Takze, vypoctena rychlost VW byla od casu 00:00:00,340 jedne krizovatky po druhou do doby brzdeni 00:00:07,598 :
177m/(7,598s-0,340s)=24.3868m/s*3.6 = 87.79 km/h
00:00:26,553 - muze spatrit MPV a naopak - uroven konce zalivu MHD, 35m do srazky
http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/ Rychlost vozu Reakční dráha Brzdná dráha Dráha zastavení
50 km/h 14 m 14 m 28 m pro asfalt s koef. 1.3 vyjde 36,4m
80 km/h 22 m 35 m 57 m
VW zacal brzdit na urovni pasu pro cyklisty a do srazky zbyvalo cca 25m, reakcni dobu pocitat nemusime, protoze uz brzdil.
Tedy 14m*1.3= 18,2m, zbylo by mu 7 m a ke stretu by vubec nemuselo dojit.
Je treba si uvedomit podminky pro rozhled VW (stacilo pokryt 60° a byl pripraven) a MPV (musel pokryt 90° a nebyl pripraven(coz ani nemusel) na auto co jede pres 80km/h).
Pokud chapu dobre, je tam 50 km/h a koeficient je podle stavajici judikatury cca koef. 1,7 = 85 km/h(viz vstupni materialy).
VW proste jel v danem miste za danych podminek pomerne riskatne (vozidlo, za kterym se schoval podstatnou cast casu, kdy se blizil ke krizovatce) a ma zasadni podil viny na nehode.
To asi neomlouva, ze ho nabral z boku, ale je treba si uvedomit, kam koukate, kdyz zatacite (do mista, kam jedete). Pri jednom ci 2 pohledech do protismeru proste VW vubec videt nemusel, coz odpovida plynulemu pohybu MPV.
VW se pohyboval celou dobu (2.9-3.1s) na okraji pozorovaciho uhlu MPV.
Btw: kdyby VW nebrzdil, tak ke stretu vubec nedoslo.
Vic asi nemam co dodat, snimky si muze kazdy poridit sam podle casu.
enzym: posledni 2s, pred brzdenim mi vysla prum. rychlost min. 80 km/hNa pozadani jsem schopen, dle casu a argumentu...
