Tak se ZOO ozvala a došly následující informace:
"Pro lepší pochopení a vysvětlení celé situace posílám časový sled související s havárií na kanalizační přípojce Zoo Brno.
Dne 3. 9. 2024 dorazila do Zoo Brno písemná informace od správce komunikace SÚS JMK, že na silnici III/3846 v km 1,225 byl zjištěn propad vozovky. Protože se na místě pod vozovkou nachází kaverna, muselo dojít k uzavření jízdního pruhu ve směru do Jinačovic, aby se zabránilo dopravní nehodě v důsledku propadu vozovky. S ohledem na fakt, že se v uvedeném místě nachází přípojka kanalizace ve vlastnictví Zoo Brno je velice pravděpodobné, že došlo k poškození této přípojky. Zoo Brno byla vyzvána k odstranění tohoto havarijního stavu, aby nedošlo k jeho zhoršení a rozšíření do dalšího jízdního pruhu. SÚS JMK také uvedlo, že místo bylo z jejich strany označeno svislým dopravním značením a zařízením. Zoo Brno již v té době měla informace z kamerové prohlídky, že závada se nachází přibližně hloubce 4 m. Pro práci v této hloubce platí zvýšená opatření pro bezpečnost práce, jsou zde vyšší nároky na požití technického vybavení, typ bagru, zabezpečení proti sesuvu půdy atd.
Zoo Brno tedy nejprve odstranila havarijní stav přípojky pomocí robotické techniky pro nezbytně nutný provoz přípojky (Fa Krtek kanalizace) a souběžně oslovila několik firem za účelem zjištění rozsahu opravy komunikace nad kanalizací. V požadavku bylo nacenění opravy přípojky včetně opravy komunikace dle požadavků BKOM, BVK a SUS. Postupně většina firem po seznámení se s rozsahem prací odmítla spolupráci s tím, že v letošním roce už nemají kapacitu na provedení opravy. Na konci září byla provedena ještě jedna kamerová prohlídka přes otvor v komunikaci s cílem zjistit do jaké hloubky sahá trhlina ve vozovce a jak je objemná. Dle těchto zjištění a s ohledem na požadovaný postup pro opravu vozovky ze strany BKOM lze předpokládat, že se nebude jednat o banální opravu vozovky, ale půjde o mnohem závažnější opravu. Proto aktivně na tomto problému spolupracujeme se všemi dotčenými institucemi (SÚS JMK, BKOM, BVK) a v druhé polovině listopadu budeme pravděpodobně znát plán opravy. Výše uvedené události vedly Zoo Brno k vyhlášení výběrového řízení na tuto zakázku, která bude s největší pravděpodobností v řádu vyšších statisíců korun.
I přesto, že za havarijní stav komunikace nenese nikdo přímou odpovědnost, jsme si vědomi, že omezení způsobuje problémy v dopravě. S tímto vědomím k problému přistupujeme a snažíme se o co nejrychlejší řešení.
k tomu jsem jim napsal:
velice děkuji za podrobnou odpověď.
Jen bych se rád zeptal na možnost překrytí části vozovky silnostěnným plátem.
Podle Vašich informací ještě není ani vypsané výběrové řízení a tudiž oprava patrně ani letos nebude.
I když Brněnské komunikace stanovily nejzazší termín opravy na 31.10.2024 jak mi sdělila paní Frýzová.
SIlnostěnný plát by překryl celou část kaverny tak, aby jeho kraje byly na pevném podloží.
Označení kuželem není potřeba - stačí značka nerovnost na silnici A7a s blikající světelnou signalizací doplněné značkou 30km/h
Tato značka když bude umístěna po pravé straně před plátem, tak nebude nijak omezovat průjezd pruhem
A přejezd přes silnostěnný plát nijak nenaruší plynulost provozu a nebude docházet k nebezpečným a kolizním situacím.
Protože tento stav je nyní absolutně katastrofální a na daném místě dle dostupných informací byly již minimálně 2 hromadné nehody.
Je toto řešení z Vaší strany realizovatelné v co nejkratší době? (v řádu dnů)
jejich odpoved:
po konzultaci s pracovníky SÚS JMK je varianta silnostěnného plátu možná až ve fázi zahájení opravy a zjištění rozsahu kaverny pod vozovkou. Tento týden uzavíráme výběrové řízení na zhotovitele stavby, poté bude stanoven plán opravy. V této fázi, kdy nevíme, co se pod vozovkou nachází, by bylo využití plátu velmi riskantním řešením. Jak sám píšete, jedná se o velmi významnou a frekventovanou komunikaci a bezpečnost je na prvním místě. I když to v konečném důsledku znamená zpomalení dopravy.
a na muj poslední dotaz zatím nereagovali:
děkuji za odpověď, ale přijde mi to ze strany SUS JMK takové alibistické. Nevíme co tam je , tak to raději zneprůjezdníme.
Chápal bych to v krátkém časovém horizontu, ale nikoliv 3měsíce a ještě na hlavním tahu. Jak bylo uvedeno, tak proběhlo několik průzkumů
kamerou a něco jste zjistili. Kaverna nemůže být nijak obrovská, jelikož propad vozovky je cca 20cm od středového pruhu. A propad je vždy
na nejslabším místě. Pokud by tam byla obrovská kaverna, tak by jistě zasahovala i do druhého jízdího pruhu.
Navíc k těmto průzkumům jsou georadary, které celkem spolehlivě určí velikost a hloubku kaverny. Proč nebylo toto provedeno již v srpnu?
A i kdyby kaverna byla větší třeba 2m, tak je to vždy řešitelné silnostěnným plechem, jako když se dělají výkopy na silnici o stejném nebo větším
rozsahu a vždy se takto překrývají.
Pokud by v dané oblasti bydlel někdo z SUS JMK, tak by tam silnostěnný plech byl do týdne od propadu.
Dotazy:
1) proč nebyl proveden průzkum georadarem?
2) kdo konkrétně z SUS JMK rozhodl o nemožnosti použít silnostěnný plech?
3) kdy a kdo byl na místě ze strany SUS JMK zhodnotit situaci?
4) jak dopadlo výběrové řízení a kdy bude zahájena oprava?
Jakmile začně sněžit a vozovky budou kluzké, tak v daném místě se zhorší bezpečnost. Již teď tam je plno kolizních situací, kdy řidičí brzdí co to jde,
když jim tam někdo vjede. Na kluzké vozovce by to už nejspíš neubrzdili.
Takže místo jednoduchého řešení, prohlídka georadarem - určení velikosti a oblasti kaverny a následného položení vhodného rozměru ocelového plátu, se tady 3 měsíce bude jen přehazovat zodpovědnost mezi organizacemi, ale skutek utek. Jen hromady textu proč to nejde.
Kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod.