30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Pokuty Ukrajincům za parkování policie nedává, nemá jak ověřit majitele  (Přečteno 4683 krát)

drinkANDdrive

  • Příspěvků: 176
    • Zobrazit profil

Slovensko stačí, známý jezdí takto několik let se slovenskou značkou. Nikdy provozovateli na Slovensko nic nepřišlo, ani v případě jasných věcí jako je blokové čištění, kdy všichni okolo měli lístečky za stěračem nebo při dlouhodobém stání v modrých zónách.
IP zaznamenána

alo.is

  • Příspěvků: 795
    • Zobrazit profil

A má na Slovensku zaregistrováno auto jako Čech, nebo je to Slovák? Co technická kontrola a emise, také nemusí řešit?
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil

No, ono to nemusí být tak jednoduché. Provozovat vozidlo s cizí RZ jde často jenom po omezenou dobu. Nevím přesně, jak to je aktuálně, ale bylo snad 6 měsíců, tedy v ČR. Některé státy to mají na dobu delší, jinde snad musíte rovnou při "dovozu" udělat nějaké formální kroky. Jak se toto ale dá kontrolovat, vzhledem k tomu, že z SK projedu do ČR jenom tak, to nevím. A mám za to, že STK se pak dělají v zemi registrace, tedy by musel na SK, pojistka asi taky. Už se to snad tady i někde i řešilo.
IP zaznamenána

alo.is

  • Příspěvků: 795
    • Zobrazit profil

No to si nemyslím, že by byla zákonem v ČR omezena jízda vozidlem se zahraniční SPZ. A na technickou kontroku a emise se ptám v tom smyslu, že bych je nedělal vůbec, pokud by mi to v ČR zahraniční SPZ umožňovala. Tedy jestli neplatnou technickou kontrolu u vozidla se zahraniční SPZ nemají šanci policajti v ČR zjistit.
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil

nevím, že by to bylo omezené, ale pokud nějak ano, tak to nelze prokázat. myslím, že je tu dost firem, co dávají služební auta z mateřské země zaměstnancům-někdy to jsou navíc cizinci. ale jinak nejde o dovoz. já jsem např. několikrát měsíčně s autem v zahraničí

co se týká technických a emisí, to je vše v duchu země registrace, byť s tím zkušenosti nemám, neboť jsou to leasingová auta a tedy se svižně točí

domnívám se, že kontroly lze udělat, ale co jsem psal výše, se týká jen dopravy v klidu-tedy blbě parkovat není důvod pro zjištění provozovatele

ostatní k vozidlu je řízené vídeňskou úmluvou, tuším r.68, tedy platí podmínky v zemi registrace
IP zaznamenána

oemd

  • Příspěvků: 61
    • Zobrazit profil

Omezení provozování vozidla s cizí RZ je v paragrafu 6 ZPPK.  Váže se to na nějakou formu pobytu a azyl tam je v odst. 1a
IP zaznamenána

grg

  • Příspěvků: 89
    • Zobrazit profil

Pri registrácii na Slovensku pozor na TK/EK, za prešlé termíny sú tu pomerne husté sprdele (cca. 330 € za obe spolu), zatiaľ sa veľmi neaplikujú, minimálne pokiaľ to človek napraví do pár mesiacov, ale inak de iure tam nie je veľa možností, ako z toho vykĺznuť (prekluzívna lehota je snáď tri roky či koľko).
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil

Omezení provozování vozidla s cizí RZ je v paragrafu 6 ZPPK.  Váže se to na nějakou formu pobytu a azyl tam je v odst. 1a

Díky za upřesnění, jenom asi je to spíše ZPPPK, nebo ZPZP, nebo tak něco :) A dle všeho je to tedy opravdu těch 6 měsíců, jak jsem psal:

Zákon č. 56/2001 Sb.
§ 6
(1) Silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo provozované na pozemních komunikacích musí být zapsáno v registru silničních vozidel, pokud má osoba, která ho provozuje, na území České republiky
a) trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo, jedná-li se o občana jiného členského státu, přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, nebo jí byl udělen azyl,
b) sídlo, jedná-li se o právnickou osobu, nebo
c) odštěpný závod, jedná-li se o zahraniční právnickou osobu.
(2) Je-li silniční motorové vozidlo nebo přípojné vozidlo provozováno na pozemních komunikacích v mezinárodním provozu podle mezinárodní smlouvy o silničním provozu po dobu, která nepřesáhne 6 měsíců v kalendářním roce, odstavec 1 se nepoužije.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil

OT
byla to obecně užívaná zkratka
Zákon o Provozu na Pozemních Komunikacích
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil

OT:

No, to ano, ale pod ZPPK jsem osobně bral Zákon č. 361/2000 Sb. (Zákon o provozu na pozemních komunikacích), tohle je ale dle Zákona č. 56/2001 Sb. (Zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích).
IP zaznamenána

drinkANDdrive

  • Příspěvků: 176
    • Zobrazit profil

A má na Slovensku zaregistrováno auto jako Čech, nebo je to Slovák? Co technická kontrola a emise, také nemusí řešit?
Vozidlo je psáno na Slováka a STK podstupuje na Slovensku. Formálně je tedy provozováno tam, dokud někdo nedokáže opak. Což je vcelku obtížné, že ano.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil

To je sice pravda, ale pokud ten Slovák zde žije, pracuje/podniká a obecně navazuje nějakou interakci s tuzemskými úřady, tak může být vcelku snadné (i pro tupého úředníka odboru dopravy) prokázat, že provozovatel naplňuje podmínky § 6(1). Jde tedy o to, zda to vozidlo splňuje podmínky pro výjimku dle odst. 2 (tj. je zde sice provozováno, ale ne "déle než 6 měsíců v kalendářním roce", ať už se to vykládá jakkoliv). A to sice nikdo neprokáže při náhodné kontrole, ale stanete-li se někde známou firmou a nějakému úřednímu zmrdovi šlápnete na kuří oko, není to prokazování zase takové sci-fi. Zejména pokud to auto neprovozuje Brownův pohyb, ale chová se aspoň částečně deterministcicky (např. existují nějaká místa a časy, kde obvykle parkuje), může ho třeba pravidelně v rámci svých dlouhodobých "úkolů" fotit MP.

Nebo např. v mém venkovském sídle se dlouhodobě pohybuje jakýsi křáp, který jezdí s americkou značkou (navíc vpředu s Floridskou a vzadu Kalifornskou, zda jsou pravé a pokud ano, zda byly přiděleny tomuto vozidlu, netuším). Kdyby někdo chtěl, tak prokázat, že je zde toto auto dlouhodobě provozováno, by šlo i svědecky, stačilo by pár náhodných z okolí domu, kde provozovatel bydlí. Jiná věc je, že v tomto konkrétním případě je provozovatel součástí systému, a dokud nevypukne nějaká lokální válka policajtů, je mu tento výstřelek tolerován (asi něco jako služební benefit).
IP zaznamenána