30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Závada 5.2.3.5: Jakékoli závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky  (Přečteno 8478 krát)

lerion

  • Příspěvků: 848
    • Zobrazit profil

Panek: Ja myslel, ze to je reakce na Cikuse, ktery mluvil o pretacivem se zadokolkou. U predokolky a nedotaciveho smyku souhlasim.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Ja mam lepsi gumy vzdy vzadu, je totiz lepsi resit nedotacivy smyk nezli pretacivy.
Drtivá většina aut, se kterejma sem jezdil, je nedotáčivá. Některý (třeba dodávky) utrhnout na zadek v podstatě ani nejde. Tam můžou být klidně loukoťový kola a je to jedno. Ovšem s mizernejma šmejdama (klidně naprosto novejma) na předku se ta věc zahrabe na mokré trávě, je problém s rozjezdem do kopce na mokré vozovce a hlavně když to člověk přežene, moc dobře to na sebe neupozorní a prostě to jede jako sáně. Been there, done that :o Je naprosto kruciální mít co nejlepší gumy vpředu, jinak to bude dělat strašný věci.

Ze dodavky nejde utrhnout na zadek? Naprosto bez problemu .. been there, done that.  ;D Bavime-li se tedy o dodavkach do 3,5t .. ty nakladacky netusim jak se chovaji .. Je to spis o stylu prujezdu zatacky, ja jsem zvykly pridavat na vyjezdu ( je jedno jestli ma dodavka pohon na predek nebo na zadek ). Ja si s tim poradim, ale budu nerad kdyz si s tim budou muset radit ostatni, kazdopadne uz me tahle dojmologie moc nebavi.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil

[... bla bla bla ...] Jinak jsme se sice dostali trochu někam jinam, nicméně co tady píšete i o smycích jsou naprostý hovadiny, pravej opak toho, jak se to má řešit, takže ste možná šli na nějaký školení, ale v provozu jste ještě nebezpečnější.
- nedotáčivej smyk s pohonem přední nápravy (u osobáků tak 90 % vozidel) je v drtivé většině případů doporučeno řešit přidáním plynu s natočením kol do směru zatáčení, pomůže zatažení ručky (poháněná přední náprava potáhne vozidlo ve směru natočení kol, jakmile se chytnou, a přibrždění zadku to naopak přibrzdí ve vleku za přední nápravou, která se tak chytne)
- netodáčivej smyk s pohonem zadní nápravy řešit vyšlápnutím spojky a mírným přibržděním (optimálně zase ručkou, nedojde tak k blokaci předních kol)
- přetáčivej smyk s pohonem přední nápravy je dost blbá situace, ale taky se normálně skoro neděje (leda fakt na ledu atd.), natočení kol částečně ve směru přetáčení a přidání plynu má šanci z toho opět vozidlo vytáhnout ve směru zrychlení poháněné nápravy
- přetáčivej smyk u zadokolky je právě to jediný typický řešení s vyšlápnutím spojky a natočením kol ve směru přetáčení [ ... bla bla bla ...]
Behemot: Prosím pošlete mi přes SZ číslo účtu, odešlu vám na něj jako poděkování za toto školení bezpečné jízdy 5 Kč. (Hint: § 2950 OZ bohužel bez odměny nefunguje ...)
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil

se k tomu OT přidám
jen bych si ujasnil pojmy
nedotáčivý - auto jde ven přes předek
přetáčivý - zadek auta předbíhá předek

historická zkušenost s Wartburgem ( aktuálně mám už 20let jen 4x4 )
nedotáčivý,
stačí ubrat a ono se to chytne
přetáčivý
když je místo, tak plnej, ono se to stejně nepřetočí
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 322
    • Zobrazit profil

Tady se dá vysvětlit ten směr přetáčení trochu volněji - může to být myšleno jako kam cestuje zadek - jedu do pravotočivé zatáčky a zadek mne předjíždí zleva, tak točím doleva... Ale to je pouze má spekulace jak je to myšleno. Do hlavy Behemotovi nevidím, ale auto s náhonem na zadek a motorem vzadu exkluzivně vlastním (nemám auta jiné konstrukce) a přetáčivé smyky řeším v zimě často a s oblibou, takže Vaše „kontra“ je správné řešení.

Ono obecně ke smykům bych napsal toto: přetačivý smyk je ten, kdy hrůzou ječí spolujezdec a nedotáčivý smyk ten, kdy ječí řidič... Zdá se mi totiž, že ve většině případů je přetáčivý smyk řešitelnější než nedotáčivý...

A abych nebyl OT. K původnímu dotazu: když jsem byl mladý, blbý a bez dětí (a chudý), tak jsem párkrát takovou gumu jezdil. Vždy to rychle skončilo koupí nové sady, protože jízdní vlastnosti byly vždy horší. Jednou se mi taková guma roztrhla na dálnici a musím říct, že ačkoliv to bylo pozvolné ucházení tlaku na zadní (hnací) nápravě, tak jsem byl rád, že ta benzínka je fakt kousíček. Od té doby kupuji jen nové gumy.

- přetáčivej smyk u zadokolky je právě to jediný typický řešení s vyšlápnutím spojky a natočením kol ve směru přetáčení

Já měl (patrně tedy chybně) za to, že přetáčivý smyk zadokolky se řeší řízením do kontra a přidáním plynu. Ale rád se nechám poučit.
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 924
    • Zobrazit profil

[... bla bla bla ...] Jinak jsme se sice dostali trochu někam jinam, nicméně co tady píšete i o smycích jsou naprostý hovadiny, pravej opak toho, jak se to má řešit, takže ste možná šli na nějaký školení, ale v provozu jste ještě nebezpečnější.
- nedotáčivej smyk s pohonem přední nápravy (u osobáků tak 90 % vozidel) je v drtivé většině případů doporučeno řešit přidáním plynu s natočením kol do směru zatáčení, pomůže zatažení ručky (poháněná přední náprava potáhne vozidlo ve směru natočení kol, jakmile se chytnou, a přibrždění zadku to naopak přibrzdí ve vleku za přední nápravou, která se tak chytne)
- netodáčivej smyk s pohonem zadní nápravy řešit vyšlápnutím spojky a mírným přibržděním (optimálně zase ručkou, nedojde tak k blokaci předních kol)
- přetáčivej smyk s pohonem přední nápravy je dost blbá situace, ale taky se normálně skoro neděje (leda fakt na ledu atd.), natočení kol částečně ve směru přetáčení a přidání plynu má šanci z toho opět vozidlo vytáhnout ve směru zrychlení poháněné nápravy
- přetáčivej smyk u zadokolky je právě to jediný typický řešení s vyšlápnutím spojky a natočením kol ve směru přetáčení [ ... bla bla bla ...]
Behemot: Prosím pošlete mi přes SZ číslo účtu, odešlu vám na něj jako poděkování za toto školení bezpečné jízdy 5 Kč. (Hint: § 2950 OZ bohužel bez odměny nefunguje ...)
"... škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti. ..." S veskerou uctou si neumim predstavit, jak budete prokazovat, ze to bylo v ramci jeho vedeni nebo snad dokonce dovednosti.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil

To právě nemusím, stačí, když se dotyčný za odborníka prohlásí (srov. § 5 OZ). A znáte-li trochu zdejší Behemotovo působení, tak snad víte, na co všechno je odborníkem na slovo vzatým. Má ty své profese i spočítané (cit. [...] dál ještě tři devatera řemesel a zanedlouho budu zase načínat čtvrtý).
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 924
    • Zobrazit profil

Ach jo. Desi mne, ze sotva jsem prelouskal 143 paragrafu ZPPK, ve snaze se alespon trochu orientovat v tom, o cem je na tomto foru rec a nebyt za uplneho blba, musim se pustit do 3081 pragrafu NOZ, abych si k tomu jeste mohl uzit i trochu sofistikovane legrace. Zivot neni jednoduchy :-).
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil

Mně taky hh "polekal" tím §5 NOZ, ač to se dá po přečtení ještě akceptovat, ale asi se podívám blíže, jestli se nemůže stát, že mě legálně odborníkem s povinností jednat s odbornou péčí prohlásí soud, jak se mi už stalo:) Bylo by nemilé zjistit, že i to je možné, to by pak mé přirovnání k "poručíme větru, dešti" v odvolání asi nepadlo na úrodnou půdu:) Ještě, že jsem tam i prohlásil, že odborník nejsem.
IP zaznamenána