Pražský vnější okruh D0, úsekovka hned u napojení na D1, tzv. "ranvej", 155 km/h na 130 po odečtu, výzva provozovateli k úhradě určené částky, udán existující ČR spolupracující řidič, podal na výzvu inteligentní vysvětlení a výslovně se nepřiznal, zahájen SprDel. V hlavní roli MNV Říčany. V tomto a následujících příspěvcích uveřejňuji kompletní anonymisovaný průběh řízení.
První přílohou je soupis písemností a podání, obdoba soupisu spisu, který vedu ke každému řízení a použití obdobné evidence mohu jen doporučit. Případné zájemce o věc směřuji jako první tam.
Písemnost = cokoli úřady poslaly nám
Podání = cokoli jsme poslali úřadům my
Zelená = dokument je zde k disposici
Červená = dokument zde není k disposici
Používané zkratky mají obecně známý význam. I přes nutnou anonymisaci a odstranění některých detailů je snad zachována dostatečná srozumitelnost soupisu.
Nabyté poznatky:
1. Říčany jdou po penězích cestou nejmenšího odporu a nehledí přitom vlevo vpravo.
2. Když přijde odpustková výzva a udaný řidič se výslovně nepřizná, MNV odloží přestupek a zahájí SprDel, lhostejno co udaný řidič uvedl na výzvu k podání vysvětlení. S tím je potřeba počítat při volbě strategie.
3. Kompletní spis na žádost dle § 38 zaslali do DS a ještě se omluvili, když ho napoprvé zaslali nekompletní. Možná způsobeno tím, že v té době platily kovidistické sračky.
4. Na podání reagují promptně a snaží se i celkem poctivě (narozdíl od některých naprostých ignorantů typu MMB), ale dělají chyby, a jakmile jsou zahrnováni větším množstvím podání, začnou je kupit a zamotávat se v tom, což je bensín do motoru aktivity účastníka řízení směrem k SO.
5. Údaje o přestupkových řízeních a pokutách nevedou moc podrobně a za poskytnutí informací mají tendenci žádat úhradu na základě pracnosti, kterou jim odvolací KNV Středočeského kraje podrží.
6. Při řešení merita věci jsem se nemálo inspiroval zde:
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=7801.msg97127#msg97127 . Soudím, že tento postup je relevantní pro všechna úseková měření na dálnicích.
7. Po překlopení na SprDel se jako vítězná ukázala strategie zahrnutí MNV procesní aktivitou + aktivitou o 106/1999. Zájem MNV o vedení řízení poměrně rychle vychladl.
8. Věc obsahuje spoustu užitečných poskytnutých informací, např. jen z úsekovek na D0 řeší ročně cca 30 000 oznámení a to ještě musejí odfiltrovat cca 30 000 dodávek do 3,5t, které jim to vyhazuje jako nákladní vozy s maximálkou 80 km/h. Příjem z pokut za dopravní přestupky přes 60 milionů p.a. Hodnota předpisů všech výzev taktéž přes 60 milionů p.a. Podíl inkasa za ostatní přestupky mizivý. Těch pár odvolání co jim přijde, KNV SČK většinou nevyřídí a když ano, málokdy jejich rozhodnutí potvrdí.
8. Přestupek prekludoval po uplynutí 1 roku od doručení příkazu provozovateli, aniž by kdy bylo vydáno rozhodnutí nebo výzva k seznámení se s podklady pro vydání rozhodnutí.
9. Nejtvrdší hráči podají proti usnesení o zastavení řízení samozřejmě odvolání.
Závěrem: začátečníci a mírně pokročilí čtěte sekce ukončených případů. Anonymisovat a nahrát sem kompletní řízení není žádná sranda, čerpejte z materiálů umisťovaných na toto fórum a šiřte osvětu ve vašich kruzích. Zde je universálně použitelná inspirace, jak lze vyjebat s Říčany, jejichž výzvu dostane p.a. skoro 100 000 osob. Když vidím, kolik řízení končí pravomocným příkazem a že pouhé podání odporu je výsadou hrstky osob, je to smutné. To vše ve světle každým rokem lineárně rostoucího počtu parasitů na přestupkových odděleních národních výborů.
Klíčová slova: Říčany / úsekové měření D0 / přestupek provozovatele / odpustková výzva / překročení rychlosti / spolupracující řidič