Já jim to ale přece nijak nedokážu. Tvrdili by, že si případy hlídají, aby odložili včas (třeba nějakým upomínačem v PC nebo v mobilu). Tři dny před prekluzí vypadají podezřele, ale jsou včas.
Navíc bych se musel do spisu dostat nějak neoficiálně, jinak by tam byl o nahlédnutí záznam. Takže by to nemuseli antedatovat takhle natěsno.
Když přijdu jeden den po prekluzi přestupku a bude odloženo, riskuju, že se na mě úředník zaměří a překlopí mě na sprdel přednostně.
Když zavolám, že zítra jdu nahlédnout do spisu, tak tam razítko a datum v klidu stihnou doplnit.
Když předem nezavolám, tak může úředník požádat kolegu (který cestou doplní razítko a datum),ať donese spis z jiné kanceláře.
Anebo bude mít spis v kanclu, ale nebude mít na mě hned čas a když budu čekat na chodbě, tak si spis najde, prohlédne a zase doplní razítko a datum.
Odkládací razítko ani nemá identifikační číslo, podpis tam někdo naškrábne...
Ještě bych se chtěl pro jistotu zeptat - autor vlákna tady píše "
Teď jsem se dočetl, že u sprdele se ty dva roky na prekluzi počítají pouze do zahájení řízení".
Předpokládám, že to platí až po 7.11.2014?
Jeden z mých sprdelů je tento:
- září 2013 zjištěn přestupek
- březen 2014 výzva provozovateli, bez reakce z mé strany
- srpen 2014 odložili přestupek razítkem
- říjen 2015 zahájili sprdel příkazem
Zahájili sprdel v pořádku nebo už bylo pozdě?
No, většinou to takhle odkládají. Ovšem pak zní dotaz: „co konkrétně udělali pro zjištění pachatele přestupku?“ Samozřejmě bod do odvolání…
Nestačí jim pro účel zjišťování pachatele, že provozovatel dostal výzvu k napráskání a neodpověděl? Pokud nemají žádnou stopu, tak už potom nic dělat nemůžou, ani kdyby skutečně chtěli, nebo ne?