30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Nový úřad na STK  (Přečteno 7024 krát)

mhepp

  • Příspěvků: 450
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #15 kdy: 11 Září 2024, 13:12:14 »

MatesBrno: na rok 1994 přišel jednoduše - veterán se může stát vozidlo starší jak 30 let. A 2024-30... A nazývat veteránem TDI s DPF je tak trošku hýbající žlučí pro všechny ty, kteří provozují skutečné veterány. Z tohoto pohledu je pro mnohé veteránisty dané auto jen spotřebák a plečka a moderna... A pro ty ortodoxní,
škoda mluvit. Ty nepovažují za veterány ani auta vyrobená po roce 1980/1968/1945 podle míry ortodoxnosti.

A za sebe musím říct, že provozovat auto starší jak 30 let je skutečně jiná liga - provozuji již 20let auta, která mají nyní v průměro 40 let a přístup k jejich provozu a údržbě jsem musel za tu dobu radikálně změnit. Dnes to chce výrazně jiný přístup k údržbě a provozu, nákup dílů není takové lážo plážo jako pro auta mladší než 20 let, stejně jako opravy. Takže pokud někdo nazývá veteránem auto, pro které má výrobce ještě povinnost dodávat díly, navíc se to zdá jako běžný spotřebák, kterých jsou plné silnice... no pardon, to vykouzlí úsměv na tváři každého, kdo provozuje výrazně starší auto...

Nechci se do Vás navážet, jen to berte jako zprostředkování pohledu veteránisty, a to jsem mezi nimi ucho, protože mám jen youngtimer.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 998
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #16 kdy: 11 Září 2024, 13:29:59 »

No a co třeba takový skrytý spínač co odpojí něco v elektrice aby nešlo nastartovat který při zastavení inšpektóry přepneme a .... jéje soudruzi auto nejde nastartovat - zavolám servis a oni mně odtáhnou. No a emise mi nikdo nezměří.
Otázkou je, zda můžou omezit platnost STK, když auto nejde nastartovat.
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 1 118
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #17 kdy: 11 Září 2024, 13:46:56 »

Už tu někdo psal, že FSM na toto téma by se hodilo. Osobně si myslím, že za "neschopnost nastartovat" by omezit neměli - není to otázka způsobilosti vozidla. A co odmítnutí spolupráce jako takové? "Nesouhlasím s kontrolou, nikdo mi motor do červených točit nebude."...?
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 998
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #18 kdy: 11 Září 2024, 14:09:11 »

"Nesouhlasím s kontrolou, nikdo mi motor do červených točit nebude."...?

Obávám se, že technickou kontrolu resp. měření emisí připustit musíte.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 280
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #19 kdy: 11 Září 2024, 15:24:48 »

pk202: jedno moje kchár má červenou linku již na 4300 otáčkách. Technici na STK to vytáčí do 5000 otáček, to znamená, že by to byla smrt motoru. Proto auto veze na STK zásadně technik ze servisu. Navíc sebou bere vlastní počítač na OBDII, který se umí s tímhle autem propojit a komunikovat…
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 1 118
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #20 kdy: 11 Září 2024, 16:16:44 »

Obávám se, že technickou kontrolu resp. měření emisí připustit musíte.
Na ulici od nějakého špinavého frajera...? Můžete to prosím specifikovat podle jakého §zákona, co "můžou" když neuposlechnu výzvu (na předání klíčků od auta, které zamknu a sorry hoši, nedám)? Neuposlechnutí výzvy?
IP zaznamenána

gogobrno

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 706
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #21 kdy: 11 Září 2024, 16:44:56 »

No a co třeba takový skrytý spínač co odpojí něco v elektrice aby nešlo nastartovat který při zastavení inšpektóry přepneme a .... jéje soudruzi auto nejde nastartovat - zavolám servis a oni mně odtáhnou. No a emise mi nikdo nezměří.
Otázkou je, zda můžou omezit platnost STK, když auto nejde nastartovat.

