Nezná někdo člověka, kterej
opravdu rozumí motorům Toyota, konkrétně pozdějším Dual-VVTi? Ideálně Morava. Stalo se, že na volnoběh (tzv. po zahřátí, ale možná jde spíš o nabití akumulátoru) padají otáčky moc nízko (se vším vypnutým jen 450!), z čehož vyplývají všechny uživatelské nepříjemnosti hraničící kolikrát s nepoužitelností a obávám se, že zlepšovat se to nebude. Zhruba takto
https://www.youtube.com/watch?v=Jn70mShdMx0 Jinak to jede naprosto v pořádku, v otáčkách se chová přesně jak má. A při vyřazení za jízdy se dokonce otáčky drží, jak zhruba mají - kolem 750. Po zastavení to úplně padne.
Ačkoli to závada není úplně vzácná, u nás jsem pár taky našel, tak ze tří autorizovaných servisů na mě čuměli jak péra že vůbec netuší, v jednom mi přímo technik v garáži tvrdil, že to za 15 let neviděl. Všude samozřejmě nabízí to tam nechat a začít dělat diagnostiku, ale prostě v ně nemám důvěru. I ve světě je rozšířená praxe, že to hodí na diagnostiku, ta jim nic neukáže, tak prohlásí, že je vše v pořádku. V těchto firmách totiž nejsou lidi, co tomu rozumí, ale jen lidi, co to umí píchnout na kompa a podle servisního manuálu měnit díly. A měnit naslepo díly, některý dost drahý (třeba v jednom případě že to dělaly vstřiky), to teda fakt není řešení.