30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50  (Přečteno 5654 krát)

Michaela Řeháková

  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #15 kdy: 07 Dubna 2022, 13:49:13 »

Děkuji za vysvětlení. Omlouvám se tedy, pokud jste ztáceli čas. Ale upřímně jsem žena a jednala jsme tak jak mi poradili. ted jsme toho nastudovala tolik, že příště, doufám, budu chytřejší.

Za mne je příběh stále stejný. Já opravdu chtěla jen radu, protože nevím co mám dělat. vím, že Vám je to asi jedno, ale doma 2 děti a ted chtějí zaplatit takovou částku?

O službě přímá likvidace nevím, prostě zavolali a vše se mnou řešili a já postupovala jak loutka dle toho co říkali.

Napínat síly musím dál a věřit, že to dopadne dobře.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #16 kdy: 08 Dubna 2022, 15:55:17 »

Netřeba se ani omlouvat, ani si to brát nějak osobně. To je zkrátka vlastnost veřejného fóra, že se občas dozvíte to, na co jste se ani neptala (ono to trochu funguje tak, že pokud někdo napíše, že ho nezajímá X, pravděpodobně se bude celá diskuse točit právě kolem X). Na druhou stranu, všichni, kdo zde přispívají, mají doufám vyjasněno, proč to dělají a co od toho očekávají, takže s výjimkou úmyslného trollení či zneužívání netřeba mít obavu o psychické pohodlí spoludiskutujících.

K samotnému problému. Asi by se dalo dlouze pokračovat v lince typu "generál po bitvě" či "poučení z krizového vývoje", ale vezme-li se to pragmaticky, je postup asi jasný. Pokud není spor o cenu fakticky provedené opravy, není důvod nezaplatit servisu - v žádném reálném scénáři totiž nepřipadá v úvahu, že byste po servisu něco mohla nárokovat. I kdyby se to postavilo jako nedostatečné informování či uvedení v omyl a z toho vzniklá škoda spočívající v tom, že jste nemohla volit třeba ekonomičtější způsob opravy, těžko by za to odpovídal servis. Pokud servis zadržuje auto, auto potřebujete, tak zkrátka peníze někde sehnat (jakkoliv to nemusí být snadné), protože následné dolování z pojišťoven, i kdyby bylo úspěšné, rozhodně nebude rychlé.

A teď po kom jít. Když škrtneme servis, připadají v úvahu - řidič druhého vozidla, jeho provozovatel (není-li to stejná osoba), jeho pojišťovna (Koop), vaše pojišťovna (Generali). Z tohoto seznamu bych asi jako první vyřadil Generali - jak píše gumidos, ta služba typu "napřímo" je jen o tom, že to pojišťovna za vás zprocesuje s pojišťovnou viníka. Principem služby je, že v neproblematickém případě to možná ušetří nějakou administrativu - naopak v problémovém případě, což te váš už je, to je akorát komplikace navíc (a samotná možnost uplatnění nejspíš bude mít nějaké dodatečné podmínky nad rámec toho, co je potřeba při vznesení nároku klasicky na pojišťovnu viníka, a určitě to nebude naopak, tedy že by, byť teoreticky, bylo možné získat tímto způsobem více než při uplatnění proti Koop). Pokud tvrdíte, že odpovědnost je 100% (nebo aspoň více než 50%, což se zdá být současná pozice pojišťovny) na straně druhého vozidla, stejně o tom ve finále musíte přesvědčit Koop, tak není důvod si to komplikovat.

Pokud se to povede, tak už netřeba nic dalšího řešit. Pokud se nepovede, tak by jediná další možnost bylo konstruovat ten sekundární nárok, tedy že sice možná nemáte nárok na plnění, ale tím, jak s vám pojišťovna nedostatečně komunikovala, vám vznikly nějaké dodatečné škody. Ale to by bylo třeba vědět naprosto detailně, jak celý proces probíhal, a šance jsou limitně blízké nule.

