(1) Děláte to přece pokaždé, tak jaké hledání?...
(2) ...Jízlivost cítíte špatně, ale nedůvěru správně. Sice si dovedu představit, že to může fungovat jako kouřová clona... ale nepochopil jsem, k čemu to vlastně je dobré...
(3) ...Pokud by byly dány důvody zadržení ŘP, tak si nemyslím, že by se policajti nechali od zadržení odradit tím, že jim tu kartičku ukážu a pak si ji strčím do kapsy...
(4) ...mi pořád není jasné, v čem spočívá ta neurčitá negativní zkušenost, které se stále dovoláváte - nechcete rozvést alespoň toto?
(5) Jinak si pro mě za mě dělejte co chcete, ale radil bych trochu větší zdrženlivost v univerzálním doporučování takového postupu (stylem 9 z 10 ...).
Reaguji postupně:
(1) Takovou demagogii si mohl člověk vašeho formátu odpustit, kolik silničních kontrol jste měl za poslední např. rok či dva? A kolik jiných jednání či vyhrocených situací, která jste si nahrával za stejnou dobu? Já mám velmi mnoho nahrávek, nejstarší jsou ještě z roku 2009. Pro upřesnění, tento postup jsem využil asi třikrát a pokaždé - opakuji v mém případě s německým ŘP - se to obešlo bez nějaké další šikany a kontrolování povinné výbavy. Pokud bychom se znali osobně, vyhledám a můžu pustit konkrétnímu člověkovi, ale zvěřejňovat lidem, o kterých nic nevím, ne.
(2) Tento postup jsem začal praktikovat právě na základě dřívější úřední šikany. Fízlové, kteří mě již znali a počkali si na mě před garáží v konkrétní dobu, mi neprozřetelně řekli, ať jim jej dám, že jej pošlou na místní úřad obce s rozšířenou působností. Přestože je vydaný jiným státem. Logiku v tom nehledejte, taky jsem čelil v jedné a té samé věci v jeden čas jak přestupkovému tak trestnímu řízení. Stejně tak v mém případě, po první vyhraném soudu státní zástupkyně podala pro sichr druhý návrh na potrestání v prakticky totožné věci o pár měsíců později (dalších "zajímavých" a nestandardních postupů bylo více, včetně dopisu z místního úřadu na ministerstvo dopravy s výzvou, aby jako kontaktovali Němce...). Od té doby jej skutečně nikomu nedávám do ruky.
(3) Nejsou dány důvody pro zadržení kvůli zákazu činnosti. Pokud by byly, nenechali by se fízlové tak snadno odbýt a došlo by na donucovací prostředky. Stačí? (neustále opakuji, že pokud je vysloven zákaz řízení, zahraniční kartička nepomáhá a řízení může být/bude kvalifikováno jako trestný čin - zahraniční kartička funguje jako prevence a ochrana před šikanou a nestandardními komplikacemi). Jako zkušený právník již jistě tušíte, odkud vítr vane a kvůli anonymizaci bych to dále nerozebíral, čtou to tady jak fízlové, tak úředníci. Včetně jednoho zmrda, kterého jsem zmrdem osobně nazval.
(4) viz 2
(5) Nechal jsem se unést reklamou, k čemu to hnidopišství. Opakovaně zdůrazňuji, že toto je místo pro rady a sdílení zkušeností, nikoliv čistá právní poradna. Pokud to alespoň jeden život zachrání, má to smysl... (opět nadsázka) Pokud je konkrétní postup nebezpečný nebo nemůže z principu fungovat, stačí pod něj připsat komentář NEDOPORUČUJI a doplnit argumenty proč.
Nejsem právník, nedávám univerzální právní rady, chodím si to tu pročítat přiučit se ze zkušenosti jiných, případně ze zajímavých neotřelých nápadů, a naoplátku rád sdělím zase své vlastní zkušenosti, případně nápady. Pokud se někdo zeptá či něčemu nerozumí, odpovím, ale na jedovaté poznámky už nebudu reagovat. V mém případě jsem převedl veškerá movitá aktiva do zahraničí, nemovitá aktiva pod zahraniční obchodní společnosti a zařídil si ZAHRANIČNÍ ŘP. Až splním podmínky, zažádam si o občanství a zahraniční pas, to samé i pro mé děti, to jen tak pro úplnost. Prostě jsem to tehdy vyhodnotil jako nejlepší řešení současného fašismu a jako bonus navíc jako řešení důchodové otázky. A hážu to sem jako inspiraci pro ty, kteří na to mají (chuť, koule, peníze, odvahu, atd. atd.).
O tom, že již nikdy nedám českému fízlovi do ruky svůj ŘP, vás nehodlám nijak nadále přesvědčovat. To je odpověď i na fu.