30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Digitální dozor dodávek  (Přečteno 6019 krát)

Eric

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 116
    • Zobrazit profil
Digitální dozor dodávek
« kdy: 21 Května 2025, 23:09:20 »

"Podle všeho se povinnost mít tachograf bude týkat i osobních aut, za kterými se tahá přívěs a celková souprava překročí hmotnost 3,5 t."

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tachografy-budou-nove-povinnosti-i-v-dodavkach-ze-se-vas-to-netyka-abyste-se-nespletli-pokud-za-autem-tahate-prives-21014620

(Nemám jak ověřit, jestli to celé není dezinterpretace - jestli ne, pámbu s námi.)
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 160
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #1 kdy: 22 Května 2025, 00:18:47 »

Mělo by se jednat pouze o tzv. mezinárodní přepravu. Tedy opravdu bič na dodávkáře, který jsou schopni dát Madrid na otočku, a podobné nesmysly. Pokud si pojedete jako soukromník někam na bazar nebo řemeslník převážející nářadí a materiál, o mezinárodní přepravu se nejedná. A neměl by být tachograf vyžadován.


IP zaznamenána

Eric

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 116
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #2 kdy: 22 Května 2025, 01:20:13 »

Ve firmě mají dodávku a jednou za čas s ní něco odvezou zákazníkovi do Německa. Je správné, aby i takováto přeprava byla ... vlastně efektivně znemožněna?
Ve firmě používají M-Vito. Jednou za čas vyndají poslední řadu sedaček, naloží tam pár beden a odvezou je zákazníkovi do Polska. Je správné, aby ... to už vlastně taky nepůjde.
« Poslední změna: 22 Května 2025, 01:28:48 od Eric »
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 160
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #3 kdy: 24 Května 2025, 23:26:22 »

Co jsem to četl naposledy, mělo by se jednat pouze o firmy co mají koncesovanou živnost na přepravu a zároveň při mezinárodní přepravě.

Ale podíval bych se do rejstříku, jestli tam firma nemá k hlavní činností i malou silniční motorovou dopravu. Tu bych nechal vyhodit pro jistotu.
IP zaznamenána

Eric

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 116
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #4 kdy: 25 Května 2025, 00:11:09 »

Myslím, že ani pro přepravní firmu střední velikosti, která používá dodávky jako doplňkovou službu na specifické přepravy, to není zajímavá investice.
IP zaznamenána

Ropák

  • Příspěvků: 114
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #5 kdy: 27 Května 2025, 14:43:47 »

Přesně tak. Navíc tohle bude platit teď. A když už se tohle kolečko salámu ukrojí, jistě se za pár let najde poptávka po dalším rozšíření. Např. D-fens o tom psal již před lety v nějakém článku o mýtném.

A podporují to možná i dopravní firmy. Alespoň v té, kde jsem dříve působil (cca 30 kamionů / 0 dodávek) měly tyhle tendence ve vedení ohlas.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 491
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #6 kdy: 29 Května 2025, 00:07:25 »

Tachografy v dodávkách budou jen do ciziny a pro živnostenskou dopravu. Nicméně pokud bude mít malý řemeslníček velkou touhu vybavit svoji dodávku tachografem, může tak učinit, ale kartu do něj strkat nemusí.

Nicméně s tachografy pro dodávkáře v živnostenské autodopravě souhlasím, nemám s tím problém. Hrdinů, co daj Madrid na otočku jsou plný hřbitovy.

