Podle mě to je způsobené tím, že se kdysi nařídilo povinné svícení a začlo se s tim kvedlat. Do té doby byla logika jednoduchá - je venku vidět, nesvítim, není venku vidět, rožnu. S předníma mlhama tenkrát jezdili akorát důchodci co se potřebovali všem pochlubit že si do svého faka sehnali verzi přední mřížky s built in extra světlama.
Dneska má ten zákon tolik odstavců, že to podle mě nikdo pořádně nečte a neví a spousta řidičů ty mlhy zapne i když začne foukat vítr, protože prostě mámo vole bezpečnost musí bejt. Jako ta paní co pro jistotu jela 110 km-h v levém pruhu na dálnici a hrozně ji ukřivdilo, když ji chtěl Trpišovský předjet, protože ona přece jede bezpečně pomalu a uhýbat nikomu nemusí. Navíc každá země to má jinak, proti mě jedou stará auta co nesvítí vůbec, veteráni kde na to majitel zapomněl, nová auta EU - svítí něco v nárazníku, místo světel, nová auta US kde to některé mají a některé ne... výsledek - každé auto svítí jinak a jinam a lehce se může stát že ho přehlédnu. Auto co v koloně nějak svítících aut nesvítí se stává v podstatě neviditelné, už jsem pár těsnot kvůli tomu zažil.
Ale tak hlavně že máme EU která to chtěla sjednotit a STK které to má kontrolovat. Prostě bordel jako všechno ostatní a jediná jistota je, že když technikovi jeho stará ráno nedá, tak si může vymyslet problém, z prdu udělat kuličku a vy nedostanete plaketu. K tomu jedinýmu je to dobrý. K buzeraci. Nejlepší by bylo ten zákon celej zrušit, protože je k hovnu a nikdo ho nevymáhá.