Dokonce na to neni potřeba ani vypínač, stačí mít sebou v autě jeden klíč bez čipu. Ten se kterým mě zastavili strčím do kapsy. "Omlouvam se se soudruzi ale asi mi cestou odešel klíč nebo IMO v autě. Zavolám kamaráda aby mě odtáhnut."
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 502
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #22 kdy: 11 Září 2024, 18:12:14 »

pk202: jedno moje kchár má červenou linku již na 4300 otáčkách. Technici na STK to vytáčí do 5000 otáček, to znamená, že by to byla smrt motoru. Proto auto veze na STK zásadně technik ze servisu. Navíc sebou bere vlastní počítač na OBDII, který se umí s tímhle autem propojit a komunikovat…
Zdravím, můžete přiblížit typ vašeho kočáru ....? Veterán ...?
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 280
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #23 kdy: 11 Září 2024, 20:28:49 »

Není to veterán, je to rok 2005, amerika vyrobená z větší části v Evropské fabrice.
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 151
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #24 kdy: 11 Září 2024, 21:43:10 »

A co takhle fake OBD, kde bude některý z datových PINů připojen přímo na baterii? To by jim mohlo zkazit odpoledne.
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 1 146
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #25 kdy: 12 Září 2024, 06:31:40 »

II. Jak jste prosím vůbec přišel na rok 1994? A Jaký Peugeot 604?

Jak už zmínil kolega, Veteránem může být pouze vozidlo starší 30ti let. DPF začali dělat Francouzi na konci 80tých let. A zmiňovaný Peugeot 604 je jediný vůz na který jsem si vzpomněl, který oboje splňuje (pouze ve speciální edici).

Mhepp: to je obrovská výhoda Mercedesu, že stále se dají sehnat díly od výrobce. Z poslední doby prahy na W123 (70. Léta). Na sedan byla cena zanedbatelná na kupé skoro 20 tisíc. Takže buď to člověk zaplatí nebo koupi na sedan a upravuje.
Nejsem posedlý autentickým stavem, tak to není zásadní problém.
IP zaznamenána

MatesBrno

  • Příspěvků: 52
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #26 kdy: 12 Září 2024, 07:45:52 »

Mhepp a Hugo

Jde o rozdílnost pohledů + výkladu + způsobu chápání, ale rozhodně nic ve zlém.

veterán je starší věc či entita, která stále slouží svému účelu. Je to věc v ojedinělém stavu. Veterán může být i voják, nebo třeba i účastník historických bitev.

To, že zákon umožní veteránskou atestaci za přesně daných specifikací a za jeho podmínek se přece nevylučuje. Pro mě to je veterán. Auto, které vzbuzuje zdvižené obočí, úsměv a údiv, že ještě něco takového vůbec jezdí. Má to výjimečný stav, je to originál Laurin & Klement, nekuřák, nebouráno, ježděno na dlouhých cestách, najeto přiměřeně.

Pokud autu po přejetí hranic s SK či AT přestane fungovat integrovaná navigace, tak co to jiného je? Než Veterán.

Já bych i prodal, ale nikdo nic nechce a prodat za 20.000 ... to dál budu jezdit na výlety. 

W123 jsem měl před 20 lety a dodnes lituji, že jsem ho prodal za tehdy úplně směšnou cenu. 300 D z 1977 či 1979 v neshnilém stavu + šíbr. 

:-)

Hezký den.
« Poslední změna: 12 Září 2024, 07:57:36 od MatesBrno »
IP zaznamenána

KWB

  • Příspěvků: 51
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #27 kdy: 12 Září 2024, 10:03:34 »

Upřímně, lidi si za to můžou sami. Když vidím, v jakém stavu jsou někteří schopní provozovat auta, tak potěš koště. V kombinaci s neprodeji elektro aut se to ale dalo čekat, že lobbing zafunguje a začne lov.

