30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Přes závory a červenou  (Přečteno 17752 krát)

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil
Přes závory a červenou
« kdy: 29 Dubna 2016, 12:26:45 »

http://hradec.idnes.cz/ridic-predjel-kolonu-pred-prejezdem-a-pak-na-cervenou-objel-i-zavoru-110-/hradec-zpravy.aspx?c=A160429_105025_hradec-zpravy_pos

    Řidič fordu u přejezdu mezi obcemi Horní Dehtov a Lipnice na Trutnovsku v Královéhradeckém kraji předjel kolonu aut, která stála před železničním přejezdem. Na moment zastavil u závor, pak se však rozjel a na červenou závory objel. Policie muže dohledala podle videa, hrozí mu zákaz řízení.
Co k tomu říct. Kdo je větší 3,14čus? Ten co objel kolonu a vzal to přes přejezd nebo ten co poslal video na fízlárnu? :)
IP zaznamenána

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #1 kdy: 29 Dubna 2016, 12:57:23 »

3,14čus je ten, co to poslal na fízlárnu. Řidič třeba vezl krvácející děcko k doktorovi. Nebo pro ně teprve jel. Nebo spěchal z jiného důvodu, třeba to byl doktor, co jel to děcko operovat. I na červenou se dá přejezd přejet bezpečně, pokud jdou dobré rozhledové podmínky a řidič má představu, jak rychle jede pendolino.

A 3,14čus je taky ten řidič. Kdyby se nepřiznal, tak mu to ani nedokázali.

A mimochodem, proč by třeba strojvůdce nemohl jezdit jen takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou má rozhled. Statisíce automobilistů takhle musí jezdit, tak proč ne pár set vlaků.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #2 kdy: 29 Dubna 2016, 12:59:48 »


A mimochodem, proč by třeba strojvůdce nemohl jezdit jen takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou má rozhled. Statisíce automobilistů takhle musí jezdit, tak proč ne pár set vlaků.
3,14covina

IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

chom

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #3 kdy: 29 Dubna 2016, 14:08:00 »

A mimochodem, proč by třeba strojvůdce nemohl jezdit jen takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost, na kterou má rozhled. Statisíce automobilistů takhle musí jezdit, tak proč ne pár set vlaků.

Protože FYZIKA. Toto je snad úplně zbytečné řešit. To by se pak mohla železniční doprava úplně zrušit.
IP zaznamenána

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #4 kdy: 29 Dubna 2016, 15:15:18 »

Citace
Protože FYZIKA. Toto je snad úplně zbytečné řešit. To by se pak mohla železniční doprava úplně zrušit.

Kde zůstává FYZIKA při zastavování automobilů před každým chodcem na přechodu? Tady absurdita nevadí? Proč by stejný princip, jako je ve vztahu chodec-auto (tedy, že slabší má přednost), nemohl platit i ve vztahu auto-vlak? Jak říkají dobroserové "i kdyby to mělo zachránit jediné auto !".

Chtěl jsem jen poukázat na to, že je nutné vždy zvážit všechna řešení, a ne některá vynechat s tím, že to nejde.
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #5 kdy: 29 Dubna 2016, 17:57:29 »

Diskuse je na iděsu k zblití :x
IP zaznamenána

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #6 kdy: 10 Května 2016, 19:54:41 »

Diskuse na idnesu je vždycky k zblití ale zde to bohužel není o moc lepší...

Před tím přejezdem je odbočka na polní cestu, mohlo to totiž být všechno úplně jinak

https://mapy.cz/zakladni?x=15.7694967&y=50.4260402&z=18&source=ward&id=2862


To že něco píšou na lžidnesu neznamená že to tak musí být, asi jste neměli ještě tu čest se setkat s novinářem z tohoto plátku  :x je až neuvěřitelný co jsou schopný tam psát a ještě to myslet vážně...těmhle já nevěřím ani sportovní výsledky, je to taková druhá TV Nova


Jinak je mi divný že údajný přestupek se měl stát 5. dubna ale už 29. dubna ho PČR dohledala, on se přiznal a už je to v novinách...
IP zaznamenána

chom

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #7 kdy: 10 Května 2016, 20:10:01 »

Citace
Protože FYZIKA. Toto je snad úplně zbytečné řešit. To by se pak mohla železniční doprava úplně zrušit.

Kde zůstává FYZIKA při zastavování automobilů před každým chodcem na přechodu? Tady absurdita nevadí? Proč by stejný princip, jako je ve vztahu chodec-auto (tedy, že slabší má přednost), nemohl platit i ve vztahu auto-vlak? Jak říkají dobroserové "i kdyby to mělo zachránit jediné auto !".


Jakkoliv považuji "absolutní" přednost chodců na přechodu za nesmyslnou, tak zároveň považuji za normální jezdit tak, abych chodce ve městě na přechodu mohl nechat bezpečně přejít. Z technického pohledu není problém jet tak, aby s přiměřenou mírou předvídavosti a zároveň svižnosti jízdy se dalo bezpečně zastavit před přechodem (jistě, magoři se najdou na obou stranách). To bohužel u vlaku nejde. Takže buď bude vlak "chráněn" legislativou, nebo tento způsob dopravy začne postrádat smysl. Je to jen o tom, co má ještě smysl a za jako cenu, ne o tom, že budeme preferovat heslo "slabší má přednost".
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #8 kdy: 30 Května 2016, 22:11:24 »

https://youtu.be/Fg-dYW4r5Iw?t=218

Tohle jsem zrovna našel na youtube, to jen abych podpořil d-fensův článek o poruchovosti signalizace. :)


blbost
« Poslední změna: 30 Května 2016, 22:36:54 od zceyee »
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #9 kdy: 30 Května 2016, 22:15:31 »

Nějak jsem nepochopil, co by na tom mělo být špatně. Přejezd přešel ze stavu kmitavá bílá (50 km/h) do stavu nic (30 km/h). No a co?
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Laserman

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #10 kdy: 30 Května 2016, 22:20:20 »

Mrkněte na tohle, to je mnohem zajímavější... Být v jednom z těch dvou aut, asi bych se po****.

https://www.youtube.com/watch?v=mhfumkbPQqE
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #11 kdy: 30 Května 2016, 22:35:50 »

Tak to je pěkně v prdeli
- přesvětlený přechod, za kterým není nic vidět,
- výstražník zakrytý maringotkou.
Stejně se ale výstraha rozběhla nějak pozdě aspoň z toho, co lze vysledovat.
EDIT: jsem si přečetl komentáře
Na videu zachycený způsob fungování přejezdu samozřejmě není normální a došlo k vážné chybě (a nebyla na straně žádného z řidičů). V danou chvíli kvůli opravám nefungoval přejezd v automatickém režimu, ale v manuálním (lidská obsluha na hradle), což ale neznamená, že byl v poruše - jak mi bylo jinde vysvětleno, při poruše by měl strojvůdce příslušnou informaci od výpravčího a rozkaz k opatrné jízdě, tj. 250 m před přejezdem opakovaně houkat a 60 m před přejezdem snížit rychlost na 10 km/h (přitom na videu jel vlak cca 80 km/h, tj. žádná porucha nebyla). Tady se stalo to, že pracovník na hradle "zaspal" a nespustil signalizaci včas, ale až ve chvíli, kdy byl vlak v podstatě už na přejezdu. PČR proti hradláři vede úkony trestního řízení.
« Poslední změna: 30 Května 2016, 22:50:20 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #12 kdy: 30 Května 2016, 22:36:33 »

Nějak jsem nepochopil, co by na tom mělo být špatně. Přejezd přešel ze stavu kmitavá bílá (50 km/h) do stavu nic (30 km/h). No a co?
Jo, napsal jsem nesmysl. Sorry.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Laserman

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #13 kdy: 30 Května 2016, 22:48:14 »

Tak to je pěkně v prdeli
- přesvětlený přechod, za kterým není nic vidět,
- výstražník zakrytý maringotkou.
Stejně se ale výstraha rozběhla nějak pozdě aspoň z toho, co lze vysledovat.
Ano, ono to na první pohled nemusí být úplně patrné, ale ta výstraha se spustí necelé dvě vteřiny předtím, než přejezdem profrčí ten NEx. Jedno auto těsně projede, druhé stihne těsně zastavit. V tomhle případě se jednalo o chybu signalisty, který měl s předstihem ručně spustit přejezd, protože se tam prováděly nějaké práce a automatika byla vyřazena z provozu. Ale asi zaspal nebo zapomněl, každopádně to byla z prdele klika, že se nic nestalo... Nicméně nechat zabezpečení takového přejezdu s nulovými rozhledovými poměry jen na jediném lidském faktoru je prostě debilita...
IP zaznamenána

PJ

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 286
    • Zobrazit profil
Re:Přes závory a červenou
« Odpověď #14 kdy: 30 Května 2016, 23:25:37 »

Jako jo, nepříjemná situace. Ale na druhou stranu - pokud přijíždím k přejezdu (ať už závorového nebo ne) který NEBLIKÁ, automaticky musím počítat s tím že se objeví vlak a já mu budu muset dát přednost...
IP zaznamenána