30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Dva roky propadlá STK + bez povinného ručení. Hluboký lidský příběh  (Přečteno 6043 krát)

Skalik

  • Příspěvků: 3
    • Zobrazit profil

Zdravím lidi,

mám v blízké rodině takový hluboký lidský příběh. Nesezdaní (teď již bývalí partneři) on ze zahraničí bez trvalého pobytu potřeboval auto. Ona si auto napsala na sebe. On ho využíval (využívá!) k dennímu ježdění.

9.5.22 se objevil ve schránce dopis. Auto zastavila hlídka a nyní majitelka vozidla čelí tomu, že provozuje auto bez povinného a ještě s propadlu STK.

Co je tady asi zajímavé je to, že cílem tohoto dotazu a mého snažení není ochránit řidiče, ten je mi fuk, ale minimalizovat dopad na majitelku vozidla. Až začně řešit s ČKP to teprve bude zajímavé. Nutno dodat, matka samoživitelka, roční dítě, hypotéka a tak.

Takže teď ty otázky

1) jak minimalizovat škody na provozovateli? Dá se ježdění bez STK přehodit na řidiče? Asi je v pořádku vlastnit auto bez STK?

2) jak se postavit k jednání s ČKP (povinné bylo dnes uzavřeno)

3) jak "elegantně" se zbavit zodpovědnosti za to auto? Vyžádat si vystavení nových značek a dát ho do depozitu? Nahlásit jako kradené?

To, že je provozovatelka "blbá" netřeba opakovat to už jsem jí řekl.

Přidávám onen dopis. Budu moc rád za každou podporu.

Díky

IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil

Ježdění bez STK je jedna pokuta pro řidiče, že do toho leze a druhá pak pro provozovatele, že to tak provozuje. Za provozovatele (firmu) jsem to s Říčany vyhrál, zejména ale díky jejich blbosti a formalitám. Argumentace byla, že to bez TK bylo provozováno v uzavřeném areálu a řidič si to bez vědomí majitele vzal jednou ven a zrovna ho chytli. A k tomu ta TK prošla následně bez závad ergo kladívko muselo být auto tak jako tak v pořádku i v době zastavení a chybí materiální znak.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 879
    • Zobrazit profil

A neukradl jí to auto ?
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 653
    • Zobrazit profil

Tak jaksi se řidič začal chovat jako šmejd, proto bych přitvrdil. Jak píše pk202, nedošlo náhodou k odcizení?
IP zaznamenána

Skalik

  • Příspěvků: 3
    • Zobrazit profil

Díky všem za zpětnou vazbu. Zda bylo auto ukradené nebo ne. Si bude muset sama se sebou probrat majitelka. Ale info jí předám
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 642
    • Zobrazit profil

§ 12 zák. 168/1999

(1) Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká
......
d) odcizením vozidla; nelze-li dobu odcizení vozidla přesně určit, považuje se vozidlo za odcizené, jakmile Policie České republiky přijala oznámení o odcizení vozidla,

Někdo to fízlovi oznámil?

Jak dlouho bylo vozidlo bez POV? Bylo by dosti neobvyklé, kdyby CKP takto dlouho nereagovala  a nezjistila nepojištěné vozidlo. Dle §15 zák. 168/1999 mají všichni nějaké povinnosti - pojistitel do 1 měsíce oznámit zánik pojištění CKP, CKP oznámit nepojištěné vozidlo příslušnému orgánu a orgán vozidlo vyřadit z registru... nejspíše to tedy 2 roky nebylo....
« Poslední změna: 17 Května 2022, 09:40:30 od gumidos »
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil

Je to klasická situace, na fóru mnohokrát probíraná. A taky hrozný paskvil (jeden z mnoha) v kocourkovské legislativě - stát klade důraz na to, aby měl někoho odpovědného za cokoliv kolem daného auta, a je mu úplně jedno, pokud to je někdo, kdo fakticky s autem nemá nic společného, a že se tohoto černého Petra jde hrozně blbě zbavit.

V zásadě řešíte 3 různé problémy - 1) delikty, které už se staly (tj. ta STK, která přišla, a potenciálně další věci, které ještě mohou přijít), 2) věci, které se mohou stát do budoucna (bude-li auto nadále napsané na nebohou samoživitelku a fakticky provozované expartnerem) a 3) jak se role evidovaného vlastníka/provozovatele (a nebo toho auta) zbavit.

Ad 1) provozovatelka tahá za kratší konec provazu. Pokud nebude schopná prokázat, že to už v minulosti nějak řešila (např. nahlásila auto jako kradené, pokoušela se o přepis, či něco takového), tak se z odpovědnosti provozovatele úplně vyviní obtížně. Snad by se dalo zkusit, jelikož v konkrétním případě nejde o objektivní odpovědnost, hrát to na absenci zavinění - např. že jí expartner tvrdil, že POV i TK jsou zařízené. Ale spíš bych to viděl na "damage control" - dojít na ÚJ a zkusit ten HLP zahrát na úředníka, je šance, že z toho bude sice pokuta, ale jen symbolická (je to WIN-WIN, úřad si to odškrtne jako "úspěšně" uzavřený případ). Pokud narazí na nějakého ultrazmrda, tak to pořád nevylučuje přejít do tuhého boje.

Ad 2) pokud se s expartnerem nějak urychleně nedohodne na řešení, tak požádat o přepis (a/nebo, podle okolností, nahlásit auto jako kradené). I kdyby ta žádost neměla být úspěšná. Jde o to, aby vznikla nějaká nezpochybnitelná stopa o tom, že s tím autem fakticky nedisponuje a pokouší se toho zápisu v registru zbavit.

Ad 3) pokud udržuje alespoň nějaké vztahy s expartnerem, je ideální se dohodnout. Ať si to na sebe nebo někoho jiného přepíše, co nejdřív. Depozit nic moc neřeší, nahlášení krádeže/neoprávněného užívání by lecos řešit mohlo, ale taky by se to snadno mohlo obrátit proti provozovatelce, pokud by se ukázalo, že to ve skutečnosti tak úplně není její auto. Pokud ví, kde se auto pohybuje a parkuje, může mu sebrat RZ a nasadit botičku se vzkazem pro expartnera (to je bezpečně v mezích dovolené svépomoci). Teoreticky existují nějaké formální cesty, jak situaci řešit, ale je to nákladné, na dlouho a s nejistým výsledkem (pokud ze soukromoprávního pohledu auto je její, lze žalovat na vydání auta, pokud není, tak naopak na určení vlastnictví expartnera a s výsledným rozsudkem se pak domáhat s odkazem na GDPR změny v registru).
IP zaznamenána

alo.is

  • Příspěvků: 795
    • Zobrazit profil

Otázka je také, jestli si vůbec cizinec bez trvalého pobytu v ČR může na sebe přihlásit auto v ČR?
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil

Něco tu mít musí, ale ne nutně trvalý pobyt, viz § 6 zák. 56/2001 Sb. Nicméně to není boj současné provozovatelky - cizinec má hafo možností, jak to řešit - může si nějaký ten pobyt zařídit, může to registrovat ve své domovině, může si založit nějaké s.r.o. či jinou PO. Nebo to zase napsat na nějakého důvěřivého dobráka.
IP zaznamenána

ČKP

  • Příspěvků: 12
    • Zobrazit profil

Dobrý den, pokud jde o otázku, jak se postavit k jednání s ČKP, doporučujeme Vaší známé, aby nás co nejdříve kontaktovala a ověřila si aktuální stav povinnosti k úhradě příspěvku do garančního fondu za nepojištěné období. Stává se totiž, že majitelé vozidel nemají v registru silničních vozidel aktuální adresy a nemusí jim být tak naše Výzva doručena. Je tedy lepší, pokud o nepojištěném období ví, situaci aktivně řešit, než může být pozdě. Kontaktovat nás může na náš e-mail dotazy@ckp.cz, kde ji dle RZ a VIN vozidla rádi zjistíme veškeré informace.
Česká kancelář pojistitelů
IP zaznamenána

johncreek

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 471
    • Zobrazit profil
Re:Dva roky propadlá STK + bez povinného ručení. Hluboký lidský příběh
« Odpověď #10 kdy: 31 Května 2022, 11:48:57 »

Už se těším, až nám se nám tu začnou objevovat příspěvky.

"Dobrý den,

proti příkazu jste nepodal včasný odpor a proto nabyl 25.5.2022 právní moci. Nyní Vám nezbývá, než vyměřenou sankci uhradit. Váš opožděný odpor bude v souladu s metodikami řešen jako podnět k zahájení přezkumného řízení.

S pozdravem,
Magistrát hl. m. Prahy"
« Poslední změna: 31 Května 2022, 11:56:45 od johncreek »
IP zaznamenána
Všechny moje rady a tvrzení berte s rezervou. Jsem pouze nadšenec, nikoliv právník/advokát.