30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Sněmovna schválila podporu biopaliv  (Přečteno 13013 krát)

MS02

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 189
    • Zobrazit profil
Sněmovna schválila podporu biopaliv
« kdy: 24 Listopadu 2015, 10:41:31 »

Zdravim!
  Mozna jste si vsimli dalsiho svinstva schvaleneho nasimi zakonodarci: novely zákona o spotřebních daních, pricemz hospodarsky vybor snemovny zmenil stavajici stav (i vladni navrh) zachovavajici moznost prodavat cast bioslozky zvlast na povinnost toto kazici se babisovo biosvinstvo pridavat do kazdeho litru.
 Na prvni pohled to znamena pouze to, ze jiz nepujde nikde natankovat  cistou naftu, ale bohuzel ma toto velmi negativni vliv i na velke mnozstvi agregatu v nemocnicich, datacentrech, sezoni (napr. zemedelskou) techniku, os automobilu a jinych. Ve stavajici legislativni uprave bylo mozne poridit cistou mineralni naftu s prakticky neomezenou skladovatelnosti, pricemz kdo se o problematiku zajimal, cilene tak cinil. Malokomu se chce menit palivo v nadrzi agregatu po nekolika tydnech at je to nemocnice, datacentrum nebo treba odlozeny kanystr.
 Bohuzel po dlouhodobem tankovani  dojde ke tvorbe usazenin, ktere jsou bislozkou nasledne rozpousteny a putuji dale palivovym vedenim ktere pak mohou poskodit, cimz dojde ke kolapsu provozovaneho zarizeni. Hospodarsky vybor snemovny svym pozmenovacim navrhem na pridavani bioslozky do kazdeho litru patrne hodla snizit spolehlivost jiz provozovane techniky a zvednout HDP o naklady na udrzbu agregatu (hlavne v nemocnicich bude velka zabava) o naklady na servis osobnich automobilu, moderni zemedelske techniky  a to nemluvim o reseni zasobovani a skladovani paliva treba pro jaderne elektrarny a jine kriticke provozy (ČEPS...). vice o binafte napr zde http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky-v-nafte-aco-z-nej-vyplyva-test-naft-2013/ch-49477
 Nanestesti tento legislativni darecek jiz stihl projit snemovnou i senatem http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/historie?O=10&action=detail&value=3763 a zbyva podpis prezidenta. Nechcete se nekdo ujmout (mobilita2014, osbid,...?) kultivovanejsiho sepsani a zverejneni zdvorile zadosti o nepodepsani a vraceni novely do snemovny, kterou kdo bude chtit muze sam podepsat a odeslat do prislusne hradni instituce...? Cas se rychle krati a sance na upravu v PS nebo senatu byla promeskana.
« Poslední změna: 24 Listopadu 2015, 10:46:13 od MS02 »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 802
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #1 kdy: 18 Prosince 2015, 02:35:42 »

Holt si budou větší provozy vozit naftu v cisterně ze zahraničí, a tenhle režim z toho dostane hovno.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

msk

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 327
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #2 kdy: 18 Prosince 2015, 14:01:04 »

Dan za to, ze si cast naroda neuvedomele zvolila jedno pojebane slovenske stbacke hovado.
IP zaznamenána
automaticky mi tykaj

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 791
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #3 kdy: 22 Prosince 2015, 00:19:50 »

dle všeho pry eurooil našel skulinu a i nadále u nich bude nafta bez bio
IP zaznamenána

zdesu

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #4 kdy: 25 Prosince 2015, 12:14:21 »

A prémiové benzíny asi taky skončí. Škoda, na vervu skůtřík pěkně jezdil.... :(
IP zaznamenána

džeryna

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 213
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #5 kdy: 25 Prosince 2015, 14:19:59 »

A prémiové benzíny asi taky skončí. Škoda, na vervu skůtřík pěkně jezdil.... :(

No to doufám, že ne... Existuje poměrně početná skupina lidí, jejichž auta mají 98+ oct předepsaný... Spíš bych očekával, že kvalita i prémiových benzínů půjde dolů a lidi budou využívat různé VIFy a octan boostery...
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 676
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #6 kdy: 25 Prosince 2015, 15:59:01 »

Ten VIF taky není žádnej zázrak, i když efekt má (mazivostní), rozhodně nezvyšuje antidetonační odolnost.. spíš by mě zajímalo, že do toho nevstoupí benzínkářské koncerny, kterým kšefty půjdou do háje. Před úpravama motoru jsem na Vervu 100 jezdil primárně proto, že neobsahovala biosložku a spotřeba klesla zhruba o 4% oproti BA95, neboť pro stechiometrickou směs stačilo o 4% míň paliva..
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

MS02

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 189
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #7 kdy: 28 Prosince 2015, 14:59:17 »

Biolih ma vyssi oktanove cislo (pres 101), takze argument predepsano OC 98+ je lichy. U paliva E85  jde o urceni pomeru lihu k bezinu (85% lih  + 15% benzin). Uvidime co eurooil vymyslel. Treba prida jeden decilitr bioslozky do jedne cisterny  ;)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 802
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #8 kdy: 29 Prosince 2015, 09:11:39 »

