30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny  (Přečteno 7585 krát)

František Dobrota

  • Příspěvků: 359
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #15 kdy: 19 Srpna 2021, 13:47:46 »

Ja bych po autorizaku chctel at naceni tu opravu. Budete mit jasno pomerne hned. Ja mel smulu v tom ze u mne oprava v autorizaku prekrocila cenu vozidla a nebylo tam co resit. A jelikoz jsou nepostizitelni za odhad auta udelali co mohli, pohdodnotili auto a totalni skoda. Coz mne nevadi, ale kdyz teda totalni skoda tak po nich chci vyplatit castku za srovnatelne auto motoricky i priplatkovou vybavou.
IP zaznamenána

Nikdo Nikdovič

  • Příspěvků: 327
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #16 kdy: 19 Srpna 2021, 14:45:11 »

Nechci malovat čerta na zeď už jsem to odhadoval výš, ale jestli to bude např. nějaký Outback s plynem, z předminulého desetiletí (200X) a má nálet přes 200k km klidně s AWD a v trojpedalu tak první odhad pojišťovny bude možná i pod 80, výbava a stav naprosto ignor. Se spoustou práce, kontrovanim odborným posudkem atd. to snad k těm 100 000k doklepete. Budu upřímně držet palce, je to zlo, ale pojišťovnám se tenhle přístup dlouhodobě prostě vyplatí.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #17 kdy: 06 Září 2021, 13:38:41 »

Tak když to autorizák prohlédl, tak ještě zhodnotil, že jsou 5 dveře na výměnu, můj prvotní názor byl, že lehlce ohnutá spodní hrana půjde narovnat a po pojišťovně jsem jen požadoval lak + nové nápisy. Ale hliník rovnat nelze.
No nic. Smůla pojišťovny. Cena nového dílů 20 tis.
Jejich likvidátor to po 3 návštěvě v autorizáku asi pod tíhou argumentů zapsal. Jako bonus budou nové tepelné štíty výfuku, které byli nárazem zdeformovaný a které autorizák odmítl rovnat a rovnou je taky prohlásil, že jsou navýměnu.

Nevíte někdo ohledně náhradního vozu. Našel jsem nějaký dokument, kde si ČPP pausálně účtuje 2 kč za km, jako náhradu za to, že člověk neopotřebovává své auto, ale opotřebovává zapůjčené.
Mě to příjde nějak hodně. Tolik za servis rozhodně nedávám. Také jsem našel rozsudek, že by pojišťovna měla tuto částku dostatečně zdůvodnit k přihlédnutím k vozu.

Lze také argumentovat tím, že můj vůz byl na LPG, tudíž moje náklady na provoz byli jinde oproti vozu náhradnímu, který na LPG není?
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 359
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #18 kdy: 06 Září 2021, 17:27:24 »

https://www.cpp.cz/file/edee/2021/03/limity-2021-s-logem-z-2-2021.pdf

Ma tam ceny ktere akceptuje i bez odpoctu PN, samozrejme o dost nozsi. A pozor na fakt ze stari vozidla hraje taky roli, je li auto starsi nedosahnete na stejnou tridu vozidla.

IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #19 kdy: 06 Září 2021, 19:10:51 »

Tak to jsem nepochopil co je to PN.
Tak to jsem v pohodě. Půjčil jsem si malinké auto, které se do toho s přehledem vejde.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #20 kdy: 22 Září 2021, 10:18:23 »

Takže pokrok.
Pojišťovna uhradila komplet opravu v autorizáku. Napočítal jsem také PHM za cestu do servisu a zpět (cesta tam a zpět mým vozem + tam a zpět zapůjčeným vozem). U mého vozu včetně paušálních nákladů za opotřebení vozu, podle jejich ceníku. Bez keců uhrazeno. Celkem cca 82 tis.
Ještě jsem znovu upozornil, že nemám stále kalkulaci za tržní znehodnocení vozidla. To je prý ve zpracování. Tak čekám.

