30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Stání ve nějaké divné zóně  (Přečteno 15706 krát)

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Stání ve nějaké divné zóně
« Odpověď #15 kdy: 16 Prosince 2015, 13:25:05 »

Naopak B4 sice ve vyhlášce je vztaženo jen nad 3,5 t a lze samozřejmě zúžit dodatkovou tabulkou např. jen na těžší, nicméně stejně tak lze i rozšířit na lehčí (což právě dopadá na ty skříňové dodávky).
Za tak úplně samozřejmé bych se odvážil to nepovažovat. Drobné jazykové cvičení a spousta demagogie:

"Celková hmotnost" (č. E 5), která, je-li umístěna pod zákazovou nebo příkazovou značkou, omezuje platnost zákazu nebo příkazu na vozidlo, jehož celková hmotnost přesahuje údaj uvedený na tabulce; u jízdní soupravy rozhoduje součet celkových hmotností vozidel soupravy,
Vyjdeme-li z významu slovesa "omezit" v kontextu B4
"Zákaz vjezdu nákladních automobilů" (č. B 4), která platí pro nákladní automobily i pro tahače přívěsu nebo návěsu a speciální automobily o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg
lze dodatkovou tabulkou rozsah pouze omezit, nikoli upravit - tedy rozšířit. Pokud by zákonoblijce zamýšlel možnost upravit hmotnosti oběma směry, nepoužije sloveso "omezit", ale "upravit" či jeho synonyma.
 
Proto jsem se pokusil ještě o nezávislý rozbor jinou cestou. Avšak i ta má též drobný jazykový problémek, v ZPPK a prováděcí vyhlášce 30/2001 je řeč o kategorii vozidla, v Zákoně 56/2001, Vyhlášce 341/2014 a směrnici 2007/46/ES se hovoří o typu vozidla. Jsou to pro daný účel zcela jednoznačná synonyma, nebo by šlo obhajobu postavit na této nožičce?

Volně jsem se inspiroval odsud (poker je hazardní hra)
„Pokud by se loterijní zákon vztahoval na karetní hry založené čistě na náhodě, nikoli na určité kombinaci náhody a dovednosti, reguloval by pouze karetní hry typu ‚válka’, popř. ‚hromádky’, což je nepochybně výklad ad absurdum,“ stojí v usnesení senátu s předsedkyní Barbarou Pořízkovou

    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/poker-dovednostni-hra-hazard-soud-dre-/domaci.aspx?c=A140821_154834_domaci_hro

O postoji NSS ke kombinaci E5 + B4 jsem doposud nevěděl, tím je moje jazykové cvičení č.1 odsouzeno k nicotnosti.

EDIT
O opačném případě, tj. že by někdo dostal s dodávkou pokutu na B3b (pokud ta značka někde vůbec existuje) dost pochybuju.
Pochybujete správně, od 1.1.2016 již B3b ani neexistuje.
Pro úplnost: Symboly, označující druhy vozidel a skupiny chodců na dodatkových tabulkách se nově od 1.1.2016 nepoužívají z jiných značek, ale jsou jednoznačně definovány.
« Poslední změna: 16 Prosince 2015, 14:31:08 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Stání ve nějaké divné zóně
« Odpověď #16 kdy: 16 Prosince 2015, 13:42:00 »

IMHO je ten ustálený výklad správný. Základ pro to, aby dodatková tabulka případně i rozšířila působnost značky je v § 63 odst. 1 písm. f) ZPPK - dodatkové  tabulky, které zpřesňují, doplňují nebo omezují význam dopravní značky, pod kterou jsou umístěny. S tím, co uvádí vyhláška o tabulce E5 to není ve sporu, tabulka omezuje význam značky na vozidla těžší než x tun a současně doplňuje její význam proti defaultní definici dle vyhlášky. A kdyby to někomu připadalo jako spor, tak vyšší bere (myšleno předpis vyšší právní síly, tj. zákon).

Každopádně až někdo dostane s malou dodávkou na B4 + "1,5 t" pokutu, hurá do boje. O opačném případě, tj. že by někdo dostal s dodávkou pokutu na B3b (pokud ta značka někde vůbec existuje) dost pochybuju.
IP zaznamenána

jvms

  • Příspěvků: 192
    • Zobrazit profil
Re:Stání ve nějaké divné zóně
« Odpověď #17 kdy: 16 Prosince 2015, 21:51:03 »

Jeste pridam, ze ve starem pocitaci jsem mel vyjadreni z ministerstva dopravy, kdr mi psali, za kategorie vozidla se nerozlisuje (N1, M1, ard.). Pouze hmotnost do a nad 3,5 t. Jednalo se o pripad znacky zakaz stani s dodatkovou ceduli s textem "neplati pro" a stejnym obrazkem, jako na mem foto o par postu vyse.

pisu z mobilu, tak se omlouvam za pravopis a interpunkci.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil
Re:Stání ve nějaké divné zóně
« Odpověď #18 kdy: 15 Listopadu 2022, 14:25:37 »

https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava-poruba/11000019410/dodavky-maji-v-ostrave-porube-sva-parkoviste-na-jinych-uz-nezaparkuji

Narazil jsem na tuto zvláštnost. Nějak to tu nebylo vysvětlené, nebo jsem to nepochopil.
Pokud tedy vememe značku IP11a + E5 (2.5t) 36vteřina videa.

