[...] Protože se zároveň jedná o servis, který se o moje auto stará již 14 let a jsem s ním spokojen.
FOMP +1
Začal bych kontrolou toho, co přišlo od úřadu - se zaměřením na triviality, jako jestli jde skutečně o vozidlo, které jste měl půjčené (a ne nějaké jiné z jejich flotily), jestli datum a čas skutku je v době vaší výpůjčky, pokud tam je foto či jiný podklad, jestli to, co je v něm zachyceno, sedí na popis skutku ve výzvě. Může to být nějaký bordel (administrativní chyba) jak od servisu, tak od úřadu (nebylo by to poprvé, co se robotovi něco pomotalo a posílal odpustky na náhodné provozovatele).
Jinak právní analýza bude nejspíš poměrně jednoduchá. Pokud servis jako provozovatel obdržel odpustek a zaplatil ho, je to tím mezi nimi a státem vyřešené, ať už se skutek stal či nestal a šlo či nešlo o přestupek. Možnosti, jak to znovu otevřít, jsou spíš jen hypotetické, a možnosti čistě vaše, bez součinnosti provozovatele, prakticky nulové. Takže se věc redukuje na soukromoprávní vztah mezi vámi a servisem, který se primárně řídí smlouvou, a není raketová věda tam ten regres napsat způsobem, že bude vypůjčitel/nájemce tahat za kratší konec provazu.
Tj. buď je to nějaký omyl/kiks, který se vysvětlí (Hanlonova břitva tvrdí, že zlý úmysl je ta méně pravděpodobná možnost), a nebo skutečně auto v době, kdy bylo ve vaší dispozici, nějaký ten nízký průlet křižovatkou provedlo, pak je asi pragmatické to zaplatit, zejména pokud servis nechce významně víc, než co sám platil. I kdyby to byl případ, který by šel u vlastního auta vyhrát, bude nejspíš odpustek menší zlo, než si rozházet vztahy s dobrým servisem.
A samozřejmě, pokud i po prověrce podkladů bude trvat rozpor mezi vaší pamětí a objektivně zachycenou realitou, nebyla by od věci konzultace u vašeho dodavatele matroše stran vlivu na dlouhodobou paměť ...