Teď ještě chtěli dodat nějaký papíry od zapůjčeného vozu, tak jsem dodal a čekám na vyjádření. Tam jde o 22 tis.
« Poslední změna: 22 Září 2021, 10:21:48 od cocomoon »
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #21 kdy: 22 Září 2021, 13:46:43 »

Přišla odpověď od pojišťovny ohledně snížení ceny vozu po nehodě.

"Obchodní znehodnocení se mimo jiné nevztahuje na vozidla starší 4 let, plastové díly, světla apod."

By mě zajímalo jak na to přišli, že bouraný vůz, byť starší, má po nehodě stejnou cenu, jako ten samý nebouraný.

Nikde jsem v rozsudkách nenašel nic o tom, že by to bylo limitované stářím vozu. Takže co. Nechat si zpracovat znalecký posudek?
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #22 kdy: 20 Října 2021, 20:37:38 »

Měl bych dotaz, jak je to s těma termínama, kdy musí pojišťovna plnit? Ty 3 měsíce jsou počítáný od kdy?

Nehoda nahlášena 7.7.
Nějaké kočkování o výši škody, viz vlákno. Auto nakonec dáno do servisu na opravu.
Faktury pojitovně zaslány 15.9. Uhrazena část za opravu, ale do dnešního dne stále neuhrazena část za zápůjčku vozu.

Pojišťovna si vyžádala nějaké dokumenty, jako smlouvu o zápůjčce, velký techničák, doklad o zaplacení (to jsem myslel, že je faktura), ale pojišťovna to chtěla znovu, tak jsem jí poslal potvrzení o úhradě z banky.

Neříkám, že jsem vždy doložil vše správně, ale pojišťovna vždy po dodání dokumentů nijak nereaguje a mlčí klidně 14 dní. To to vždy nevydržím a zavolám tam, tam dají urgenci likvidátorovy a ten se milostivě během pár dnů ozve.
Poslední dokumenty jsem dodával 4.10. Do dnešního dne se nikdo neozval. To jsem opět provedl urgenci na tel. lince. Přímo s likvidátorem se prý spojit nelze.

Nevím kdy to začít prudit trošku více. Jsem rozhodnut to klidně dát k soudu, ale nevím kdy se k tomu odhodlat, už mě to jednání přestává bavit.
Stížnost na ČNB zaslána, že pojišťovna nepostupuje vsouladu se zákonem, kdy musí pracovat bez zbytečného odkladu, ale počítám, že si semnou vytřou zadek, tak jako vždy, když někdo zašle stížnost na pojišťovnu.
« Poslední změna: 20 Října 2021, 20:40:11 od cocomoon »
IP zaznamenána

Nikdo Nikdovič

  • Příspěvků: 327
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #23 kdy: 03 Ledna 2022, 07:36:41 »

Jak to nakonec dopadlo? Pustili víc?
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Vymáhání nedostatečného plnění z pojišťovny
« Odpověď #24 kdy: 03 Ledna 2022, 10:17:25 »

Dopadlo to tak, že ČNB jako vždy si s tím vytřela zadek i když pojišťovna prostě nefungovala podle toho jak jí to nařizuje zákon a vždy se začlo něco dít až po urgenci.

Nakonec to dopadlo tak, že oprava stála asi 85 tis a zápůjčka vozu 22 tis.  (původně nabízeli asi 25 tis na plnění rozpočtem). Taktže prostě pojišťovna je dobrý hosporář. Něž aby mi dali adekvátní částku na plnění rozpočtem. Přistoupil bych na cokoliv nad 35 tis, tak mě raději dotlačili k tomu, že to dostali faktury s plnou parádou za 100 tis. Naúčtoval jsem jim í palivo za cestu do a ze servisu včetně kilometrového opotřebení vozu podle jejich tabulek. Taky proplatili.

Vše nakonec uhrazeno. Kromě asi 3 tisíc za zápůjčku vozu. Nějak jsem úplně nepochopil ty jejich max. ceny za zápůjčku a v autorizáku měli o něco dražší vůz než byl limit. Nicméně je to asi jedno, protože mi současně během opravy udělali dvě svolávačky a vyměnili radiátor topení.

Takže se dá říci že jsem na svejch.
IP zaznamenána