Tachografy v dodávkách budou jen do ciziny a pro živnostenskou dopravu. Nicméně pokud bude mít malý řemeslníček velkou touhu vybavit svoji dodávku tachografem, může tak učinit, ale kartu do něj strkat nemusí.
Nicméně s tachografy pro dodávkáře v živnostenské autodopravě souhlasím, nemám s tím problém. Hrdinů, co daj Madrid na otočku jsou plný hřbitovy.
V dopravě se to může projevit i pozitivně. Bude více práce, možná se trochu zlepší ceny, protože špeditéři a různí překupníčci s přepravami budou obtížněji shánět auta resp. řidiče s čistým výkonem na expresky a budou si muset " ořezat sádlo", aby zůstali konkurenceschopní. Na expresky typu "jezdící pás", kdy před fabrikou čeká zásoba dodávek- z fabriky vypadne paleta, dodávka ji naloží a letí, za hodinu vypadne další paleta a další dodávka letí, přijdou opět do módy menší klasické plechovky do 2,5t, pokud tedy ještě někdo takovou dodávku vyrábí. Nějaké dlouhé a vysoké10 a 12 palety do 3,5t začnou ztrácet zcela smysl, protože to hovno uveze a žere skoro jak solo 7,5t, dře se to jak mezek a moc to nevydrží, snad jen to mýto bude jediná výhoda. Zřejmě stoupne i poptávka po dodávkách do 5t, obnoví se vozový park, tím ubude přeložených dodávek, prohloubí se deficit řidičů skupiny C, což bude pro řidiče pozitivní, neboť již teď tahají za delší kus provazu a ten kus provazu se jim ještě prodlouží. Celkově by se to mohlo tak nějak trochu narovnat a myslím, že by to němělo mít za následek nějaký nárůst cen dopravy . Já to vidím, tak že by se ta doprava mohla zefektivnit a mohlo by se začít víc přemýšlet, neboť dálková mezinárodní přeprava dodávkou ale i nějakou 7,5 sólem je z principu nesmysl. Dodávka na mezinárodce zatím a většinou celkem obstojně funguje jako takový rychlý, drahý a neefektivní hasičák hořící koudele u prdele, když nějaká přechytralá a nepředvídavá banda manažerů něco posere a smrdí to velkým průserem. Z toho jsou ty Madridy na jeden zátah a všechno to další a zbytečné, co nechceš. A teď jim ten hasičák sebereme, resp. bude 100%spolehlivě použitelný jen do 500km a max. pak 800km s velmi nejistým výsledkem a to za předpokladu,že seženou čerstvého koně přímo v místě..Nebo se budou mačkat dva řidiči v dodávce, chrápat na hotelu, za dvoje diety dvě výplaty atd. atd???. Takže efektivita bude kurva co, ještě nižší, nižší!! Jsem přesvědčen o tom, že 2/3 expresních přeprav se jezdí naprosto zbytečně jen kvůli něčí blbosti. Zatím si nad tím nikdo moc neláme hlavu, ale bude muset začít.