30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV  (Přečteno 1769 krát)

griminal

  • Příspěvků: 10
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #15 kdy: 11 Července 2022, 12:00:36 »

Myslím, že si na svoji otázku vlastně odpovídáte sám. Jsem obecně proti paušalizaci "řešení" přestupků - má to nějaké společné zásady, kterých je třeba se držet, ale řešení konkrétního deliktu vždy záleží na konkrétních okolnostech. Prostě je to přestupek, přičemž jak právní kvalifikaci, tak možné následky známe. Pokud ho pášete vědomě, tak vaše jednání v sobě konzumuje akceptaci rizika, že za daný přestupek ponesete odpovědnost.

Tj. pokud vás zastaví, je to za mě ruleta - buďto to budou chtít mít z krku a v tom případě se spokojí s jiným porušením povinností, nebo se jim bude chtít vás s tím prudit a buďto si zavolají svoji mobilní TK, nebo vás potáhnou na STK a tam zjistí závadu. Pokud to bude B, tak jste v suchu, pokud C, tak to nejspíš bude znamenat na 6-12 měsíců papíry do čistírny. Nějaká obrana by tam vymyslet patrně šla, ale je to komplikované a bylo by nejspíš i nákladné (a opět to záleží na konkrétních okolnostech). Zda vám to za to stojí si musíte vyhodnotit sám, přičemž zkušenosti z okolí máte.

Pokud by na správní řízení došlo, můžete se samozřejmě přijít poradit sem. Nechtějte však po nás, abychom vám řekli "ano, tohle na 100 % ustojíte", protože v právu žádná 100% jistota neexistuje - a tím spíš v přestupkovém řízení, kde o vaší vině rozhoduje úředník, který je ekonomicky závislý na orgánu obce, do jejíž kasičky je vybraná pokuta příjmem.

Chápu a je mi naprosto jasné, že vždy záleží na okolnostech a jak se případná kontrola vyvine.

To je pravda, ale i pokud by to chtěli nechat jako jiné porušení povinnosti tak nejednou se mi stalo, že jsem odporoval a hned začali jevit nátlak a výhrůžky typu pojedem na STK, bude to se zákazem řízení a tak dále a navíc pan úředník, když bude chtít tak by mohl, taktéž překvalifikovat oný přestupek v správním řízení, že?

A jste si jist, že pokud se jedná o Bkovou závadu tak není možné klasifikovat jako bezprostředně ohrožující bezpečnost provozu? (jinak jsem toho stejného názoru, akorát si nejsem jist, zda je to k dnešnímu datu někde zakotveno v zákoně, vím, že dříve tomu tak bylo). Navíc nevidím nic jako Ckovou závadu, kterou by bylo možné použít proti mne skrz zatmavená světla

A pokud by tedy na správní řízení došlo a našli by pouze tyto folie, které dle mého je možné pouze dát jako B závadu za porušení jakého paragrafu bych mohl být obviněn?

Já chápu, že v tomto není nikdy nic 100% jen mne zajímali šance na výhru jaké tomu dáváte vy jakožto uživatel tohoto fóra.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 628
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #16 kdy: 11 Července 2022, 12:16:07 »

Já bych řekl, že nehomologovaná úprava osvětlení by se snadno nechala klasifikovat jako závada typu C.
Ale dělejte jak chcete. Rad už jste myslím dostal dost.
« Poslední změna: 11 Července 2022, 12:17:54 od cocomoon »
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 426
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #17 kdy: 11 Července 2022, 12:22:00 »

"zajet k zařízení pro provedení kontroly technického stavu, pokud zajížďka, včetně cesty zpět na pozemní komunikaci, není delší než 8 kilometrů"

Tohle platilo do 30.9.2018. No a pak se to změnilo. Takže si radši najděte aktuální znění zákona 361/2000 - §6a, 2a.
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 445
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #18 kdy: 11 Července 2022, 17:55:17 »

Ohledně nátlaku - právě proto jsem říkal, že to záleží primárně na tom, jak se jim bude chtít a kolik s vámi budou chtít strávit času.

Překvalifikování se tu již řešilo. Pokud by k němu mělo dojit ex post ve správním řízení, tak SO s největší pravděpodobností neunese důkazní břemeno. Pokud však budou k vozidlu jako technicky nezpůsobilému přistupovat již na místě a opatří za účelem následného správního řízení potřebné důkazy, tak s důkazním břemenem nejspíš nebude problém.

Rozdělení závad a vazba na technickou způsobilost vyplývá z platné legislativy - směrodatný je § 37 ZPK, který definuje technicky nezpůsobilé vozidlo. Z textace skutkové podstaty přestupku dle § 125c odst. 1 písm. a) bod 3. ZPPK pak vyplývá, že cílí na ještě užší skupinu, než je vymezená v § 37 odst. 1 písm. a) ZPK. Dle ZPK je technicky nezpůsobilé vozidlo, které "pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích", skutková podstata v ZPPK však cílí na situace, kdy vozidlo "bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích".

Dále § 49 přímo vymezuje podstaty jednotlivých závad - zde je "c) nebezpečná závada, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy silničního vozidla, provoz na pozemních komunikacích nebo životní prostředí."

Abych to shrnul:

A = technicky způsobilé, ale je povinnost odstranit.
B = technicky nezpůsobilé, pokud nebude odstraněna; nikoho neohrožuje; platnost STK se zkracuje na 1 měsíc, během kterého musíte jet na STK nechat zkontrolovat, že jste závadu odstranil. Kontroluje se pouze odstranění závady, nejde o celkovou prohlídku.
C = technicky nezpůsobilé a ohrožuje bezpečnost. Skutková podstata přestupku provozovatele dle § 83 odst. 1 písm. m) ZPK je naplněna, jakmile se auto v tomto stavu vyskytuje na PK. Skutková podstata přestupku řidiče je naplněna pouze tehdy, pokud vozidlo technickým stavem ohrožuje ostatní účastníky provozu. Při zjištění C závady nelze odjet z místa, tj. policista by měl s vozidlem zakázat další jízdu.

Konkrétní závady pak vymezuje příloha č. 1 vyhlášky č. 211/2018 Sb., o technických prohlídkách vozidel.
Původně jsem se tím nechtěl prohrabovat, ale vypadá to, že C závady u světel jsou pouze, pokud tam světlo není vůbec nebo nesvítí na přivrácené straně ke středu vozovky. Jestli to spadne pod A nebo B a jak je to s tím proužkem na čelním skle si už případně zjistěte sám.
I pokud by to bylo jen B, tak by mi to za tu otravu s jízdou na STK, kvůli které to budete muset stejně sloupnout, nestálo. Pokud by to chtěli řešit, tak to můžete sloupnout i na místě, pak se vyhnete zkrácení STK (u pokuty záleží). I za předpokladu, že by pro vás peníze nehrály roli očekávám, že vás po dvou sloupnutích stejně přestane bavit to tam pokaždé lepit zpět.
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 852
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #19 kdy: 11 Července 2022, 18:41:16 »

Sorry za offtopic, nechci nijak moralizovat, pokud to neohrozuje vsechny okolo, tak proti gustu... Jen bych rad poznal hloubeji do duse motivaci nasledujicich uprav, zda to nejakou funkci zlepsuje, nebo je to frajerinka alias free-cool-in, nebo radi provokujete, nebo janevimjakyjestejiny (uvedte) duvod:

Kourova skla svetlometu
Folie na prednich/bocnich sklech, zatmavovaci
Folie na prednich/bocnich sklech, zatmavovaci, tvarici se navenek jako antireflexni
LED na mistech, kde to je na prvni pohled poznat, ze to vyrobce nezamyslel
Privarena roura od kamen, mnohdy nejen jedna
Zadni kridlo takove konstrukce, ze je na prvni pohled poznat, ze to vyrobce nezamyslel
Kola a gumy, ktera na prvni pohled pritahuji pozornost, sirka, vyska, prumer, rozvor zcela mimo technicak
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 300
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #20 kdy: 11 Července 2022, 18:55:37 »