Ten VIF taky není žádnej zázrak, i když efekt má (mazivostní), rozhodně nezvyšuje antidetonační odolnost.. spíš by mě zajímalo, že do toho nevstoupí benzínkářské koncerny, kterým kšefty půjdou do háje. Před úpravama motoru jsem na Vervu 100 jezdil primárně proto, že neobsahovala biosložku a spotřeba klesla zhruba o 4% oproti BA95, neboť pro stechiometrickou směs stačilo o 4% míň paliva..
Nj jenže rozdíl v cenně bývá většinou minimálně dvojnásobnej, takže je lepší si vézt o 10 % víc a dojedeš nakonec dál…jako kdyby to bylo naceněný rozumně, protože stejně do té nádrže na pumpě nalejou kanystr nějaké srajdy za pár korun, ale teď jak sem to někde viděl přes 32 korun když u TO stojí 26,5? Checht, to ať si nalejou někam.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Derek

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 134
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #9 kdy: 29 Prosince 2015, 09:51:21 »

Sleduju teď kvalitu paliv podle svýho tankování a záznamů - chtě nechtě mi z toho vychází to, že když natankuju u Lukoilu-MOLu, tak mi jde spotřeba nepěkně nahoru. Teď zkouším třetí nádrž v řadě Vervy100 a ta naopak zatím vypadá slibně, ale trochu to asi ovlivňuje dost idealizovaný profil trasy nájezdu (díky svátkům hodně delších přesunů - hlavně dálnic, ale pro zábavu taky okresek).
S Lukoilí nádrží jsem jezdil v průměru za 11,5-12,5, tak teď s tou Vervou jezdím za 10-11.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 802
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #10 kdy: 29 Prosince 2015, 10:04:21 »

Co jezdím bez DPH už to fakt moc neřeším, jestli 10 nebo 12…nakoupil jsem onehdá i větší kanystry, tak budu taky tankovat naráz 130+ litrů, tím se omezí počet ježdění na pumpu (další úspora nájezdu a času). Jezdí hodně svižně, tak hledím na fun factor a rychlost dojezdu :D Spíš jak se oteplí bude muset motor okamžitě ven a dodělat generálku. Inteligent před-předchozí majitel před tím udělal hlavu a dal novej řetěz, ale už neudělal kruhy (když ne rovnou celý písty). Za chvílu to bude žrát oleje tolik co benzínu…takže hned měnit kruhy a když to bude venku rovnou celý rozvody a pořádně. Vokolo už nikdo nemá volej, zrovna vobjednávám 10litrovej kanystr :D Snad mi tam zůstane aspoň 5 litrů abych tam měl co nalejt až se ten motor udělá :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #11 kdy: 29 Prosince 2015, 14:43:05 »

Jezdil jsem (asi nejčastěji) k LukOilu / MOLu. Aktuálně jezdím k Shellu, neb mám minimálně 1,5 Kč na litru slevu. Aktuálně tedy více - poslední cena byla 25,3 (na stojanu bývá většinou 29,90). Spotřeba je ale skoro stejná. Jezdím hlavně město .. a pohybuju se v toleranci 2 l / 100 km :)
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 676
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #12 kdy: 29 Prosince 2015, 15:18:26 »

Kde jsou ty časy, kdy jsem ladil mapu pro jízdu na čistý E85, protože E85 stál 23.50Kč/l a benzín okolo čtyřiceti.. teď už se vyplatí zase benzín. Tak si vlastně radši nestěžujme :D

Jinak jezdím v open-loop bez korekce podle lambda sondy a poměr vzduch:benzín vidím na palubce, takže benzín s pyjosložkou od benzínu bez ní poznám velmi jednoduše a ten rozdíl je fakt zhruba okolo 4%. Mimochodem, už někdo někdy vyčíslil, jak moc neekologické procesy se dějí při zpracovávání řepky na kvazinaftu a řepy na bioethanol?
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 802
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #13 kdy: 29 Prosince 2015, 17:03:06 »

Jo, a když se započetla nafta do traktorů co to jezdí obdělávat, tak je to celý těžce energeticky ve ztrátě.

Ale paliva osmapadesáté generace budou úplně kůl, až je za 500 let vynaleznou, takže do té doby je úplně bezva to do auta lejt i když je dokázaný, že to je celý špatně. Pokrok musí bejt!
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 791
    • Zobrazit profil
Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
« Odpověď #14 kdy: 31 Prosince 2015, 00:04:28 »

když jsme u těch spotřeb a kvalit
provozuji dvě nafty, každá s ročním nájezdem 20tkm
jedno turbopředkomůrka
druhý turbocommrail
obsah skoro stejnej
jedno 80kW, druhý 160

předkomůrce je skoro jedno, co se do ní naleje, přesto na Vervu dokáže žrát míň asi o 50-70hal
vyšší rozdíl ceny je tedy již nerentabilní
Maxxmotion od OMV nedocení vůbec, ale možná jsem ji za těch 10let provozu předal trochu své averze vůči rakušákům
ven se to auto nepodívá, takže zkušenost se syntetikou nemá

commrail
na obyč naftu bez přísad ( vif ) nejede, žere o litr a půl víc a je hlučný
Verva se projevuje především v chodu motoru, spotřeba spadne o půl litru
Maxxmotion jsem zkusil jen jednou a nepozoroval extra rozdíl - proti Vervě
nejvíc mu chutná ARAL ultimate diesel, na ten je tichý, živý a žere úplně nejmíň, o dalších 0,8litru
takže v číslech to znamená spotřebu od 7 do 9,6litru/100lm

jinak poslední asi 4roky  ;) jezdím na Eurooil + Vif diesel

drobná poznámka k tomu benzinovému vifu, nalil jsem to zkusmo do kanystru co z něj krmím motorovou pilu a ejhle, ona po druhé nádržce začla držet volnoběh, což předtím asi 5let nedělala
IP zaznamenána