Pokud jste provozovatelem Vy, je to lepší. Jestli není rodina podobně rebelantského založení jako Vy, tak to s nimi nerozebírejte. Nejspíš Vám akorát budou radit, ať se k tomu postavíte jako chlap.
Na Helmuta zapomeňte, ten je pro případy objektivní odpovědnosti. Ve Vašem případě by Vám museli prokázat, že jste v danou dobu skutečně řídil. Jediné, co by kdokoliv (včetně Vás), koho fízli v souvislosti s Vámi kontaktují měl říct, je "S odkazem na článek 37 LZPS odmítám vypovídat." Mohli by se Vás pokusit ztotožnit podle záznamu z kamer, ale k tomu byste musel sám spolupracovat, tedy dojít k nějakému podání vysvětlení. Na jakékoli předvolání reagujte buď tichem, nebo "S odkazem na článek 37 LZPS odmítám vypovídat. To je všechno co chci uvést a moje účast je tak proti zásadě hospodárnosti řízení."
Mohli by se pokusit Vás nechat předvést fízly. Nejspíš k tomu nedojde, ale pokud náhodou, klíčovou podmínkou pro předvedení je "Pokud jste byli řádně předvoláni k podání vysvětlení a bez omluvy nebo závažného důvodu se nedostavíte." Odmítnutí podání vysvětlení s odkazem na 37 LZPS je závažný důvod.
S fízly ani jinými orgány nikdy nekomunikujte po telefonu. Jediná oficiální cesta pro komunikaci je datová schránka/doporučená pošta.
A poslední bod: jakoukoli interakci s fízly či jinými orgány si nahrávejte. Stačí zvuk.
Tolik k nějakému pokusu o Vaše stíhání za přestupek. Jiná věc asi bude, pokud majitel parkoviště nahlásí škodu Vaší pojišťovně. To gumující auto asi identifikovatelné z kamer bude, za škodu způsobenou vozidlem odpovídá provozovatel, ergo by to znamenalo pojistnou událost hrazenou z Vašeho pojištění odpovědnosti. Netroufnu si odhadovat, jak pravděpodobné je, že to bude "poškozený" uplatňovat na pojišťovnu, ani jak by mohla pojišťovna reagovat. Zde ale taky není důvod jakkoliv s kýmkoliv komunikovat. To ať si řeší sami. Každopádně až Vám něco doručí, anonymizujte a nahrajte sem.