Proužek na čelním skle i zaclonění světlometu jsou závady B.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 498
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #21 kdy: 12 Července 2022, 21:42:33 »

ačkoli s tuzingem primárně nesouhlasím, pamatuji tyto buzerační kontroly a odebírání OTP za upadlou zástěrku...
čili rozumím pokusu bojovat a až časem dostane rozum, bude mít dětem co vyprávět  ;)

je to jen otázka osobní odvahy spolu s poučkou "mlčeti zlato"
čili když jim nenavěsíte důkazy rovnou na nos, v podobě " jo, to už tam mám dávno, jsem to tak koupil, mám k tomu z e-shopu certifikát..."
tak osobně bych odhadoval, že než strávit den na STK a pak ještě papírování na základně, že se na to vyprdnou a oškubou někoho snadněji
nebo si budou chtít pohonit ego a kamarádíčkovi na úřadě přihrát "jistej případ"
pak tedy hlavně nahrávat a mlčet  8)
good luck
IP zaznamenána

griminal

  • Příspěvků: 10
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #22 kdy: 15 Července 2022, 14:55:51 »

Já bych řekl, že nehomologovaná úprava osvětlení by se snadno nechala klasifikovat jako závada typu C.
Ale dělejte jak chcete. Rad už jste myslím dostal dost.

Proč myslíte?..
IP zaznamenána

griminal

  • Příspěvků: 10
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #23 kdy: 15 Července 2022, 15:08:28 »

Sorry za offtopic, nechci nijak moralizovat, pokud to neohrozuje vsechny okolo, tak proti gustu... Jen bych rad poznal hloubeji do duse motivaci nasledujicich uprav, zda to nejakou funkci zlepsuje, nebo je to frajerinka alias free-cool-in, nebo radi provokujete, nebo janevimjakyjestejiny (uvedte) duvod:

Kourova skla svetlometu
Folie na prednich/bocnich sklech, zatmavovaci
Folie na prednich/bocnich sklech, zatmavovaci, tvarici se navenek jako antireflexni
LED na mistech, kde to je na prvni pohled poznat, ze to vyrobce nezamyslel
Privarena roura od kamen, mnohdy nejen jedna
Zadni kridlo takove konstrukce, ze je na prvni pohled poznat, ze to vyrobce nezamyslel
Kola a gumy, ktera na prvni pohled pritahuji pozornost, sirka, vyska, prumer, rozvor zcela mimo technicak

Tak nemohu samozřejmě mluvit za všechny z nás co takovéhle úpravy máme, ale za mne je to čistě záležitost názoru a co se mi vzhledově líbí. To je jediný důvod proč mám světla zakouřená oproti čirým, které přímo bijí člověka do očí, takže se nejedná o žádný cool faktor nebo že bych rád provokoval.
Pokud se bavíme o led v předních světlometech například tak bohužel výrobce mého vozidla a taktéž výrobce světel pro tuto značku a model auta asi moc nedbal na jejich svítivost a v základu je to dosti otřesné.
Co se týče oné přivařené roury od kamen tak je to čistě vykonová záležitost a sám jsem ji na svém autě měl a od té doby co jsem nasadil celý výfuk tak to dělá dost neplechu, takže tak.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 879
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Decentně zatmavené světlomety a čelní pruh s TÜV
« Odpověď #24 kdy: 28 Července 2022, 02:25:03 »

Taky jezdim autem co ma od vyroby svetla jak bludicky.

Tim ze si do bludicek date jiny typ zarovky nebo LED situaci rozhodne situaci nezlepsite pro ostatni a ze by to vubec nesvitili se take neda rict.
S LED se to neda srovnat, ale  LED jsou zbytene agresivni ve svitivosti(coz tvdi i ADAC), kdyz jedete proti nim.

Bude to svitit prevazne tam, kde nema a v intenzite kterou to sviti nema.  Nekoho oslnite a ten Vas sejme.

C to muze take ziskat na STK, zalezi na kreativite a realnem stavu.

V mensi mire se muze zachovat i ta kourova folie, vyrobci asi vi proc to nema homologaci.

Nejaky pruh, to je oproti tomu jen fizlovsko-urednicka pitomost.

U vyfuku co vim se vykon zveda tim, ze se odstrani tlumici casti/filtry apod., takze to dela vetsi kraval/emise.





IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin