Ukončené případy > Jízda na červenou, pásy, světla

[?] Jízda přes železniční přejezd - viz video

(1/2) > >>

voltik:
Dobrý den,
posílám odkaz na video  https://www.youtube.com/watch?v=YHXhtHKYnb4

Samozřejmě mě za žel. přejezdem zastavili. Podepsal sem oznámení správnímu orgánu nebo nějak se ten papír jmenoval. Do vyjádření sem napsal "souhlasím". Bohužel pozdě bycha honiti...

Jakou mám šanci na úspěch ? Jak postupovat dále ?


Děkuji, děkuji moc za odpověď.
Tomá

IZS:
Pokud jste nepodepsal příkazový blok, tak se uvidí, co přijde. Z kamery jde slyšet audio - záznam kontroly tedy máte?

voltik:
Záznam mám. Bohužel ze strachu z autority sem jim řek, že sem přes ten přejezd jel na čevenou a že si uvědomuju svojí chybu :-/


Až doma v klidu sem koukal na to video...

urbann:
Na odkazovaném videu žádný přestupek nevidím. Mezi tím, kdy se rozsvítily výstražná světla a tím, kdy jste se dostal na úroveň závor uplynuly cca 2 sekundy. 1 sekundu trvá zaregistrování toho, že se rozsvítila výstražná světla. No a za sekundu auto z rychlosti 30km/h nezastavíte.

hladik:

--- Citace: urban.novak  23 Dubna 2022, 22:04:43 ---Na odkazovaném videu žádný přestupek nevidím. Mezi tím, kdy se rozsvítily výstražná světla a tím, kdy jste se dostal na úroveň závor uplynuly cca 2 sekundy. 1 sekundu trvá zaregistrování toho, že se rozsvítila výstražná světla. No a za sekundu auto z rychlosti 30km/h nezastavíte.

--- Konce citace ---
No, jak se to vezme, já tam vidím přestupek ohodnocený 7 body.
Železniční přejezd oproti klasickému semaforu nemá tak "volné" pravidla. Zákon o dopravním značení jasně říká že řidič je povinnen zastavit a není tam žádná vyjímka jako u semaforu.   "S 14a"
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294#f5701666

Na druhou stranu, dle 361/2000 řidič nesmí zastavit a stát na železničním přejezdu, nebo ve vzdálenosti 15 metrů od.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p27-1-g
Zároveň si před přejížděním musí počínat značně opatrně.

Ono to v podstatě říká to co jste napsal, je to logické, ale nemá to tak silnou podporu jako u klasického semaforu. (Dle mého názoru)

Zkrátka hrát to na krajní nouzy ve smyslu:
Zničeho nic padla červená a kdybych začal ihned brzdit, zastavím na kolejích, tím bych porušil, že nemám přejezd zbytečně natahovat a zároveň bych zastavil na železničním přejezdu a mohl bych ohrozit nejen sebe, ale i ostatní. Proto jsem v rámci krajní nouze zvolil přestupek, místo obecného ohrožení.

Je to jen můj názor, kdyby se jednalo o klasický semafor, tak tam to vidím jednoduché, zákon s tím přímo počítá, ale tady to tak jednoduché nevidím.
Je to pouze můj názor, nejsem právník.

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi