Dobrý den všem na 30kmh kromě úředníků a policie,
protože jsem zde nenašel téma SprDel vs. služební vozy v korporacích, zakládám.
Téma považuji za velice zajímavé, protože korporátní vozidla najíždí vysoké počty km, a tak se dá bezpečně odhadnout, že celkově přinášejí obrovské sumy výpalného z pohledu úřadů velmi snadnou cestou.
V menších firmách je možné se dohodnout na lecčems, kdežto
v korporacích vše funguje vcelku automaticky.
1. Úřad pošle výzvu, příslušné oddělení korporace automaticky obratem nabonzuje zaměstnance "odpovědného za provoz uvedeného vozidla", a toto zaměstnanci oznámí.
2. Předpokládá se, že dotyčný zaměstnanec automaticky uhradí částku a hotovo. Nikdo z korporace si nechce s případem "špinit ruce", ani na to zpravidla nemá oddělení dopravy kapacity.
3. Pro dotyčného zaměstnance tedy není žádoucí nechat věc spadnout po výzvě do SprDele (vzhledem k bodu 2.) např. tím, že by se i po jeho předvolání nepodařilo úřadu zjistit totožnost pachatele.
Máte s tímto někdo zkušenosti/rady k tématu?
Je vhodné se po nabonzování nechat předvolat, udat se a bránit se procesně/věcně?
Samozřejmě je nejjednodušší si nedělat problémy s korporací a relativně nízkou částku uhradit, ale to je zvrhlé podporování automatizovaného výběru výpalného - dle zkušenosti bohužel zhusta praktikované.
Reálný příklad domnělého přestupku:Praha 6, Libocká ul. Úsekové měření i s měřením okamžité rychlosti na začátku úseku (velmi pravděpodobně*1). Značka č. B20a 30 Km/h, naměřeno 42 Km/h. Vozidlo řídil v danou chvíli zaměstnanec (muž). Vozidlo má ve správě zaměstnankyně (žena). Korporace tedy obratem nabonzovala zaměstnankyni (ženu). Zaměstnanec tedy může uhradit výpalné dle instrukcí ve výzvě, případ bude odložen, ale podpoří systém. Zaměstnanec může nechat zaměstnankyni, aby ho po předvolání udala, následně prozkoumat spis a najít chyby - například v umístění dopravního značení, křižovatek v úseku, procesní chyby orgánů atd. Vidíte nějaké jiné vhodné možnosti?
*1
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1734.msg14857#msg14857