Na druhé straně, třeba se už některým rozsvítí a uvědomí si, jak nás tenhle stát buzeruje a snaží se neustále utahovat šrouby. A nebudou pořád jak ovečky na porážku.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 122
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #28 kdy: 12 Září 2024, 11:24:33 »

pk202: jedno moje kchár má červenou linku již na 4300 otáčkách. Technici na STK to vytáčí do 5000 otáček, to znamená, že by to byla smrt motoru. Proto auto veze na STK zásadně technik ze servisu. Navíc sebou bere vlastní počítač na OBDII, který se umí s tímhle autem propojit a komunikovat…

Promiň, ale to je kravina. Pokud to má zásuvku, tak to má i počítač. A pokud to má počítač, tak to má i omezovač.
Pokud potřebuju, tak auto běžně vytočím téměř k omezovači. A ani podržení na omezovači autu nic udělat nemůže. Proto tam ten omezovač je.
Červená na budíkách neznamená destrukci motoru. A pokud je motor v takovém stavu, že nevydrží jeho max otáčky, tak je lepší takový auto hodit do kopřiv.

A svůj počítač na STK? K čemu je to jako dobrý? Auta od roku 2001 musí mít OBD2 protokol. Měřící stanice se musí k autu připojit, vyčíst závady a zkontrolovat připravenost k měření. Nedojde-li k připojení a načtení, tak auto kontrolou projít nemá.
Pokud je auto starší, tak se mašina na měření ME připojovat nemusí.
« Poslední změna: 12 Září 2024, 11:26:38 od cocomoon »
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 450
    • Zobrazit profil
Re:Nový úřad na STK
« Odpověď #29 kdy: 12 Září 2024, 12:39:18 »

Mhepp a Hugo

Jde o rozdílnost pohledů + výkladu + způsobu chápání, ale rozhodně nic ve zlém.

veterán je starší věc či entita, která stále slouží svému účelu. Je to věc v ojedinělém stavu. Veterán může být i voják, nebo třeba i účastník historických bitev.

To, že zákon umožní veteránskou atestaci za přesně daných specifikací a za jeho podmínek se přece nevylučuje. Pro mě to je veterán. Auto, které vzbuzuje zdvižené obočí, úsměv a údiv, že ještě něco takového vůbec jezdí. Má to výjimečný stav, je to originál Laurin & Klement, nekuřák, nebouráno, ježděno na dlouhých cestách, najeto přiměřeně.

Pokud autu po přejetí hranic s SK či AT přestane fungovat integrovaná navigace, tak co to jiného je? Než Veterán.

Já bych i prodal, ale nikdo nic nechce a prodat za 20.000 ... to dál budu jezdit na výlety. 

W123 jsem měl před 20 lety a dodnes lituji, že jsem ho prodal za tehdy úplně směšnou cenu. 300 D z 1977 či 1979 v neshnilém stavu + šíbr. 

:-)

Hezký den.

MatesBrno, já Váš pohled nijak nerozporuji, je mi v podstatě ukradený. Jen jsem si potřeboval vymezit pojmy a průjmy, aby bylo jasno o čem se bavíme. Třeba už jen proto, že společenský standard je u auta takový, že musí být opravdu staré, aby se mohlo považovat za veterána. O čem nyní diskutujeme je, jak moc staré je opravdu staré. Většinová veřejnost u nás považuje za veterány auta vyrobená/vyráběná cca před rokem 1989, stát to upřesňuje na auta starší třiceti let. To mohou být například i první Felicie, jakkoliv je to pro většinu lidí jen starý střep (ale takový předfaceliftový pickup v dobrém stavu... pro mne radost pohledět).

Mezi lidmi, kteří mají něco společného s veterány je situace podstatně komplikovanější dle míry ortodoxnosti, ale to jsem už psal. Každopádně, zkuste zajet se svým autem na sraz veteránů a prezentujte jej jako veterána, protože mu už nefunguje vestavěná navigace na Slovensku... Pokud se Vám jen vysmějou, budete na tom dobře. Tím ale nerozporuji, že to auto jednou může být ceněný veterán kvůli raritní výbavě, ale zatím není. Stejně tak i ti veteránisti mohou ocenit zachovalé auto v raritní výbavě: „Máš pěkné auto, jednou z něj bude ceněný veterán.“

Mimochodem, jedna z vlastností veteránů je, že ceny neklesají a spíš rostou v čase. Takže pokud to auto nemůžete prodat za víc než cenu střepu, tak to prostě zatím není veterán (v očích společnosti). Já jsem takhle koupil první auto - byl to starý střep. Dnes má desetinásobnou hodnotu.
IP zaznamenána