Rozhodnutí správního úřadu bylo odesláno do datové schránky, kterou má provozovatel povinně jako OSVČ, a to přesto, že v celém průběhu řízení bylo doručováno normálně papírově a provozvatel nikdy ani datovou schránku ke komunikaci se správním orgánem nepoužil.
Jakým kanálem jde komunikace účastník -> orgán je irelevantní, každý směr má jiný režim a vzájemně se to nijak neovlivňuje, ať už provozovatel DS použil či nepoužil, nemá to vliv na to, jak má doručovat orgán.
Celý koncept více typů schránek FO je nedomyšlený, formulace v zákoně ohledně toho, co a kam se má doručovat, umožňuje různé výklady, typově jde o teleologickou mezeru v právu. Časem tu mezeru snad vyplní nějaká judikatura či obecně respektovaná metodika pro SO, ale AFAIK v ustáleném stavu to není, odkazovaný článek z mesec.cz čerpající z konkrétního judikátu je jen střípek a se zobecňováním bych byl opatrný.
Pokud v daném případě auto není provozováno v rámci podnikání ani formálně (v RV je provozovatel zapsaný bez IČO), ani materiálně (fakticky tam není žádná souvislost, neuplatňuje si to daňově ...), pořád není jednoznačné, jak se mělo doručovat, protože ve SprŘ i ElÚkon se píše, že primárně se doručuje do DS, a na tomto místě není nijak rozlišován její typ, takže podle doslovného výkladu by i doručení úkonů nesouvisejících s podnikáním do ze zákona zřízené DS_PFO bylo správně. Podle jiného výkladu by se mělo postupovat jako u FO bez DS. Jít za této nejistoty do ostrého sporu postaveného jen na pochybném doručení není dobrá taktika, pokud tedy nepůjde o průzkum bojem s předem akceptovanými náklady na případnou prohru. Navíc vzhledem k nahlížení stejně nejspíš nejpozději v tento okamžik materiálně doručeno bylo.
On ji v podstatě nepoužívá vůbec. Protože se do ní ani nepřihlašuje, nedošlo ani k faktickému doručení rozhodnutí a po 90 dnech byla zpráva ze schránky vymazána.
Pokud se něco nezměnilo, takto to nefunguje, zprávy se mažou 90 dní až po materiálním doručení, tedy po přihlášení nebo tomu na roveň postavené akci (některá volání API). Pokud se do schránky nepřihlásím vůbec, tak sice po 10 dnech je (při splnění dalších podmínek, tedy zejména že bylo doručováno správné osobě a mělo být doručováno do DS) sice fikcí ve vztahu k danému řízení doručeno, ale z pohledu ISDS ta zpráva doručená není a bude v té DS čekat neomezeně dlouho, klidně třeba roky, 90denní lhůta začne běžet až po přihlášení.