Jak si vyložit její platnost. Pokud je E5 současně třeba se zákazem vjezdu, tak to znamená, že zákaz platí pro vozidla nad 2.5 tuny.  Pokud je to se značkou parkoviště, tak kde v zákoně vyčíst, jetli je myšleno, že značka parkoviště platí pro vozidla nad, nebo pod 2.5t?
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Stání ve nějaké divné zóně
« Odpověď #19 kdy: 15 Listopadu 2022, 17:26:25 »

Je to jako obvykle zmršené. Značka v čase 0:36 je právě to parkoviště, kam dodávky mohou. Co není úplně jasné, zda to bylo myšleno jako vyhrazené parkoviště, nebo zda tam prostě jen smí parkovat, stejně jako kdokoliv jiný.

Podle definice E 5 údaj v tunách znamená: "Největší povolená hmotnost Tabulka omezuje platnost zákazu, omezení nebo příkazu ze značky, pod níž je umístěna, na vozidlo, jehož největší povolená hmotnost přesahuje údaj uvedený na tabulce. U jízdní soupravy je rozhodný součet nejvyšších povolených hmotností všech vozidel soupravy." Jelikož IP11a neobsahuje žádný zákaz, omezení ani příkaz, je to striktně vzato chybné značení.

Nicméně ono to je dost jedno, protože reálně asi nenastane spor o tuto značku. Leda by to bylo zamýšlené jako vyhrazené parkování pro dodávky, ale pak to mají tuplem blbě, protože není-li použita IP 12, tak z toho vyhrazené parkoviště nikdy nebude. Pokud jde o samotné dodávky, těm brání v použití jiných parkovišť zóna. Ale i to je zmršené, protože zóna je pojatá jako B 29 "s výjimkou míst označených IP11a+E5". Tohle ale značková vyhláška nepřipouští, nelze, ani v rámci zónové značky, definovat nové značky, a už vůbec ne předefinovávat ty existující. Tedy nešlo by třeba "B 29 mimo míst označených bílým jednorožcem". A tím spíš nejde B 29 mimo míst označených nějakou existující značkou, která sice podle definice znamená něco jiného (a navíc to nedává smysl), ale my si ji takto v rámci zóny předefinujeme. Ještě horší je, že se zónová značka asi pokouší implicitně předefinovat i ostatní svislé parkovací značky v rámci zóny a jakoby z nich vyškrtnout ty dodávky. To samozřejmě nefunguje - je-li někde uvnitř té zóny označené parkoviště a není-li na té značce explicitně zmíněno, že se nevztahuje na vozidla nad 2t, tak tam samozřejmě dodávka může parkovat - místní úprava uvnitř zóny má přednost (to plyne jak z obecných pravidel upravujících platnost a konkurenci značek, tak ze samotné definice IZ 8a).

Tedy v praxi - bude-li dodávka stát na tom parkovišti IP11a+E5(2t), není co řešit. Je to sice zmatené značení, ale za to fakt nelze postihovat řidiče (on to ani nikdo nebude zkoušet, ale kdyby jo, argumentace je snadná, značka má přednost před zónou, a ty 2t jsou buď nesmysl ke kterému se nepřiblíží, ergo parkuji legálně, nebo znamenají "nad 2t", a opět parkuji legálně). Pokud na tom parkovišti bude stát auto pod 2t a někdo ho bude chtít bonzovat, je to taky jednoduché - E5 v daném kontextu je nesmysl, tedy se k ní nepřihlíží. A i kdyby to někdo zkoušel vyložit tak, že se má značka vztahovat jen na vozidla nad 2t, není taková konstrukce možná, protože by v důsledku znamenala pomocí DT změnu významu značky, který odpovídá jiné již definované značce (IP 12) a to je nepřípustné, na to je konstantní judikatura. A kdyby někdo chtěl řešit dodávku na jiném označeném parkovišti uvnitř zóny, tak viz výše. No a konečně jestli na to mají nějakou lokální vyhlášku, tak to je fajn, ale ta není přímo závazná, vždy musí být implementována pomocí standardního značení (pokud tedy náhodou není sama o sobě ultra vires, to by možná taky stálo za prověření). Ve finále tedy všichni můžou stát všude, jako by tam toto opatření vůbec nebylo. Asi to autoři mysleli jen jako nějaké soft law/doporučení.
« Poslední změna: 15 Listopadu 2022, 17:34:11 od hh »
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil
Re:Stání ve nějaké divné zóně
« Odpověď #20 kdy: 15 Listopadu 2022, 20:40:06 »

Díky za rozbor :)
IP zaznamenána