30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Výzva - P1  (Přečteno 2137 krát)

Stepa

  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Výzva - P1
« kdy: 10 Listopadu 2021, 08:58:39 »

Zdravím Vás,

začal jsem opět jezdit pravidelně do Prahy a už mám ty výzvy z Prahy 1 dvě, minimálně 6 dalších očekávám. Osvěžuju si znalosti načítáním fóra a mám pocit, že se do popředí dostává taktika "spolupracujícího řidiče". Auta jsou firemní, spolupracující řidič nebude statutár. S tím nebude problém.

Může mi někdo, prosím, shrnout klidně do PM, v čem spočívá tahle, pro mě, novinka? Předem děkuji.

Původní plán bylo nechat výzvy propadnout, nedělat nic, počkat na další kroky (které možné nepřijdou, protože Praha), poté nechat řízení sloučit a pokračovat procesní klasikou. Spis a další kočkování, zejména na formálních stránkách věci. Případně odvolávání se na nedostatečné důkazy od Eltoda (o funkčnosti této strategie jsem se přesvědčil naposledy 2019, Praha 2, stále platí?) S finální strategií naprostého znechucení úředníka a promlčení pro jeho neaktivitu.
Nicméně, na základě několika podobných čerstvých témat na fóru mám pocit, že dneska už to "děláme jinak".
Nastíní mi někdo, prosím, jak?  :)

Díky,
Štěpán

E: Doplňuji, že můj problém se týká pouze parkování v modrých / fialových / hnědých zónách. O body mi tak nejde v žádném případě, zda se řízení povede s firmou nebo semnou je mi víceméně jedno, případně preferuji řízení semnou jako z fyz. osobou, aby si o mě kolegové nemysleli, že jsem moc hovado.  :)
IP zaznamenána

solaris

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 690
    • Zobrazit profil
Re:Výzva - P1
« Odpověď #1 kdy: 10 Listopadu 2021, 09:32:32 »

Může mi někdo, prosím, shrnout klidně do PM, v čem spočívá tahle, pro mě, novinka? Předem děkuji.

Přestupek provozovatele je možno začít projednávat teprve poté, co správní orgán (SO) nemá indicie pro zahájení řízení proti řidiči, nebo s řízením proti řidiči neuspěl. Aby SO mohl odložit přestupek řidiče a otevřít si tak cestu k penězům provozovatele, musí i po 60 dnech nemít indicie ukazující na konkrétního řidiče.

Takže cílem je orgánu nějakého řidiče dát. Řidič by měl být spolupracující a ne nekontaktní, protože tím zvyšuje množství tahů, které SO musí udělat než prohlásí, že řidiči nebylo spáchání přestupku prokázáno.
IP zaznamenána

Stepa

  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Výzva - P1
« Odpověď #2 kdy: 10 Listopadu 2021, 12:22:06 »

a platí pořád, že čistě z opatrnosti je potřeba brát jako datum zjištění přestupku rovnou den spáchání?
IP zaznamenána

Lafayette

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 423
    • Zobrazit profil
Re:Výzva - P1
« Odpověď #3 kdy: 10 Listopadu 2021, 14:51:13 »

Raději ano. Není-li tam přímo uvedeno datum jiné.
IP zaznamenána

Stepa

  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Výzva - P1
« Odpověď #4 kdy: 27 Října 2022, 00:08:57 »

Zdravím Vás.
Právě mi dorazilo do datovky něco, co považuju za mimořádně zajímavé. Nejprve cituji:

Věcně i místně příslušný správní orgán s rozšířenou působností postupoval na základě podání vysvětlení, které bylo učiněno provozovatelem motorového vozidla a určení řidiče, který v dané době zastavil a nechal stát motorové vozidlo, jak je citováno (čj.: Raz ze dne Květen2022, Dva ze dnes Srpen2022). Na základě toho správní orgán dne začátek října 2022 pod čj.: X písemně vyzval určeného řidiče, aby se k přestupkům vyjádřil. Písemnost byla určenému řidiči prostřednictvím datové schránky doručena dne koncem října 2022. Dne koncem října + 1 2022 pod čj.: Tři přijal správní orgán z datové schránky určeného řidiče písemnost, ve které obviněný řidič uvádí, že souhlasí se sdělením provozovatele vozidla. Správní orgán prověřením aplikace přestupků zjistil, že provozovatel předmětného vozidla (Firma) ještě dne Leden2022 pod čj.: UMCP1 023073/2022 18-KUS určil výše obviněného řidiče jako řidiče u zjištěného přestupku ze dne listopad 2022 (!!!), který byl zaznamenán automatizovaným technickým prostředkem, a který správní orgán eviduje pod sp. zn. Tři. Na základě uvedeného správní orgán zjištěný přestupek sloučil s ostatními přestupky dle ustanovení § 88 zákona o odpovědnosti za přestupky do společného řízení, jelikož se přestupky týkají porušení právních povinností vyskytujících se ve stejné oblasti veřejné správy, a k jejich projednání je příslušný týž správní orgán.

A teď proč se ptám ->
Řidiči dle odůvodnění byla doručena výzva k vyjádření se ke dvěma přestupkům, protože byl provozovatelem označen jako řidič vozidla v den, kdy byly údajné přestupky spáchány.
Řidič odepíše, že souhlasí se sdělením provozovatele.
Úřad na základě toho přidá řidiči na hrb ještě nějaký další přestupek, spáchaný ve zcela jiný den, o kterém se v původní výzvě nezmínil?

Jak tohleto funguje? ???

Skoro bych si tipl, že 15.11.2022 (!) má být 15.11.2021. S jistotou to vědět nemůžu, nejsem provozovatel a nevím, co si ten kde vypisuje žejo :-)
Takže jim u tohodle konkrétního hoří koudel u prdele, tak ho tam radši přihodili, protože doufají, že se to tak nějak smázne? To je nějaký nový čárkový systém?
Tomu by odpovídalo i to, že pokud si správně pamatuji, provozovatel zmiňoval nějaký přestupky ze září a října 2021 (!), na které prý řidiče udal taky, ale řidič už žádný další výzvy nedostal...?
IP zaznamenána