Menší doplnění aby tu v tom nebyl bordel. str40 sekce 5.3.2: V přední masce vozidla je umístěna radarová hlava. Radarovou hlavu lze natáčet do levé nebo pravé krajní polohy podle způsobu měření na vozovce (natočení do středové aretované
polohy je využito pro ustavení vozidla na stanovišti). Při natáčení radarové hlavy je nutno dbát na to, aby byl držák vždy v aretované poloze
tzn opravdu je možné, že hlava (mnou netechnicky správně zmiňovaná sběrnice) bude mimo úhel respektive aretovanou polohu. Jenže to by ale vůči vozovce posunulo skutečný svazek (tu sít /plochu kam míří hlava) na jiné místo, respektive svazek na fotce by zůstal na stejném místě ale na fotce by bylo vozidlo mimo něj. Potom teda, na základě čeho přesně soudíme, že je nedodržen u tohoto případu úhel? Vozidlo je vyfocené v kamerovém svazku v celé své masce a vycházíte pouze geolokační dat a okem odhadnuté pozice změřeného auta na mapě = velký prostor pro chybovost (GPS souřadnice vozu mají odchylku na několik cm až metrů, mapy jsou o několik cm vychýlené vůči skutečnosti, i geodeticky vytyčené body mají svou odchylku v cm samozřejmě ne markantní).
Ad kosínova chyba, ano jestli půjdeme pod uhel 22°tak bude změřené rychlost nadhodnocena ale do toho hraje role aretační konzole, tzn ona nedovolí jít pod tento úhel. Neboť jak píšou dále na str 73 Držáky mají pevně nastavenou aretaci na 22° pro radarovou hlavu a 19° pro digitální kameru.,= má to krajní aretované polohy a jednu středovou. Tzn nikdy k nadhodnocení dojít nemůže (za předpokladu, že krajní aretované polohy jsou na dorazu a tedy není kam dál vychylovat hlavu) a tedy se lajcky pohybujeme z levé polohy po směru hod. ručiček do pravé a to pouze v rozpětí 22° až 158°.
Proč mě to trápí, je že mě změřili před pár dny za jízdy 66(63) a dal jsem to na správní. Snažím se už pár dni s kolegou z Přf MU přijít na způsob jak to fyzikálně vůči návodu prostřelit. Odkryju zajímavost, že měření za jízdy má stejné podmínky nastavení jak měření z místa ale ještě + 6.3.1.3 na str 87, že musí dodržet konstantní rychlost a neměnit prudce směr jízdy. Což nás s kolegou vždy dovedlo k věci, oni za jízdy asi těžko můžou dělat výtyčku aby si potvrdili správnost úhlu a tedy před tím, než vyjedou tak se musí rozhodnout jestli budou měřit protisměr, nebo ve svém směru protože to za jízdy nedokážou překlopit a dále musí být schopni udržet rychlost (tempomat) ale neměli by měnit prudce směr (to nevím jak chtějí dokázat) což nás přivedlo na následující: výrobce nepřiznává ale v podstatě z pohledu fyzikálních pravidel se při měření za jízdy musí uvolnit předpoklad na str 13. sekce 3.1 pro vnitřní oblouk, D ≤ 0,03 R = protože i po rovině se vůz vlní respektive on kopíruje vozovku a tedy všechny výtluky, zvlněnou vozovku, vyjeté koleje na vozovce což se obojí přenáší na kola mění směr jízdy, respektive řidič musí korigovat volantem aby jel tím správným směrem a tedy ho aktivně měnit. Nemluvě o tom, že na vůz i na rovině působí vnější síly jako je vítr a nebo třeba při průjezdu zatáčkou G síly, kdy tedy v těchto případech musí řidič volantem změnit směr jízdy aby mohl hladce projet. Jenže dále výrobce uvádí v 6.3.1.3 str 87. Měřič při nesprávném způsobu jízdy měřicího vozidla může měření vyhodnotit jako nesprávné a neuloží záznam o přestupku. Což říká je tam nějaký DSP filtr a tedy firmware který se o vše postará aby dobytné důkazy byly vždy a pouze ty, při kterých se dodržel návod a tedy můžete bezstarostně měřit za jízdy. = Jenže co je to slůvko může v kontextu práva? V kontextu vědy je tam nějaká p kdy to ten firmware nevyhodnotí, běžně jak je zvykem tak asi bude p = 5% nebo 1% případů kdy teda ten dobytný důkaz nebyl správně odfiltrován a tedy smazán. Z pohledu IT a fyziky je tam velký prostor pro chybovost protože nevíme jak funguje ten filtr a jestli ho správně naprogramovali a jestli nemá nějakou SW díru přímo v tom rameru, to je asi ten důvod proč o něm není žádná samotná kapitola a jen se na to odkazují jako na boha.
Ale opět se vracíme k mé právní otázce na kterou bych rád dostal odpověď, nedodržení alespoň jedné patřičností v manuálu (vyjma vnější strany zatáčky a reflexí) = vyhraný případ?