Upřímě, jaký je účel té liberace při ukradené RZ, mi není jasné (a vzhledem k tomu, jak celý sprdel pokoutně vzniknul a legislativa neprošla žádným připomínkovým řízením, pochybuju, že by to bylo jasné autorům/předkladatelům). Pokud je ukradené auto, dává smysl zprostit provozovatele odpovědnosti, ale je-li ukradená jen RZ, tak pokud by si ji někdo cvaknul na jiné auto a s ním páchal nějaké přestupky, není to přece problém provozovatele toho vozidla, ze kterého RZ zmizela (vztah-provozovatel vozidlo je dán zápisem do RV, kde je vozidlo jednoznačně identifikováno, není to tak, že pokud svoji přidělenou RZ nalepím na
ruský tank, stanu se pro účely inkasa dodatečné daně jeho provozovatelem).
Zcela souhlasím s Číkusem, že tak nějak to asi autor zamýšlel, ale bohužel se to nepovedlo. Pokud mělo jít o zjednodušené řešení situace, kdy provozovatele auta s ukradenou RZ na základě detekce RZ na jiném autě úřady prudí, vyžadovalo to buď procesní úpravu (např. další možnou reakci na výzvu k úhradě určené částky), nebo třeba nějakou skutkovou domněnku (má se za to, že ...), aby provozovatel nemusel složitě dokazovat, že to není jeho auto. Ale stávající řešení je čistě hmotněprávní a k tomuto účelu k ničemu - procesně žádné nové možnosti nepřináší, a ve chvíli, kdy provozovatel prokáže, že to nebylo jeho auto, ale jen ukradená RZ, tak není z čeho se liberovat.
Pokud předpokládáme racionálního zákonodárce, jediný další možný význam té liberace jako prdel na hrnec pasuje na situaci tazatele - tedy zprostí provozovatele auta, ze kterého byla ukradena RZ, z deliktů, které nějakým způsobem přímo souvisejí s tou ukradenou RZ. Je to sice (nejspíš) chyba v zákoně, ale jen ať se úřad a případně i soud předvedou, jak umí ohýbat paragrafy (a něco mi říká, že příležitostí teď budou mít víc dost).
Pokud jde o konkrétní případ - jak konkrétně je ta zóna realizovaná, zejména co přesně stojí na dopravních značkách, podle kterých tam smí stát jen auto "s kartou"? Jde o klasické rezidenční stání v režimu § 23 ZPK, nebo něco složitějšího? IMHO by to mělo jít vyhrát (bude-li vůbec o co bojovat) i bez materiálního aspektu či té podivné liberace dle § 125f(6) - pokud tam stálo auto, pro které byla vydaná ta karta (a v souladu se smyslem a účelem zóny a instalovanými DZ), není co řešit.