Tohle mi nedávno na trestní oznámení napsala policie (zazaloval jsem jeden Balikov dle vzoru, aby se meli cim bavit a bylo neco na odvolani)
Šetřením policejního orgánu bylo zjištěno, že řízení o správním deliktu provozovatele vozidla
dle ust. § 125f odst. 3 zákona o silničním provozu je řízením vedeným dle zákona č.
500/2004 Sb., správního řádu (dále sprŘ), když zák. č. 361/2000 Sb., o provozu na
pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále
zákon o silničním provozu) , neobsahuje vlastní procesní úpravu. Zákon č. 200/1990 Sb., o
přestupcích, se v případě řízení o tomto správním deliktu neuplatňuje, a to ani subsidiárně.
Rovněž i tvrzení, že v příkazním řízení nevznikají žádné náklady, je mylné, neboť tyto
vznikají minimálně správnímu orgánu (čas potřebný pro nastudování podkladů, vydání
rozhodnutí – příkazu, náklady doručování). Ust. § 79 odst. 1 SprŘ pak neobsahuje taxativní
výčet nákladů řízení, jedná se pouze o výčet demonstrativní, za náklady řízení lze tedy
považovat i jiné výdaje, než výdaje uvedené v ust. § 79 odst. 1 SprŘ.
čili příště zkusím něco jiného - třeba zformulovat, že si obec dava pokuty do rozpoctu na pet let dopredu - tedy ze neceka ze se bezpecnost zlepsi.. ale nevim za jaky konec to chytit, bo nejsem pravnik