Nejrozumnější, co lze udělat v tuto chvíli, je vykašlat se na Generali, navázat komunikaci přímo s Koop, nechat si vysvětlit, jak došli k těm 50% a co všechno k tomu mají (ověřit, že se k nim dostaly všechny podklady). Obvykle bývá nějaký prostor pro kompromis. Pokud se pojišťovna zakope na pozicích, lze následně buď pohrozit žalobou, nebo ji i podat (a to ve variantě přímo na pojišťovnu, nebo na provozovatele/řidiče s tím, že v řízení pak bude pojišťovna figurovat jako vedlejší účastník - obojí má potenciální výhody i nevýhody).
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 907
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #17 kdy: 10 Dubna 2022, 12:48:41 »

Proč servis nevyžadoval krycí list? To je standardní postup, ne? Nebo ho obdržel a následně ho pojišťovna odvolala?
IP zaznamenána

Michaela Řeháková

  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #18 kdy: 12 Dubna 2022, 20:57:04 »

Děkuji za pečlivé shrnutí....nyní jsme moudřejší a uvidíme jak to dopadne. Přesně tak po bitvě jsme generál, co naplat.

Co se týče krycího listu....vubec netuším.

Kooperativa ted napsala omluvný dopis, že se omlouvají, že nereagovali na výzvy atd atd.

Všem moc děkuji
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 999
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #19 kdy: 13 Dubna 2022, 07:50:34 »

Není třeba se omlouvat.
Ztracený čas to rozhodně není, protože už z principu je vhodné udělat maximum, aby se z pojišťovny vyrazilo co nejvíce.

Nevím co proběhlo přes soukromé zprávy s gumidos, ale pokud si nejste jistá jak postupovat, tak se klidně ptejte.
IP zaznamenána

Michaela Řeháková

  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #20 kdy: 18 Května 2022, 10:38:19 »

Dobrý den,
popravě nevím co dál. Paní napsala čestné prohlášení, že je viníkem a Kooperativa, to stále neuznává. Stále jde o vinu 50:50.

Pokud máte jakoukoliv radu, budu ráda.

Děkuji
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #21 kdy: 18 Května 2022, 11:03:40 »

Výše těch rad máte málo? Chápu, že jednáte přímo s Koop, to je správně. Prohlášení řidičky o uznání viny je určitě silná karta (i když pozor, to, že někdo prohlašuje, že za něco odpovídá, ještě automaticky neznamená, že tomu tak skutečně je).

Koop má všechny podklady? Vy jste všechny jejich podklady viděla? Ten závěr 50/50 nějak odůvodňují? Pohrozila jste jim žalobou? Pohrozila jste žalobou té druhé řidičce/provozovatelce, pokud si "svou" pojišťovnu nesrovná?
IP zaznamenána

Michaela Řeháková

  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #22 kdy: 18 Května 2022, 13:00:38 »

jeje, těch rad je tady hodně a všechny jsem vyzkoušela, odpovídala jsem Cocomoon.
Každá rada je cenná.

Ale děkuji, požídám Koop o podklady, proc tak uznali vinu.

děkuji
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 649
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #23 kdy: 18 Května 2022, 13:34:54 »

Odpovídal jsem v 04/2022 soukromou zprávou, leč chybně a ačkoliv mě admin františek upozornil, nedotáhl jsem to, omlouvám se, řešil jsem jinou záležitost.
Chtěl jsem vám tehdy sdělit, že 29.6.2021 vám KOOP psala dopis (tedy pojištěná "pachatelka"  událost své pojišťovně oznámila), ve kterém vám sděluje, že pro potvrzení 100% nároku nemá od vás žádné podklady a dle záznamu o nehodě může akceptovat míru účasti 50/50. Případné další podklady máte doložit. Opravdu to není tak, jak píšete na začátku - pojišťovna nerozhodla o 50% podílu "po opravě", ale tuto info vám sdělila půl roku před opravou.
Tedy KOOP s vámi jednala a něco vám sdělila. Reagovala jste nějak na tento jejich přípis?
Pak jste také 6.12.21 podepsala servisu závazek uhradit rozdíl mezi skutečnou cenou a případným pojistným plněním. A zřejmě jste taktéž obdržela kalkulaci od Freye s vyčíslením opravy, který jste asi autorizovala a nechala si opravu provést.
Takže chápu, že nerada uslyšíte, že jste nepostupovala úplně dobře. Leč základní znalost povinného ručení mít prostě musíte a pokud vám pojistitel viníka sdělí závažnou okolnost o podílu 50%, pak jste měla minimálně tuto okolnost sdělit servisu, který jste zřejmě pověřila k opravě bez jakéhokoliv omezení.

