IZS: Opět musím začít disclaimerem, že u výkladu sporného značení se necítím pevný v kramflecích. Možná by to nějak mohli zpřehlednit spíš místní dopravní inženýři. Nemohu tedy nabídnout odpověď, jen pár náhodných postřehů, a i ty radši berte s rezervou
- mám pocit, že právní předpisy upravující význam značení a jak má být provedeno, moc nepočítají s jinou podobou pozemní komunikace, než lineární silnicí a křižovatkami, tedy u jakéhokoliv složitějšího parkoviště nutně vzniká interpretační problém (počínaje otázkou, zda to vůbec ještě je součást pozemní komunikace)
- pokud jde o svislé značky u kolmého/šikmého parkovacího stání, otočené plochou rovnoběžně se silnicí (tedy tak, aby je dobře viděl řidič, který proti nim parkuje, a o dost hůř ten, který jen projíždí ulicí), tak o tom v předpisech IMHO není nic - cosi se ve vyhlášce píše v § 3(2) o značkách nad vozovkou resp. nad jízdním pruhem, ale to zjevně řeší jinou situaci - tedy skutečně bych to bral tak, že při absenci nějakého jiného značení či relevantních okolností bych parkovací značku považoval za platnou tak, jak říká vyhláška, tedy od místa, kde je, po směru jízdy 5 metrů před křižovatku či nějaké jiné značení, s relevancí pouze pro danou stranu komunikace
- konkrétně u vyhrazeného místa pro ZTP si ale jako běžný smrtelník moc nepomůžete, pokud IP 12 nebude mít nějakou dodatkovou tabulku či šipku, která by její význam omezovala na konkrétní místo, tedy by měla platit od daného místa dál, tak vám to akorát placené místo změní na místo, na které nesmíte vůbec (a argumentovat, že tam chybí vodorovné značení s vozíkem už bude dost překombinované a asi by to v reálném sporu neobstálo, viz dále)
- § 3(7) vyhlášky je velmi gumový, říká sice, že značka platí od místa, kde je, dál směrem po proudu, ale jen není-li uspořádání parkoviště vyznačeno vodorovným značením nebo není-li platnost značky ukončena jinak - do toho se asi vleze lecos, tedy bude-li na začátku ulice IP 13c, chlívky pro auta namalované na vozovce, a sem tam nad nějakým IP 12 s vozíkem + V 10f vodorovně, tak by se to asi dalo vykládat, že platnost IP 12 byla "ukončena jinak" (tím, jak je to namalované vodorovně) a vůči IP 13c to byl jen lokální override (připomínám, že původně se řešila trochu jiná otázka, tedy zda ty značky platí aditivně, tedy zda ten vozíčkář musí platit - tam si myslím, že je to jednoznačné, že ta jeho značka v místě, kde platí, nahrazuje, nikoliv jen doplňuje dosavadní režim, teď ale řešíme jinou otázku, a to jak úseky platnosti obou značek přesně vymezit, a to řeší ono dosti flexibilní ustanovení odkazované výše)
- ladin: U odkazovaného místa v Chodově je ještě jiný problém. Připusťme, že vyhrazené místo pro vozíčkáře bez upřesnění na DT funguje jen lokálně tam, kde je zároveň na zemi odpovídající symbol, a dál platí to, co platilo před (tedy že není nutné dosavadní značení zopakovat). Akorát, že tu IP 13c mají na blbé straně silnice ...