Souhlasím s cocomoon, byť bych se neodvolával na zákon, mně to přijde spíše racionální i bez zákona. Zde zcela zjevně nešlo o neodvratnou situaci, kdy mi do vozovky skočí někdo a nestihnu ani mrknout. Zde jednak byly již předem známy horší podmínky pro viditelnost (horizont) a měl dle článku 5 vteřin. Tedy díky horizontu měl (a snad i snížil) rychlost, k tomu věděl o chodcích a tak měl zastavit, nebo zpomalit tak, aby neohrozil je ani sebe. Pobíhali tam prostě lidé, což sice neměli, ale pořád to neznačí, že je potrestám tím, že kolem profrčím, nebo to udělám, protože se mi to hodí. Sám jsem podobnou situaci zažil a prostě jsem zastavil a neobjížděl.
Já osobně jezdím někdy rychleji, i přes 250km/h, samozřejmě, převážně po dálnici. I tam, jakmile nevidím dostatečně dopředu, nebo jsou i jenom 2 auta v pravém za sebou, tak přibrzdím, nebo pouze uvolním plyn a dám nohu na brzdu, protože nevím, jestli nebude chtít ten vzadu něco dělat. Nebo je tam třeba sjezd a chtěl by ten vepředu sjíždět a ten za ním by si pomohl a chtěl vlevo. A to samé i horizont na dálnici. O okreskách pak ani nemluvě, tam řeším i vozidla v protisměru a zatáčkách, protože nevím, jestli třeba necukne ke mně, nebo já k němu natolik, že to může na něčí straně vyvolat reakci, byť zbytečnou. Neříkám, že jsem neudělal pár bot, byť třeba ani nešlo koho ohrozit, ale až "pozdě" mi došlo, že kdyby tam třeba někdo jel, mohl by to být problém. A dodnes si díky jedné situaci dávám pozor i na stíny stromů u silnic, kdy jednou jsem predjížděl na okresce a najednou ve stínu cyklista v protisměru. Jako byl u kraje, ale nebyl osvětlen, já normálně v protisměru, vzdálenost dostatečná, ale zároveň jsem jel rychleji a to prostě může on uhnout omylem, nebo se chtít vyhnout díře na silnici a je to.