V dopravě se to může projevit i pozitivně. Bude více práce, možná se trochu zlepší ceny, protože špeditéři a různí překupníčci s přepravami budou obtížněji shánět auta resp. řidiče s čistým výkonem na expresky a budou si muset " ořezat sádlo", aby zůstali konkurenceschopní. Na expresky typu "jezdící pás", kdy  před  fabrikou čeká zásoba dodávek- z fabriky vypadne paleta, dodávka ji naloží a letí, za hodinu vypadne další paleta a další dodávka letí, přijdou opět do módy menší klasické plechovky do 2,5t, pokud tedy ještě někdo takovou dodávku vyrábí. Nějaké dlouhé a vysoké10 a 12 palety do 3,5t  začnou ztrácet zcela smysl, protože to hovno uveze a žere skoro jak solo 7,5t, dře se to jak mezek a moc to nevydrží, snad jen to mýto bude jediná výhoda. Zřejmě stoupne i poptávka po dodávkách do 5t, obnoví se vozový park,  tím ubude přeložených dodávek, prohloubí se deficit řidičů skupiny C, což bude pro řidiče pozitivní, neboť již teď tahají za delší kus provazu a ten kus provazu se jim ještě prodlouží. Celkově by se to mohlo tak nějak trochu narovnat a myslím, že by to němělo mít za následek nějaký nárůst cen dopravy . Já to vidím, tak že by se ta doprava mohla zefektivnit a mohlo by se začít víc přemýšlet, neboť dálková  mezinárodní přeprava dodávkou ale i nějakou 7,5 sólem je z principu nesmysl. Dodávka na mezinárodce zatím a většinou celkem obstojně funguje jako takový rychlý, drahý a  neefektivní hasičák hořící koudele u prdele, když nějaká přechytralá a nepředvídavá banda manažerů  něco posere a smrdí to velkým průserem. Z toho jsou ty Madridy na  jeden zátah a všechno to další a zbytečné, co nechceš. A teď jim ten hasičák sebereme, resp. bude 100%spolehlivě použitelný jen do 500km  a  max. pak 800km s  velmi nejistým výsledkem a to za předpokladu,že seženou čerstvého koně přímo v místě..Nebo se budou mačkat dva řidiči v dodávce, chrápat na hotelu, za dvoje diety dvě výplaty atd. atd???. Takže efektivita bude kurva co, ještě nižší, nižší!! Jsem přesvědčen o tom, že 2/3 expresních přeprav se jezdí naprosto zbytečně jen kvůli něčí blbosti. Zatím si nad tím nikdo moc neláme hlavu, ale bude muset začít.

IP zaznamenána

Eric

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 116
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #7 kdy: 29 Května 2025, 02:31:30 »

Jen se zeptám, jestli jste z oboru.
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 160
    • Zobrazit profil
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #8 kdy: 29 Května 2025, 06:00:44 »

Mysleli to dobře, dopadne to jako vždycky.

Obávám se ještě větší buzerace soukromých osob při nějaké přepravě osobních věcí. Vysvětlovat někde na odpočívadle, že dodávka (třeba plechová L3) je z půjčovny, věci osobní. Tak žádné camráky ani denní záznamy nemám a nepotřebuju. Může být v říši už teď problém.

Nebudou teď přímo spedice (na jiné IČO) zaměstnávat skladníky na dohodu se skrytou náplní práce řidiče?

A za třetí, ono je vlastně jedno jestli ten řidič 10ti paletové plachty se točí 30 hodin v kuse po Čechách nebo jede cizinu.

Kdyby si fízl rozbalil vždy třeba na týden váhu v Dobrovízy, Nehvizdech a dalších místech. Tak je po dodávkách bez nějaké nové legislativy. Samotná 10ti paleta má 2,6t.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 3 101
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Digitální dozor dodávek
« Odpověď #9 kdy: 31 Května 2025, 10:48:50 »

to je mi zase snůška sraček  ::) výhody dodávek je zjevný:
- žádný drahý řidičáky
- žádný drahý profesáky
- žádný drahý přestávky
- žádný drahý spotřebky (gumy…)
- žádný drahý mýta
- žádný drahý vomezovače
- žádný drahý pojí-štěnic/ručenic

a jistě eště pár věcí, na který sem zapomněl. Všecko to sou stádní, tu menší, tu větší, kurvárny, jak se vostatním nejak srát do života a holit je na prachy. Dodáfka to efektivně řeší, pže se tomu vyhejbá. Dokud se celej ten posranej režim nesesype, tak aby se přestal srát do náklaďáků je nerealistický; tak holt dle očekávání se začíná srát do dodáfek. Nic víc za tím není, zbytek jsou hlavně plky, jak to sraní se lidem do života zamaskovat.

A samozřejmě že se to projeví zdražením zboží a služeb, autor jako klasickej komouš, co se sere lidem do života, si eště myslí, že všecky ty kurvárny budou všici dělat s radostí, nadšením a zadarmo tvl  ::)
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky