spatne resene jedni i vice pruhe kruhove objezdy
- nedodelane spojnice mezi tunely - Pisarky
- zpackane tunely - pry spatny povrch proto je vsude 60, namisto bezmych 80-100 jinde
- okruhy pro magory - odbocovani vpravo i vlevo  - kdo nezna Brno vzdy nadava a zabloudi - za komancu bylo proslule spatnou navigaci a na urade/architekti musi dnes delat potomci tech exotu co to delali pred 50 lety
- umyslne smycky vnitrobloku  (jednosmerky), takze pro cestu jen do jine ulice musite projet 1-3 krizovatkami
- nenavazujici zelene vlny v zadnem smeru
- misto obcanu maji vliv ruzne pricucnute neziskovky vcetne stavebnich firem
- umyslne ruseni parkovacich mist
- muzikant Hollan ridici dopravu je jen tresnicka na dortu
- atd.

IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil

Drobný komentář, většinou souhlas na 110 %, někde bych si i podiskutoval. Za volantem to mnohdy vypadá hrozivěji, než poté na stopkách.
vyhrazene pruhy pro TAXI, BUS, BIKE, TROLEJ U MHD pruhů jsem přesvědčen, že časové výnosy cestujících v socce vysoce překračují náklady ostatní dopravy. Nikde není taková hajzlovina, jako v Praze - BUS pruh až do křižovatky. BUS pruhy jsou vždy ukončeny tak, že před křižovatkou je dost místa na řazení a že BUS podjede 30 až 40 aut - ušetří 200s x počet cestujících, zdržení ostatní dopravy je 4s x počet lidí v ostatní dopravě. Navíc je značný podíl BUS pruhů na kolejích. Někde mají i BIKE pruhy (především bezpečnostní) smysl - MÚK Hlinky u vodárny + Hlinky okolo výstaviště, a nic neomezují. TAXI v BUS pruzích mě dráždí k nepříčetnosti, ale v socialistické Evropě je to zavedený zvyk.
nesmyslne ostrovky Bohužel ČSN 736110, pokud jde o ostrůvky na přechodech.
spatne resene jedni i vice pruhe kruhove objezdy Sem tam jsou i čestné výjimky (Bohunice kampus, Slatina LIDL).
umyslne smycky vnitrobloku  (jednosmerky), takze pro cestu jen do jine ulice musite projet 1-3 krizovatkami většinou daň za parkovací místa, ale občas to vypadá jako naschvál
nenavazujici zelene vlny v zadnem smeru Zde bych si dovolil (mimo těch 7 hodin, co se posunujeme) silně odporovat.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

nesmyslne ostrovky Bohužel ČSN 736110, pokud jde o ostrůvky na přechodech.
nebyla zavaznost CSN zrusena?
Jinak provedenim "ostruvku" byl myslen dopravní maják s kovovou zakladnou z obou stran prechodu http://www.honor.eu/majaky-velke.php  (dopravniho ing. jsem zatim nestihl).
Za to by provedeni by mel byt nekdo vykastrovan/povesen, protoze deti pres to nejdou videt a vubec je to pri narazu neochrani, ale spis zabije.
nenavazujici zelene vlny v zadnem smeru Zde bych si dovolil (mimo těch 7 hodin, co se posunujeme) silně odporovat.
Zalezi kdy a kterou trasou jezdite, mohu popsat jen muj pripad  -  trolejbusu, co me po ceste predjedou a zacpou prujezd/krizovatku si uziju vrchovate.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil

Závazné jsou pouze zákony a prováděcí vyhlášky k nim, to však neznamená, že ČSN nejsou plané a příslušné orgány (speciální stavební úřady, policie v případě PK) a projektanti se jimi nemusí řídit. Je však přípustné tzv. odchylné řešení, které si musí projektant sakra dobře zdůvodnit, aby to příslušnými orgány prošlo. Pokud tam sedí zmrdi, tak je projektant v bruseli. Podle normy to nejde, odchylné řešení se nepřipouští. Hlava 22. Některé normy jsou dokonce závazné, ale to jsou docela výjimky (např. výtahářská).