Můžete ten přípis KOOP z června 2021  a svůj další postup nějak objasnit?
« Poslední změna: 18 Května 2022, 13:37:26 od gumidos »
IP zaznamenána

Michaela Řeháková

  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #24 kdy: 18 Května 2022, 14:51:01 »

Děkuji za info, nevadí...děkuji. Já žádnou zprávu neviděla, tak proto jsme Vám pslaa znovu. nezlobte se
Mne žádný dopis 29.6 od Koop nepřišel. sama mi pojisťovna Koop psala dopis nekdy v dubnu, že se omlouvají, že likvidátor několikrát nereagoval. Má pojištovna generali , veškěré podklady poslala na Koop.
v servisu jsem podepsala, že vše řeší s pojištovnou a i kalkulaci řeší s pojitovnou. Je to smluvní servis pojistovny a pan likvidátor mi sdělil, že si to vyřeší spolu.

Chápu, že jsme asi postupovala špatně, ale vše na pokyny likvidátora a pojistovny.

Nemohla bych Vám zavolat, že byste mi to nějak vše vysvětlil a shrnul, prosím? Já psala a zaslala dokumenty které mně přišly, proto se idvím, že mne 29.6 psaly. Nemohli psát mé pojiťovně? Znovu prosčítám dokument, ale opravdu zde nestojí nic o dopisu z 29.6. Mohu klidně zaslat.

děkuji

IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 649
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #25 kdy: 19 Května 2022, 10:26:06 »

Tedy vám nezbývá , než si vyžádat kopie spisu pojistné události od Generali - oporu máte v ustanovení §129a, odst. 1 zákona 277/2009 - musíte vznést písemnou žádost, kde zjistíte, kdy a jak byla Kooperativě oznámena pojistná událost.  Pokud vám nedorazil mnou uváděný dopis, je reálně možné, že KOOP porušila ustanovení §9 odst. 3 zákona 168/1999.
Možná je to hratelné - o události se KOOP zřejmě dozvěděla již loni krátce po něhodě a je možné, že dělala mrtvého brouka, čímž jednak porušila zákon a druhak na základě toho jste se domnívala, že váš nárok je oprávněný a provedla jste opravu. Při včasné znalosti názoru KOOP o vaší spoluvině byste postupovala jinak. Důkazem je i záznam o nehodě s prohlášením "viníka", že je za událost odpovědný.
Je možné, že to KOOP radši vzdá, než aby se začala řešit její 6-měsíční nečinnost (pokud opravdu nečinná byla). Leč tohle sama neuhrajete - bude potřeba kontaktovat právního zástupce zběhlého v pojistných událostech vozidel. Ale můžete klidně napsat Kooperativě předžalobní upomínku, popsat tam situaci a sdělit, že věc budete řešit soudní cestou.
Ale skutečně si udělejte "pořádek na stole" a zjistěte, co a jak jste komu napsal a sdělila (včetně telefonů a různých komunikačních chatů). Nemám moc důvěru ve vaše vyprávění o prázdninách, čekání na díly, zimním zájezdu....které byly důvodem 6 měsíčního skluzu s opravou a dalšího 4 měsíčního skluzu po opravě. 
« Poslední změna: 19 Května 2022, 10:30:30 od gumidos »
IP zaznamenána

Michaela Řeháková

  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:Pojistná událost - rozhodnutí viny 50 na 50
« Odpověď #26 kdy: 19 Května 2022, 12:35:05 »

Chápu, že mne neveříte, nemám důvod lhát...
Nedalo mi to a volala jsem včera na Generali a mají od Kooperativy první komunikaci až v roce 2022.
Pořádek jsme si udělala, všechny dokumenty k tomu mám. projela jsme emaily, smsky, vše a nic.

V dopisu od Koop na mou stížnost se sami omlouvají, že reagují tak pozdě.

Nicméně, jak píšete vyžádám si všechny podklady, které tedy zaslaly.

Posílám zmiňovaný dopis...třeba jsem to vše špatně udělala já:-(

IP zaznamenána