30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: PĚŠÍ ZONA VJEZD ZÁSOBOVÁNÍ  (Přečteno 14694 krát)

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 325
    • Zobrazit profil
Re:PĚŠÍ ZONA VJEZD ZÁSOBOVÁNÍ
« Odpověď #15 kdy: 07 Května 2016, 05:40:55 »

Aha, tak se omlouvám, značku beru na milost, nevšimnul jsem si na tom otočeném obrázku, že to je v rámci IZ 6a (pěší zóna), myslel jsem, že jde o ten zákaz a časy a zásobování jsou na dodatkové tabulce (kde ve skutečnosti jsou ti cyklisti).

Značka je divná, ale její výklad je víceméně jasný. Je to pěší zóna, tedy uvnitř platí režim podle § 39 ZPPK (vjet smí jen ten, kdo je uveden na značce, jezdit se smí jen 20 km/h, je třeba dávat pozor na chodce, kteří se smí pohybovat libovolně, musí ale umožnit vozidlům projet, parkovat se smí jen na označených parkovištích). Kdo a kdy tam smí vjet má být v dolní části té značky - tady je trochu problematické, že tam je použit symbol značky B 13 (zákaz vjezdu nad x tun) nikoliv jako dopravní značka, ale jako specifikace podmnožiny vozidel (což je značně kreativní, ale dejme tomu).

Problematická je ta spodní vodorovná čára, protože na vzoru je jen jedna čára, která odděluje oblast značky, kde má být pomocí nápisů a symbolů uvedeno, kdo do zóny smí vjet. Takto není jasné, jestli náhodou tou spodní čarou nekončí IZ 6a a to pod ní není pokus o B 13, jako by byla samostatně na tom sloupku pod IZ 6a, případně je to pokus o nějaký hybrid IZ 6a (pěší zóna) a IZ 8a (zóna s dopravním omezením). Další věc, která není na první pohled jasná, je to, že je-li ve spodní části značky víc podmínek (zde konkrétně a) zásobování, b) určené časy a c) jen do 3.5 t), tak nikde není stanoveno, jaká je mezi těmito podmínkami je vazba (jestli je nutné splnit kumulativně všechny, nebo stačí libovolnou z nich, případně je nutno kumulativně splnit určení času a určení vozidla, ovšem u toho vozidla stačí splnit libovolnou z podmínek, tj. být buď zásobováním, nebo do 3.5 t).

Dodatková tabulka E13 (cyklisti) je taky divná. E13 obecně může zpřesnit nebo omezit značku. Pěší zónu ale nelze omezit jen pro některá vozidla (protože zavádí celkově odlišný režim uvnitř pro všechny a nemůže se tam vozidlo A chovat jako v pěší zóně a vozidlo B, jako by tam zóna nebyla). Omezení si lze představit leda paušální, tedy např. časové. Zde tedy musí jít nutně jít o zpřesnění, což odpovídá i tomu textu, takže když si odmyslíme, že správně by to mělo být součástí té spodní části IZ 6a, je to patrně v pořádku, resp. zde výkladový problém nenastane (pěší zóna platí, cyklouši tam smí při dodržení režimu zóny).

Pokus o útok na značku jako takovou je možný, argumentů je dost (spodní vodorovná čára, dítě vpravo - provedení neodpovídá vyhlášce, B 13 jako symbol pro druh vozidla, může tam libovolné zásobování NEBO kdokoliv pod 3.5 t), ale úspěch by byl nejistý, přecijen cíl té značky kromě vztahu mezi zásobováním a zákazem nad 3.5 t je celkem jasný.

Pokud jde o to, jestli tam v těch časech lze vjet nebo jezdit, tak tady bych si byl celkem jistý, že by to šlo uhájit, i když by to patrně MP o SO zkoušeli. Odvolal bych se na slovo vjezd v § 39(4) ZPPK i ve vyhlášce s tím, že kdyby měla být ve vymezených časech zakázána i jízda uvnitř té zóny, tak by to tak zákonodárce napsal. Navíc tady jde argumentovat i absencí zavinění, pokud budu tvrdit, že kolem značky přijel jeden řidič a odjet měl jiný.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 096
    • Zobrazit profil
Re:PĚŠÍ ZONA VJEZD ZÁSOBOVÁNÍ
« Odpověď #16 kdy: 07 Května 2016, 05:49:20 »

Značka je sestavená podivně, patrně prodělala vývoj v čase - zyklouni byli doplněni k původním DZ. Nedomnívám se, že by ta sestava jako celek byla právně neplatná. Bezesporné jsou
- jednosměrka,
- pěší zóna - i když DZ není přesně podle zákona, význam patrně nepopiratelný,
- povolení vjezdu vozidel zásobování v uvedených časech,
- zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 t.
Sporný a obhajitelný je výskyt vozidla zásobování mimo povolenou dobu, pokud tam v povolenou dobu vjelo. Ale před soud bych s tím nešel, pokud by nešlo o překročení o dobu, přiměřenou vyložení nákladu.
Dále může býti sporné, zda tam mohou cyklisté, ale po těch nikdo nepůjde.

Opasova poznámka míří na situace, kdy ouřada nechápe význam textu v prováděcí vyhlášce a text nesloží tak, jak zde, ale pro "zvýšení srozumitelnosti" tam napíše MIMO ZÁSOBOVÁNÍ A až B. Formalistický význam pak je, že tam vjet mohou všichni (zde pod 3,5 t) furt kromě zásobování v uvedený časový úsek.

Výskyt vozidla po čase povoleného intervalu obecně je obhajitelný. Nevím, jak je to nyní, ale kdysi byl řízen provoz mezi Hvězdou a Ovčárnou DZ s intervaly, kdy byl povolen vjezd do silnice - pochopitelně na obou koncích komunikace nebyly stejné. Vozidlo se v úseku, dlouhém, 5,5 km oprávněně vyskytovalo i po uvedené době.

EDIT: jak píše pan hh, jest otázkou, zda B 13 je právně součástí IZ 6a (protože je na stejném plechu), či samostatná DZ. Já ji pořád beru jako samostatnou DZ, i když je technicky provedena v jednom kuse s IZ 6a, protože B 13 v IZ 6a IMHO nemá co dělat. Proto mám tendenci nápis "zyklouni mohou" brát jako DT E13 k B 13, což vede k dříve zmíněnému humornému závěru.
« Poslední změna: 07 Května 2016, 05:59:16 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 325
    • Zobrazit profil
Re:PĚŠÍ ZONA VJEZD ZÁSOBOVÁNÍ
« Odpověď #17 kdy: 07 Května 2016, 06:43:02 »

EDIT: jak píše pan hh, jest otázkou, zda B 13 je právně součástí IZ 6a (protože je na stejném plechu), či samostatná DZ. Já ji pořád beru jako samostatnou DZ, i když je technicky provedena v jednom kuse s IZ 6a, protože B 13 v IZ 6a IMHO nemá co dělat. Proto mám tendenci nápis "zyklouni mohou" brát jako DT E13 k B 13, což vede k dříve zmíněnému humornému závěru.
No, jak to zamýšlel autor, to nevím, ale pokud to fakt myslel jako samostatnou značku, tak to udělal neplatně, protože pak by ta B 13 neodpovídala provedení (nemá co dělat uvnitř toho bílého orámovaného pole), to by IMHO byla tak závažná vada, že by byla značka neplatná. Navíc by pak absolutně nedávala smysl ta dodatková tabulka, takže když budeme předpokládat racionálního značkodárce, tuto variantu vyloučíme.

Takže jde buď o kreativní způsob, jak definovat "jen vozidla do 3.5 t" (nikoliv zákaz vjezdu pro ty těžší), nebo jak jsem psal, pokus o vytvoření nějakého hybridu IZ6a a IZ8a (jako že to je pěší zóna, ve střední části je vymezení kdo do pěší zóny smí vjet, a ve spodní části pak jsou další uvnitř zóny platná omezení). Varianta "hybrid" by samozřejmě taky znamenala absolutní neplatnost, protože jakkoliv jde o nápad vcelku racionální, neodpovídá vyhlášce a to podstatným způsobem.

Tedy jediná udržitelná varianta zachovávající platnost značky je verze, že B 13 je součástí té spodní části IZ 6a a má sloužit jako symbol určující, kdo do zóny smí vjet. Jestli to je vadné nebo ne je sporné, asi by bylo lepší to vyjádřit slovně (např. "zásobování do 3.5 t" a pak ty časy), ale použití symbolu vyhláška připouští a značka asi je symbolem. IMHO to podělali hlavně tou spodní vodorovnou čarou a pak tou nejasností ohledně toho, jak jsou jednotlivé podmínky provázány. Obecně mezi omezením na vozidla a omezením časovým nejspíš bude AND (v té vyhlášce to sice není, ale lze si domyslet, že OR by většinou vedlo k absurdnímu výsledku). Tady ale dávají smysl minimálně 2 varianty:

1) (zásobování AND časy) OR pod 3.5 t  -- (tj. osobáky tam můžou generálně při dodržení režimu zóny a těžké potvory jen pokud zásobují a v určených časech), o té vodorovné čáře mezi zásobováním a B 13 lze tvrdit, že tím mělo být patrně vyjádřeno to OR (bez čáry by šlo o AND) - sice to tak asi autor nemyslel, ale před SO bych tak argumentoval z důvodu, že to dává určitý smysl a cílí to k závěru o neexistenci zavinění, případně aplikaci zásady v pochybnostech ve prospěch

2) (zásobování OR pod 3.5 t) AND časy -- smí se tam v určených časech a buď zásobuju nebo jsem osobák; na otázku, proč v závorce je OR a ne AND lze odpovědět tak, že to je prostě další specifikace množiny vozidel a není důvod to s tím zásobováním automaticky brát kumulativně, představme si tam místo B 13 např. nápis REZIDENTI, dávalo by větší smysl zásobování AND rezidenti nebo zásobování OR rezidenti?

Represivní orgáni budou samozřejmě razit tu nejvíc restriktivní variantu (zásobování AND časy AND pod 3.5 t) ale vzhledem k tomu, kolik je s tou značkou problémů, mi připadá pozice popotahovaného řidiče vcelku slušná.

Taky by nebylo od věci se správce komunikace zeptat, jak to vlastně myslel, a zároveň se zeptat opicie, jak to interpretují při dozoru nad PPK :)
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 096
    • Zobrazit profil
Re:PĚŠÍ ZONA VJEZD ZÁSOBOVÁNÍ
« Odpověď #18 kdy: 07 Května 2016, 07:00:58 »

Nemám, co bych dodal. © Vodňanský a Skoumal
značkodárce  :D
« Poslední změna: 07 Května 2016, 08:34:14 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

problemo001

  • Příspěvků: 10
    • Zobrazit profil
Re:PĚŠÍ ZONA VJEZD ZÁSOBOVÁNÍ
« Odpověď #19 kdy: 07 Května 2016, 14:11:42 »

Děkuji za další osvětu a za další návrhy čím se bránit, až si mě úřad pozve na vysvětlení :) :D

Dám sem vědět, jak se to bude odvíjet dále.
IP zaznamenána