Ostrůvek DYI s mohutnou samonosnou C 4a ve žlutém zábalu z plastu vzor HOROR místo pořádné stavbičky s obrubníky a C 4a na tyčce je zvěrstvo. Plný souhlas s Vámi, k takovému lempláctví se blížím s děsem v očích a na tachometru 20.

Červená vlna – popište blíže. Ne, že by v Brně byla nějaká super koordinace, to z topologických důvodů nikdy nepůjde i kdyby jezdilo pořád „přiměřené“ množství aut, ale nějaká hrůza to zas není. Záleží opravdu na trase, můžete jezdit zrovna proti srsti.
« Poslední změna: 22 Dubna 2017, 01:31:22 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 649
    • Zobrazit profil
    • HW World

Nedopadne, rošt se bude omezovat, jak bude narůstat dostavěnost vnitřního okruhu. Cíl je jasný: kdo může, ať jede MHD, kdo nemůže, ať jede IAD po vnitřním okruhu a kdo musí dovnitř vnitřního okruhu, nějak to bude muset přetrpět.

Bude muset. Poslední dobou, jak různý zahraniční velkokapitální firmy lehce přišly ke skoro hotovýmu (co většinou zbankrotovalo), už opět narůstá tempo výstavby mrakodrapů. Začínají na 130 velkometrážních bytech a končí na 300+ malometrážních bytech. Mimo to se začíná stavět po všech kopcích, kde se dosud nedělo nic…zatím teda jen pětipatrový baráky, většínou výměnou za odlesnění. V Tower bude nejspíš dokončena na přelomu roku, dalších deset budov je v plánu. To je minimálně ztrojnásobení hustoty zalidnění na plochu oproti standardním bytovkám. Samozřejmě souhlasím s tím, že tyhle komunikace do centra budou ve špičce v prdeli vždycky. Ale absolutně se na ně vykašlat znamená, že to v první etapě bude v prdelích několika, nejen ve špičce, ale furt a pořád. Metro C je přetížený dlouhodobě, B je ve špičkách taky v řiti a A bude následovat. Šaliny taky nemaj šanci, ve špičkách se to s auty ucpe navzájem a stojí úplně všechno. Okružní metro tomu nepomůže vůbec nijak, krom toho, že to bude obrovskej tunel (jak mnohoznačné) a na provozu se z toho Podnik posere, protože to bude v ukrutné ztrátě. Jediný řešení je protáhnout stanice a přidat další vůz, ale když vidím cenu budování blbejch výtahů, která dosahuje většinou ceny stavby původních stanic, tak to by si musel magorsrát rovnou pořídit tiskárnu na ty prachy. Navíc netuším jak by se to zvládlo souběžně s provozem.

Výsledkem bude, že centrum začne vymírat, protože když se tam nikdo nedostanej jinak, než vrtulníkem, asi těžko tam budou firmy setrvávat, že. Ale samozřejmě je možný, že se z toho prostě stane druhá Ostrava, centrum mrtvý a okolo toho různý menší centra života, většinou u páteřních komunikací. V Brně se to už asi vylidňuje, teprva loni sem viděl celou tu novou přístavbu Olympie, oproti té původní halce jak bývala v 90. letech už je to dneska asi pětinásobný :D Rozlohou už to má skoro čtvrtinu plochy samotnýho středu města kolem Onderkové ciciny…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

to však neznamená, že příslušné orgány (speciální stavební úřady, policie v případě PK) a projektanti se jimi nemusí řídit
Nastesti jiz dlouho delam dle RFC/vyhlasky a ne CSN.
Vytahy jsou trochu neco specialniho, prece jen pevnost lana se neda presne spocitat a spoleha se  destrukcni zkousky, vynasobi se to "bezpecnou konstantou".

Červená vlna – popište blíže.
Jezdim kratke trasy napr. okolo vystaviste - kohoutky - patrne jedu proti srsti - 2x cervenou a 2x stojim je jedno z jakeho smeru.
Patek po 13:30 - asi znate - vnitrni okruh z mesta, ven = hodinova tragedie.
Jinak vyjezdy z tunelu - Pisarky i Cerna pole - hruza.

Co musim uznat, asi nabrali nekoho, kdo premysli a  treba do Bystrce pridali na T krizovatkach prubezny pruh s trvale zelenou, bohuzel  u Kasarna to neni a je plno mist, kde lze umistit a neni.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil

Ono by se chtělo taky zamyslet nad tím, proč jezdíme sem a tam den co den. Možná tedy neřešit jak, ale podívat se na to, jestli je to potřeba. Někde jsem četl článek, že to bylo posr.no plánováním sídlišť, kde se jenom bydlí a nedá se pracovat. K tomu teď různé Office centra a podobně, nákupáky uprostřed měst a výsledek je, že se couráme sem a tam. Samozřejmě, nejde to asi odstranit úplně, ale možná by to taky byla cesta, jak ulevit těm, co prostě musí cestovat.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil

>swenak: přesně o tom mudruji zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4525.msg47215#msg47215, městům chybí jakýkoli dopravní urbanismus, u nás se to snad ani nevyučuje.
>fu:
vystaviste - kohoutky. Tam si městské části vydupaly z hlediska dopravy nesmyslné přestupní zastávky MHD u Antrophosu, zejména ta směrem Kohoutky mezi dvěma blízkými semafory je katastrofa pro dopravu. Pak stojí všechno všemi směry. Jinak mimo ranní špičku směr Kohoutky -> Hlinky funguje téměř dokonale, opačný směr Hlinky – Ant. Procházky (pokud zrovna nestojí v něco zastávce) mimo cca 1 hodiny odpoledne také.
vnitrni okruh z mesta, ven = hodinova tragedie. Nejsem si jist, co máte na mysli, Koliště? To je zasekané skoro furt. Jinak město stojí/popjíždí ráno i odpoledne v podstatě celé od Vídeňské okolo řeky až po Charbulovu oběma směry. Tak jsou automaticky postiženy i související radiály (Mendlák+Křížová, Vídeňská; Heršpičká;Plotní, Dornych...).
« Poslední změna: 25 Dubna 2017, 00:37:29 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

vystaviste - kohoutky. Tam si městské části vydupaly z hlediska dopravy nesmyslné přestupní zastávky MHD u Antrophosu, zejména ta směrem Kohoutky mezi dvěma blízkými semafory je katastrofa pro dopravu. Pak stojí všechno všemi směry. Jinak mimo ranní špičku směr Kohoutky -> Hlinky funguje téměř dokonale, opačný směr Hlinky – Ant. Procházky (pokud zrovna nestojí v něco zastávce) mimo cca 1 hodiny odpoledne také.
Zastavky jsou tam hruza, hlavne to provedeni, jak z Jundrova, tak od Vystaviste, chybi tam realizace jako v Bystrci - prujezdne T.
Tvar krizovatky z Jundrova je naprosto tragicky - umela kolona vozidel.
Rano tam nejezdim, jinak smer Vystaviste- Kohoutky pravidelne cervena vlna v podvecer.

vnitrni okruh z mesta, ven = hodinova tragedie. Nejsem si jist, co máte na mysli, Koliště? To je zasekané skoro furt. Jinak město stojí/popjíždí ráno i odpoledne v podstatě celé od Vídeňské okolo řeky až po Charbulovu oběma směry. Tak jsou automaticky postiženy i související radiály (Mendlák+Křížová, Vídeňská; Heršpičká;Plotní, Dornych...).
Jakykoliv vyjezd z Brna stred: Koliste, Vojenska nemocnice, Kasarna (z Krpole ci Merhautky), Videnskou ani nezkousim
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin