S dovolením bych trochu korigoval terminologii, která tu dosud zazněla, protože se nám to trochu zamotalo (jakkoliv věřím, že rady byly dobře míněné).
V současné době jste ve fázi výzvy provozovateli vozidla. V tuto chvíli neběží žádné správní řízení, správní orgán ("SO") pouze provádí šetření totožnosti řidiče vozidla a dává vám možnost vyhnout se správnímu řízení s provozovatelem vozidla zaplacením tzv. "určené částky" (lidově řečeno "odpustku"). V této fázi se ze strany SO jedná o více či méně automatizovaný proces a jakákoliv argumentace bude s největší pravděpodobností zbytečná.
Pokud ve stanovené lhůtě neuhradíte odpustek nebo nenapráskáte řidiče, zahájí SO řízení s provozovatelem vozidla, typicky doručením příkazu. Proti příkazu je třeba podat odpor, po kterém bude SO pokračovat ve správním řízení. A zde začíná fáze, kdy můžete něco namítat. Nicméně vyvinit se může být zábavné. Vám to přijde absurdní, protože víte, že jste tam nestál, ale SO bude mít před sebou oznámení o přestupku a vaše tvrzení, že jste tam nestál - což (bez dalších důkazů, např. fotografií, ze kterých bude zjevné, že byly pořízeny jinde) může být oříšek.
Rovněž je třeba si uvědomit povahu chyby. To, že jste nestál v označeném místě, ale někde jinde (nicméně taktéž neoprávněně), představuje vadu zhojitelnou, a argumentaci touto vadou jednorázovou. Použití této argumentace je tedy nutné si schovat optimálně do odvolání a doufat, že před vydáním opakovaného rozhodnutí (tentokráte se správným popisem skutku) dojde k promlčení. Mezitím můžete samozřejmě házet SO další klacky pod nohy a přiblížení (se) promlčení výrazně dopomoct.
Jestli chcete tuto taktiku zkusit, tak v tuto chvíli nedělejte nic a počkejte na příkaz. Proti příkazu podáte odpor a pak se sem můžete přijít poradit, co dál.