Tou lhůtou 60 dní nemá smysl se nějak extra trápit. Chcete-li jistotu, počítejte 30 od doručení odpustku nebo 60 od spáchání (podle toho, co nastane později). Přesný okamžik oznámení SO by případně šlo zjistit nahlížením do spisu (ale jen kvůli tomu by tam šel jen masochista). A zrovna v případě, že SO je úřad ORP ve stejné obci, jejíž MP formálně provozuje automat, který ty zločiny zjišťuje, je i sporné, zda okamžikem, kdy se SO o věci dozvěděl, je až oznámení jednoho orgánu obce jinému, nebo nějaký dřívější okamžik (např. už když to zaznamenal ten automat, případně když to pak první živý člověk nějak zpracoval - pokud tam vůbec takový filtr mají).
Pokud jde o praktickou stránku, pokud chcete někoho udat nebo cokoliv jiného úřadu k věci sdělit, stačí to udělat cca do 14 dní po termínu k platbě odpustku. Takto rychle obvykle SO sprdel nezahájí (a i kdyby jo, třeba se pak chytne námitka předčasného odložení a zahájení sprdele v rozporu s § 125f ZPPK), a zároveň to není žádné velké plýtvání (i kdyby byl SO rychlý a odpustek vypravil "obratem" třeba za týden, ten se pak chvíli doručoval, do těch 60 dní budou zbývat max. jednotky dní).
Pokud jde o strategie, není nic univerzálního. Ale máte-li toho hodně na jednoho provozovatele, není třeba tu pohromu odklánět na spolupracujícího řidiče, kde následně dojde k optimalizaci díky principu absorpce. Lze klidně jet ignore až do zahájení prvního sprdelního řízení (volitelně lze tento okamžik co nejvíc oddálit např. udáváním řidičů, kteří se s orgánem chvíli budou kočkovat, ale ve finále řízení popřou) a pak nechat všechno sloučit do společného sprdelního řízení. I tady funguje absorpční princip. Na druhou stranu, ty jednotlivé odpustky mají významnou slevu proti plné sazbě pokuty+nákladů, takže jde-li čistě o ekonomickou stránku, je třeba to pořádně propočítat.